arrow_drop_up arrow_drop_down
Google Mijn Bedrijf voegt nieuwe functies toe om reviews te rapporteren
22 februari 2021 
in SEO

Google Mijn Bedrijf voegt nieuwe functies toe om reviews te rapporteren

Google heeft een verandering doorgevoerd in het formulier dat bedrijven kunnen gebruiken om een review in Google Mijn Bedrijf als ongepast te markeren.

Het nieuwe formulier geeft meer opties en is een stuk uitgebreider dan eerst. Ook is de workflow wat veranderd.

Zo ziet het nieuwe formulier eruit

Het nieuwe formulier bedekt het volledige scherm en vraagt: “Waarom wil je deze review rapporteren?” Vervolgens krijg je de volgende opties:

  • Off topic: De review heeft niets te maken met een ervaring bij of met het bedrijf
  • Spam: De review is van een bot, nepaccount of bevat advertenties
  • Belangenconflict: De review is van een verbonden of concurrerende organisatie
  • Godslastering: De review bevat scheldwoorden, expliciet taalgebruik, impliceert geweld of bevat een andere illegale activiteit
  • Pesterijen en intimidatie: De review is een persoonlijke aanval op een specifiek persoon
  • Discriminatie of haat zaaien: De review bevat schadelijk taalgebruik over een individu of groep gebaseerd op identiteit
  • Persoonlijke informatie: Bevat persoonlijke informatie, zoals een adres of telefoonnummer

Niet alleen zijn de redenen om een review te rapporteren uitgebreid, ook de bevestiging na het markeren van een ongepaste review is veranderd. Het ziet er nu als volgt uit:

Google review rapporteren

Wat is er nieuw

Volgens Joy Hawkins, Lokale SEO expert, zijn de volgende punten veranderd:

  1. De beschrijvingen onder de verschillende opties stonden er eerst nog niet. Dit is nieuw en heel handig, want het maakt het veel makkelijker voor bedrijven om te zien welke optie ze moeten kiezen. Het geeft ook betere inzichten in wat voor reviews tegen de richtlijnen van Google ingaan.
  2. Voorheen was er slechts één optie, genaamd: ‘haatdragend, gewelddadig of ongepast'. Deze is nu opgesplitst in drie specifieke categorieën: ‘Godslastering', ‘Pesterijen en intimidatie' en ‘Discriminatie en haat zaaien'.
  3. De optie om persoonlijke informatie in reviews te rapporteren is nieuw
  4. Er is een nieuwe pagina die je te zien krijgt nadat je een categorie kiest. De pagina laat weten dat het drie werkdagen duurt voordat Google je verzoek heeft bekeken. Veel mensen wisten dit niet, dus dankzij de bevestiging wordt het proces een stuk duidelijker.

Waarom is dit belangrijk?

Dankzij de nieuwe update is het voor bedrijven duidelijker wanneer ze een review kunnen aangeven als ongepast. Daarnaast zorgt de update ervoor dat Google ongepaste reviews sneller kan verwerken en verwijderen.

Bron: SearchEngineLand

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen