internet marketing unie 3 1 1 1 1 1 1 1
Boeken
Video's
Software
Inloggen
Onze formule
internet marketing unie 3 1 1 1 1 1 1 1
Boeken
Video's
Software
Inloggen
Onze formule
In dit artikel
Inhoudsopgave
  • Hoe werkt Pinterest?
  • Ontstaan van Pinterest
  • Pinterest marketing
Artikelen in Pinterest
De 10 meest populaire categorieën op Pinterest
Pinterest is één van de snelst groeiende social media platformen,...
Pinterest als extra marketingtool voor meer online zichtbaarheid
Geloof jij in de kracht van beelden? Ik wel én in de kracht van...
Pinterest? Voeg een pin-it button toe aan je afbeeldingen
Ik heb zelf de hele hype rond Pinterest gemist, moet ik eerlijk toegeven ;) Ik...
Adverteren op Pinterest: een advertentie opzetten binnen Pinterest in 5 stappen
Steeds meer bedrijven zijn actief op Pinterest. Niet gek want Pinterest groeit...
Video op Pinterest gebruiken
Pinterest is hét online visuele inspiratie platform. De plek waar...
Home
Online Marketing Artikelen
Pinterest
pinterest-1084757_1920.jpg

Pinterest

Pinterest is een visuele zoekmachine. Het platform wordt veelal gebruikt om inspiratie op te doen. Posts die je leuk vind kun je vastpinnen en bewaren op borden. Deze borden kun je gezamenlijk maken en bewerken.

Hoe werkt Pinterest?

Pinterest is een sociaalnetwerksite dat werkt als een prikbord. Als gebruiker kun je over het hele internet afbeeldingen, video’s of artikelen verzamelen, welke je vervolgens op je “boards” (borden) plaatst. 

Je kunt verschillende borden aanmaken, waardoor je altijd alle foto’s die voor jou aan elkaar – aan eenzelfde onderwerp, een idee, een droom of een plan – gerelateerd zijn bij elkaar hebt. 

Ontstaan van Pinterest

De ontwikkeling van Pinterest begon in december 2009 en in maart 2010 werd de site als bètaversie gelanceerd. In het begin was de site alleen op uitnodiging te bezoeken, later werd registratie via e-mail ook mogelijk. Sinds augustus 2012 is het mogelijk om gratis te registreren. 

In 2015 maakte Pinterest bekend dat het meer dan 100 miljoen actieve gebruikers had (van zo’n 176 miljoen in totaal). Opvallend feitje: 85% van de gebruikers is vrouw! Het feit dat de borden waar je als gebruiker je afbeeldingen op pint (speld) in principe openbaar zijn en gevolgd (en ge-repinned: andere gebruikers nemen jouw artikelen of foto’s over op hun eigen board) kunnen worden door andere gebruikers, maakt Pinterest een sociaalnetwerksite.

Pinterest marketing

Momenteel is Pinterest nog niet heel populair om op te adverteren, terwijl hier wel mooie kansen liggen om verkeer en conversies uit te halen. Pinterest identificeert zichzelf als een zoekmachine, maar er zit wel een tintje social media aan. Je kunt wel reageren op berichten, maar dit word minder vaak gedaan dan op Instagram, Facebook en andere social media platforms.

De focus van Pinterest ligt voornamelijk op het uitvoeren van zoekopdrachten. Het mooie van zoekmachines is dat jouw potentiële klant op zoek is naar jou. De vraag naar een product of dienst is er al.

Met marketing via Pinterest heb je een kans om consumenten vroeg in hun customer journey te beïnvloeden. Bereik een nieuw publiek met inspirerende foto's!

IMU BV


  • Contact
  • Team
  • Vacatures
  • Kennisbank

Service


  • Inloggen IMU+
  • Affiliates
  • Nieuwsbrief

Software


  • Phoenix
  • Plug&Pay
  • Huddle

Partners


  • Blue Agency
  • Tonny Loorbach
  • Martijn van Tongeren
© IMU BV - Algemene Voorwaarden - Privacyverklaring
Edit category Dashboard Settings Website Design Category cached on Thu. 8 May 15:00
Renew cache
Cookies
Wij gebruiken cookies op onze website om de gebruikerservaring optimaal te houden. Privacy policy
Alleen functioneel
Accepteer alle
Cookie instellingen
Privacy policy
Voorkeuren opslaan