Meer conversie met je website? (website effectiviteit)
arrow_drop_up arrow_drop_down
18 juli 2013 

Ben jij een internet pannenkoek?

Ik krijg vaak de vraag hoe je een website zo effectief mogelijk kunt inrichten ofwel; hoe behaal je meer conversie met je website? Een van de beste tips die ik je kan geven is: Word geen internet pannenkoek. Ik heb een korte video opgenomen (was voor mij een hele uitdaging) waarin ik vertel wat het verschil is tussen een “internet pannenkoek” en een “internet sorbet“.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Steven

Door

Steven

op 18 July 2013

Tony, stop dan ff dat kabeltje van je micro onder je hemd de volgende keer ;)

Majouline

Door

Majouline

op 18 July 2013

Ik ben volledig akkoord met je stelling, ik heb dit ook toegepast in mijn web shop " specialist lingerie voor grote maten en grote cup maten". Daarentegen gaat de stelling met de doorklik links dan weer in tegen de adviezen over het plaatsen van interne links in je website. Zo zie je maar dat er altijd 2 zijden zijn aan een medaille. Groeten, Ria

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 18 July 2013

Dag Majouline, Dat klopt maar niet elke pagina / elke plek op je website heeft hetzelfde doel. Zo plaats ik geen interne links op een salespage of opt-in pagina. In een blogbericht doe ik dit wel aangezien ik daar meer focus op waarde geven dan op resultaten behalen. Het is ook een doel om mensen juist door te laten klikken op je website zodat ze je o.a.meer waarde kunt geven, je bezoekers je beter leren kennen, je een betere band met je bezoekers opbouwt, je gemiddelde bezoekduur omhoog gaat enzovoorts. Per pagina op je website moet je eigenlijk bepalen welk bezoekersgedrag op die pagina voor jou de meeste waarde heeft, daar richt je de pagina vervolgens op in. Soms ontstaan daar conflicten maar dat hoort bij het spel ;)

Ria De Smet
Rebekka Deforce
Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 18 July 2013

Ben je dan rare (voor de liefhebber), medium (gewoontjes), of well done? (al helemaal klaar) En dan die Belgische patatten erbij zeker om het hele geheel wat aan te dikken! ;)

Rebekka Deforce

Door

Rebekka Deforce

op 19 July 2013

hahaha :D zeker rare of bleu zoals wij dat zeggen (voor de liefhebber) Of specifiek voor rare mensen...

Koen Snoek

Door

Koen Snoek

op 18 July 2013

Hoi Tonny, Een mooie video! Begin klein, focus op 1 aspect, wordt daar meester in en breid daarna uit! Gr, Koen

Veronika Rutten

Door

Veronika Rutten

op 18 July 2013

Wat een goede TIP! Bedankt!

Nils van der Knaap

Door

Nils van der Knaap

op 18 July 2013

Leuke video. Uiteraard het bekende verhaal over focus behouden, maar dan met een mooie metafoor. Ik vond het voorbeeld over de tekst met of zonder links wel vernieuwend om te horen. Dus minder links in je tekst is beter voor je bezoekers, wel links in je tekst kan je (een beetje) helpen in Google rankings. Matig met links dus :)

Monique

Door

Monique

op 18 July 2013

Mooi video. Beetje te lang voor mij ;-)

Tonny Loorbach
Carola

Door

Carola

op 18 July 2013

Helemaal geen lange zit! Je kunt er ook bij breien natuurlijk... of aan je website werken! ;)

Rebekka Deforce
Arny

Door

Arny

op 18 July 2013

Tonny legt de vinger op de zere plek.. Het gekke is dat ik onze sportschool sinds een jaar of 2 volledig heb "gesorbettiseerd"... Nu alleen de website nog oftewel werk aan de winkel!

Carola

Door

Carola

op 18 July 2013

Ha Tonny, ik liep net nog tegen een leuk bijpassend t-shirt aan! http://www.smlx.nl/pannekoek-fun-t-shirt.html met Sorbet erop zag ik niet ;)

Reactie plaatsen