Instagram heeft een paar nieuwe functies voor Reels toegevoegd. Gebruikers krijgen hierdoor meer mogelijkheden om hun creativiteit te gebruiken in korte video’s.
De nieuwe functies zijn bedoeld om content creators te helpen bij het betrokken houden van hun publiek, het aantrekken van kijkers en om zichzelf op nieuwe manieren uit te drukken.
Momenteel zijn Instagram Reels wereldwijd de snelstgroeiende videofunctie met meer dan 675,3 gebruikers. Dit betekent dat meer dan een kwart van de ruim 2 miljoen gebruikers op Instagram Reels bekijken.
Nieuwe audio-opties, interactie en templates
Naast dat de geluidseffecten zijn uitgebreid, kun je als gebruiker nu ook je eigen audiobestanden uploaden. Je kunt het geluid van elke video in je camera roll toevoegen, zolang deze maar minimaal vijf seconden lang is. Je kunt dit geluid bijvoorbeeld gebruiken voor commentaar, jingles of achtergrondgeluid. Nadat je een geluid hebt toegevoegd, kunnen ook andere accounts dit gebruiken in Reels.
Een andere update die Instagram doorvoert, heeft invloed op de maximale lengte van Reels. Voorheen kon een Reel maximaal 15 seconden duren. Nu heeft Instagram dat met 600% uitgebreid: de maximale lengte van een Reel is nu 90 seconden. Reels-advertenties kunnen maximaal 60 seconden duren.
Interactieve stickers die voorheen alleen beschikbaar waren voor Instagram Stories, kunnen nu gebruikt worden in video’s. Dit brengt nieuwe mogelijkheden mee om je publiek bij je Reels te betrekken door middel van polls, een quiz of een emoji slider.
Verder kunnen creators nu een andere video als template gebruiken om hun eigen Reels te maken. Je kunt de audio en clip placeholders van een video laden en vervolgens je eigen clips toevoegen.
Reels leveren waarde voor marketeers, adverteerders en merken
De hoeveelheid views die online video’s krijgen is bijna verdubbeld sinds 2018. Daarmee is het een belangrijke tool voor menig marketeer geworden. Dit geldt des te meer voor Reels, die helpen om meer kijkers aan te trekken.
Volgens Instagram zagen accounts met meer dan 10.000 volgers die de afgelopen 60 dagen ten minste vijf Reels deelden hun aantal volgers met meer dan 250% toenemen ten opzichte van accounts in dezelfde categorie die geen Reels deelden. Videoposts op Instagram hebben momenteel een gemiddeld engagement rate van 1,5%. Dit laat zien dat mensen meer doen dan alleen scrollen.
Bron: Search Engine Journal