TikTok introduceert nieuwe mogelijkheid voor advertenties
16 mei 2022 
in Nieuws
1 min. leestijd

TikTok introduceert nieuwe mogelijkheid voor advertenties

Het hipste social media platform van dit moment schroeft zijn advertentiemogelijkheden flink op de laatste tijd. In de afgelopen maanden rolde TikTok al meerdere nieuwe functies aan voor adverteerders. De nieuwste toevoeging is TikTok Pulse: een nieuwe manier voor merken om onderdeel te worden van het dagelijkse leven en cultuur van de TikTok community.

Wat is TikTok Pulse?

TikTok Pulse is een nieuwe advertentiemogelijkheid die advertenties laat zien rondom de best presterende content op TikTok. Advertenties van merken worden met deze functie getoond in het For You-feed van gebruikers. Volgens TikTok laat Pulse een advertentie zien bij de 4% populairste video’s op het platform.

Op dit moment biedt TikTok twaalf Pulse-categorieën aan waar merken uit kunnen kiezen, waaronder: Beauty, Fashion, Cooking en Gaming. Als adverteerder bepaal je dus zelf bij welke categorie je advertentie wordt getoond, zodat je een relevant publiek bereikt.

Om ervoor te zorgen dat advertenties naast de beste content draaien, gebruikt TikTok een zelf-ontwikkelde filter. Op deze manier verzekert TikTok adverteerders ervan dat de content is geverifieerd en geschikt is voor het merk.

Revenue sharing programma op komst

Nu een diverse groep aan individuele makers, publieke figuren en adverteerders naam hebben gemaakt op TikTok, kondigt het platform voor het eerst een mogelijkheid aan om mee te delen in de advertentieomzet. Op een vergelijkbare manier als op YouTube krijgen populaire TikTok-accounts een vergoeding voor het tonen van advertenties bij hun content. Individuele makers en media kanalen die ten minsten 100K volgers hebben, komen in aanmerking voor dit platform.

Bron: Search Engine Journal

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!