LinkedIn rolt een nieuwe functie uit waarmee gebruikers externe links kunnen toevoegen aan foto’s die ze delen in een post. Dit geeft ondernemers een nieuwe manier om verkeer naar hun website te sturen via hun persoonlijke profiel of bedrijfspagina op LinkedIn.
Geri Silver, Creator Manager bij LinkedIn deelt een voorbeeld van de nieuwe link sticker. In onderstaand screenshot kun je zien hoe het eruit ziet als je een link toevoegt aan een foto.
Influencer marketing specialist Lindsey Gamble deelt meerdere screenshots van de nieuwe LinkedIn functie op twitter. De link sticker kan verschillende formaten hebben en kan zelfs worden toegevoegd aan video’s.
🚨 NEW 🚨 : @LinkedIn is rolling out the ability for creators to add a clickable link to their images and videos on mobile.
— Lindsey Gamble (@LindseyGamble_) August 4, 2022
As a result, creators can make their content more actionable and drive traffic to their desired URL. pic.twitter.com/8X72jDmNPY
Het ziet er niet uit dat er veel variatie is in het ontwerp van link stickers. De tekst in de sticker is echter wel aan te passen. Je kunt ook emoji's toe te voegen om te voorkomen dat de stickers er te algemeen uitzien.
Beschikbaarheid en details voor gebruik
Je kunt link stickers toevoegen aan foto’s en video’s via de post-creatietools in de mobiele LinkedIn app. Het is nog niet mogelijk om stickers toe te voegen via de desktopversie van LinkedIn. Wel kunnen desktop-gebruikers klikken op de foto’s en video’s met link in hun feed.
Link stickers worden in fases uitgerold. Sommige mensen hebben daardoor eerder toegang dan anderen. Je herkent de functie aan de kettingschakel-icoon knop die je te zien krijgt als je een post creëert in de mobiele LinkedIn app.
Bron: SearchEngineJournal