Door Instagram Subscriptions kunnen creators maandelijks inkomen verdienen
06 februari 2022 
in Nieuws
2 min. leestijd

Door Instagram Subscriptions kunnen creators maandelijks inkomen verdienen

Instagram Subscriptions is een nieuwe functie die creators helpt om elke maand geld te verdienen aan hun meest loyale volgers. 

Instagram is bezig de mogelijkheden om geld te verdienen uit te breiden met een abonnementsfunctie. Hierdoor kunnen creators maandelijks terugkerende inkomsten verdienen.

Vanaf vandaag lanceert Instagram Subscriptions een beperkte test met een handjevol creators. 

Instagram subscriptions voorbeeld

Volgers kunnen zich aanmelden via een ‘’subscribe’’-knop op het profiel van de creator.

Creators die in aanmerking komen voor de nieuwe abonnementsfunctie hebben volledige controle over de maandelijkse prijs.

Het betalen van de maandelijkse kosten biedt abonnees de volgende voordelen:

  • Subscriber Lives: Creators kunnen exclusieve livestreams uitzenden voor hun abonnees
  • Subscriber Stories: Creators kunnen verhalen publiceren die alleen zichtbaar zijn voor hun abonnees
  • Subscriber Badges: Als abonnees een reactie achterlaten, verschijnt er een badge naast hun naam zodat de maker en andere gebruikers weten dat ze trouwe fans zijn.

In een aankondiging zegt het bedrijf:

‘’Met Instagram Subscriptions kunnen creators een diepere band ontwikkelen met hun meest betrokken volgers en hun maandelijkse inkomen laten groeien door abonnees toegang te geven tot exclusieve content en andere voordelen, allemaal binnen hetzelfde platform waarop ze al met hen communiceren.’’ 

Wie komt er in aanmerking voor Instagram Subscriptions?

Op dit moment is Instagram Subscriptions tijdens de testperiode alleen beschikbaar voor een beperkt aantal Amerikaanse creators. 

Instagram is van plan om de toegang in de komende maanden uit te breiden tot meer creators. 

De volgende creators maken deel uit van de Instagram Subscriptions testgroep:

  • @alanchikinchow: Een content creator die bekend geworden is via TikTok.
  • @sedona._: een basketballer die momenteel voor de Oregon Ducks speelt.
  • @alizakelly: een beroemde astroloog en bestsellerauteur.
  • @kelseylynncook: een actrice, danseres en model.
  • @elliottnorris: Maakt video’s gericht op duurzame recepten, plasticvrij leven en andere milieu-gerelateerde content. 
  • @jordanchiles: een olympische zilverenmedaillewinnaar in turnen.
  • @jackjerry: Instagram-model en lid van het NCAA turnteam.
  • @bunnymichael: presentator van de podcast "XO Higher Self", die gericht is op spiritualiteit.
  • @donalleniii: produceert creative visual content, zoals AR-lenzen voor Snapchat
  • @lonnieiiv: een web-ster die vooral bekend staat om creatieve TikTok-sketches.

Net als Facebook Subscriptions, zal Instagram pas op zijn vroegst in 2023 vergoedingen innen van creators. 

Naast het uitbreiden van Instagram Subscriptions naar meer creators in de toekomst, hoopt het bedrijf ook begeleidende tools aan te bieden waarmee creators rechtstreeks contact kunnen maken met hun publiek buiten het platform. 

Bron: Search Engine Journal

 

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!