Gat in de markt vinden? | De "geaccepteerde frustratie"
De
27 augustus 2014 

De "geaccepteerde frustratie"

Als ondernemers zijn we vaak op zoek naar een “gat in de markt” en om daar achter de komen doen we marktonderzoek, concurrentieanalyse enz. Het probleem bij marktonderzoek is echter, zegt David Ogilvy, dat mensen vaak niet nadenken over hoe ze zich voelen,  ze zeggen niet wat ze denken en ze doen niet wat ze zeggen…

Hoe kom je dan aan het gat in de markt? Probeer eens te doen wat het Sony deed:

Hoe Sony een gat in de markt “vond”

Ook Henry Ford (de autofabrikant) zei het ooit heel treffend:

If I had asked people what they wanted, they would have said a faster horse.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is de oprichter en eigenaar van de IMU en enkele andere software- en online marketing bedrijven. Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij in 2018 een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.

Door

m

op 2 August 2014

Het is niet zoeken naar een gat in de markt, maar wat kan de markt doen voor jouw. En misschien heb je dan een oplossing of zo gezegd een gat in de markt. Even een tip koop volgend keer een rond huis zodat je geen hoeken heb, hoef je je meubels ook niet in een hoek te zetten ;-)

Door

Rowdy Groothedde

op 2 August 2014

Hoi Tonny, Heb je toevallig de film 'The wolf of Wall street' gezien? Heel veel mooie voorbeelden in deze film qua 'geaccepteerde frustratie'. Ik denk dat de combinatie van geaccepteerde frustratie en een probleem oplossen weten op te lossen de gouden formule is voor succes!

Door

fennaa

op 4 September 2014

Gelijk heb je Rowdy, The wolf of Wall heeft daar inderdaad mooie voorbeelden over. De citaat van Henry Ford kende ik nog niet, a faster horse :P

Door

tom

op 9 September 2014

Dit vind ik om eerlijk te zijn een van de beste filmpjes tot nu toe. Bedankt voor de waarde. iK ga toch is wat meer over henry ford lezen. mooie quote

Door

Irina Malinkina

op 9 September 2014

Tonny, heel interessant en ook grappig! :) Groeten van mij

Door

Jan-Jaap

op 23 September 2014

Toffe video. Moest ook denken aan deze. Saras Sarasvathy deed ooit onderzoek naar super succesvolle ondernemers. De miljardairs zeg maar. Wat deden zij (goed)? Nummer 1: ze HATEN markt onderzoek! -) De andere punten alhier: https://www.youtube.com/watch?v=4xBTV00MePY

Door

Jan-Jaap

op 23 September 2014

Toffe video. Moest ook denken aan deze. Saras Sarasvathy deed ooit onderzoek naar super succesvolle ondernemers. De miljardairs zeg maar. Wat deden zij (goed)? Nummer 1: ze HATEN markt onderzoek! -) De andere punten alhier: https://www.youtube.com/watch?v=4xBTV00MePY

Door

Cris

op 28 June 2015

Hoi Tonny, Goede video! Ik ben benieuwd naar de woonwebwinkel waar je het in je video over hebt, kun je de site eens noemen? Ik kende de quote van Ford. Dat blijft echt een topper inderdaad. Ik denk dat het vooral geld voor innovaties. Als het gaat om verbeteringen dan is klantinput juist wel bruikbaar m.i. Groet cris

Reactie plaatsen