Instagram komt met nieuwe functies voor Reels, waaronder templates en boosts
09 augustus 2022 
in Nieuws
3 min. leestijd

Instagram komt met nieuwe functies voor Reels, waaronder templates en boosts

Een serie updates aan Instagram Reels voegt nieuwe creatieve tools toe. Ook komen er nieuwe manieren om engagement te stimuleren en verandert de manier waarop video’s gedeeld worden.

Deze nieuwe Reels-functies zijn vanaf nu beschikbaar:

  • Verbeterde remixen
  • Nieuwe templates
  • Video posts worden automatisch omgezet naar Reels
  • Het wordt mogelijk om Reels te boosten als advertentie

Verbeterde remixen

Instagram verbetert de Remix-functie voor Reels. Deze functie maakt het mogelijk om te reageren op video’s van andere gebruikers.

Vanaf nu kun je foto’s remixen en je reactie erop opnemen als Reel. Ook zijn er nieuwe remix layouts waar je uit kunt kiezen: green screen, split screen en picture-in-picture view.

Reels remix layouts

Het is voor het eerst mogelijk om je opname na de originele clip toe te voegen. Voorheen was het alleen mogelijk om beide stukken content tegelijk te laten zien.

Nieuwe templates

Je kunt vanaf nu Reels maken door templates te gebruiken. De templates laden de audio en placeholders voor de clips. Vervolgens kun je je eigen foto’s of video's toevoegen.

Een nieuwe Dual template maakt het mogelijk om tegelijkertijd te filmen met de camera aan de voorkant en aan de achterkant van je telefoon.

Om toegang te krijgen tot de templates tik je op het camera-icoon in de Reels-tab.

Video posts worden omgezet naar Reels

Instagram zet automatisch al je video posts korter dan 15 minuten om naar Reels. Deze verandering is enkel van toepassing op nieuwe video’s. Bestaande video’s korter dan 15 minuten blijven bestaan als video posts.

Instagram videos worden reels

Wanneer deze verandering de komende weken uitrolt, worden de Video en Reels tab samengevoegd.

Reels boosten als Ads

Bedrijven kunnen nu Reels boosten binnen de Instagram app door ze om te zetten naar advertenties. Op deze manier kun je versneld meer views en engagement krijgen op je Reels.

Om een Reel te boosten, moet deze 100% originele content zijn, minder dan 60 seconden lang zijn en zijn opgenomen met een 9:16 ratio.

Nadat je een Reel publiceert, kun je hem boosten door te op Boost Post te tikken. Wanneer je een Reel boost, krijg je toegang tot exclusieve inzichten over de engagement.

Gebooste Reels verschijnen in de Instagram feed, Stories, Reels tab en de Explore-pagina.

Bron: Search Engine Journal

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!