Evergreen content

Evergreen content is die content van je website die lang relevant blijft voor je doelgroep(en). Het verschil tussen evergreen content en ‘normale’ content is dan ook het volgende: evergreen content blijft jarenlang actueel en wordt daarmee niet alleen blijvend interessant voor je klanten, maar ook voor zoekmachines als Google.

Voordelen van Evergreen content

  • Je hoeft het maar één keer te schrijven. In tegenstelling tot artikelen die inhaken op de actualiteit, waar dus meer tijd in gaat zitten, kun je op een artikel of pagina met evergreen content jaren teren.
  • Het bevat vaak de basisinformatie over je website, onderwerp of diensten. Hierdoor kun je er vaak en makkelijk naar refereren en is het voor je lezers of klanten duidelijk dat dit is waar jij voor staat.

Voorbeelden

  • Veelgestelde vragen: hierin kun je alle vragen opnemen die je het meest hoort van lezers of klanten, om naar te kunnen verwijzen wanneer je nieuwe klanten aantrekt.
  • Bronnenlijsten of vaktermen: elk werkgebied kent zijn eigen vakjargon en je zult dan ook regelmatig termen of bronnen gebruiken die voor je klant of lezer onbekend zijn. Door een bronnen- of woordenlijst op te nemen in je website kun je terugkerende vragen voorkomen en houd je mensen met vragen op je eigen website – in plaats van dat ze een onbekende term gaan opzoeken op bijvoorbeeld Google.
  • Handleidingen: een handleiding beschrijft de handelingen of stappen die je moet nemen om een specifiek proces te doorlopen. Denk hierbij aan een stap-voor-stap uitleg die je begeleidt bij het maken van een website of een recept.