Inmiddels weet je het waarschijnlijk wel: ons boek, de Online Marketing Tornado, is gratis. Je betaalt alleen druk- en verzendkosten. Waarom hebben we voor deze strategie gekozen? Dat vertellen we je in deze podcast.
Het doel bepaalt de strategie
Ons doel met het boek was om bij de juiste mensen binnen te komen. Ervoor te zorgen dat veel mensen in onze funnel zouden komen, maar wel op een andere manier dan met een gratis e-book. Dat doen we ook, maar we wilden een stapje verder.
We wilden een boek maken dat:
- ervoor zorgt dat de juiste mensen kennismaken met ons
- interesse wekt in onze producten
- opvalt in de markt
Net als veel andere ondernemers die een leadmagnet maken voor hun bedrijf, moesten we ons afvragen: is het belangrijker dat mensen het boek lezen of dat ze aan de slag gaan met onze software? Onze omzet op de software is stukken hoger dan op het boek, dus die keuze was snel gemaakt. Een band opbouwen met onze lezers én opvallen in de markt: daar zijn we voor gegaan. Met alle positieve en negatieve (oeps) gevolgen van dien!
Durf jij op te vallen?
We hopen dat jij door onze aanpak ziet dat het ook anders kan. Dat je gaat nadenken over hoe jij kunt opvallen in jouw markt. En: dat je erover nadenkt hoe jij een simpel maar waardevol product kunt lanceren om de band met jouw klanten op te bouwen.
Vertel je hieronder hoe je dat gaat doen?