Nieuwe lay-out Twitter. Wat zijn de voordelen?
15 januari 2014 

Nieuwe lay-out Twitter. Wat zijn de voordelen?

Twitter begint het nieuwe jaar goed, in de derde week van 2014 maakt Twitter bekend een nieuwe lay-out Twitter (GUI) te gaan uitrollen voor de desktop versie. De nieuwe uitstraling is gebaseerd op de lay-out van de mobiele app van Twitter.

De grootste verandering is dat niet alleen bij je profiel je omslagfoto en profielfoto zichtbaar zijn, maar nu ook naast je tijdlijn. Links bovenin stond eerst enkel in het klein de profielfoto met profielnaam en de aantallen tweets, volgend en volgers.

twitter gui oud

Maar nu staat net zoals op je profielpagina en bij de mobiele app je foto in de omslag. Ook heeft Twitter de grote van het lettertype vergroot waardoor de aantallen er mooier uitspringen.

twitter gui nieuw
Maar wat is nou het voordeel van deze nieuwe GUI? Ik heb één van de accounts die ik beheer met de nieuwe lay-out vergeleken met een account waar nog de oude lay-out gevoerd wordt, en ik moet toegeven dat deze nieuwe lay-out voor online marketing geen enkele toegevoegde waarde heeft. De reden hiervoor is dat de wijzigingen in de lay-out enkel voor de beheerder van het profiel zichtbaar zijn, maar voor de beheerders zelf zitten er wel een aantal voordelen aan.

Ik moet toegeven dat de uitstraling van het Twitter profiel is verbeterd, het ziet er allemaal net wat strakker en netter uit. Zo is de toolbar wit ipv zwart geworden, en zijn er wat veranderingen in de font en de grote ervan. In de nieuwe GUI zijn meer opties toegevoegd om met kleuren te experimenteren. Ze kun je de kleuren aanpassen van de toolbar en andere navigatie knoppen, zoals al mogelijk was bij de links in de tweets en enkele mouse-over knoppen. Verder zorgt de nieuwe lay-out ervoor dat Twitter op de desktop versie en de mobiele app meer dezelfde uitstraling krijgt, waardoor het herkenbaarder wordt.

twitter profiel design inrichten nieuw

Maandag 13 januari is Twitter begonnen deze nieuwe GUI uit te rollen, en in de komende dagen zullen steeds meer gebruikers kennis gaan maken met de nieuwe uitstraling van Twitter. Laat ons in een reactie weten wat jullie van de nieuwe uitstraling vinden, wij zijn erg benieuwd!

Over de schrijver
Mijn naam is Mike Nuijs en ik ben eigenaar van Media Conversia en Uw Social Media Marketing. Mijn missie is om ondernemers te overtuigen van een goed en degelijk online marketing plan en een stevige social media strategie. Social Media is een vijver en ik leer ondernemers er in te vissen! Mocht u vragen hebben neem dan contact met mij op via de mail, telefoon of één van mijn social media kanalen.
Reactie plaatsen