Sociale Media Krijgt Meer Impact op SEO!
18 februari 2011 

Social Media Krijgt Meer Impact op SEO!

Google heeft bekend gemaakt dat sociale media een belangrijkere rol gaat krijgen in de zoekresultaten. Dat betekent dat je in de zoekresultaten eerder resultaten gaat zien die door jouw “vrienden” van sociale media platformen zoals Facebook en Twitter zijn gedeeld. Onderstaand een video van Google over hoe dit precies werkt:

Dit is fijn om te weten omdat je nu dus nog hoger in de zoekmachines kunt komen door gebruik te maken van sociale media. Des te meer “likes”(vind ik leuk) en tweets je op een blogbericht gaat krijgen des te hoger deze ook in de zoekmachines zal komen. Natuurlijk geldt dit ook voor andere sociale media zoals blogsites, Flickr, YouTube, LinkedIn, Hyves enzovoorts. Dit is precies de reden waarom ik tijdens mijn webinars zoals bijvoorbeeld die van gisteravond de kijkers ook verzoek om het webinar te delen op hun Facebook of Twitter. Het krijgen van veel interactie / reacties op je website was altijd al een belangrijke factor maar zal zeker via sociale media ook nog belangrijker worden.

Hoe kom je aan likes en tweets?

Het is aan te raden om op je website gebruik te gaan maken van een Twitter knop (tweet dit) en een Facebook vind ik leuk knop onder elk bericht wat je plaatst. Daarnaast moet je er natuurlijk voor zorgen dat je lezer de behoefte voelt om op die knoppen te klikken dus je zult kwalitatief goede, originele en nieuwswaardige informatie moeten leveren. Zorg er ook voor dat je de lezers van je blog hier ook op wijst zoals ik nu doe: gelieve natuurlijk ook dit artikel even op de Twitter en/of Facebook knop te klikken ;) (alvast bedankt!)

Waar kijkt Google naar?

Google kijkt naar hoe vaak je website en je blogberichten worden vermeld in de sociale media maar ook hoe regelmatig dit gebeurt. Eenmalig veel likes en/of tweets zal je dus niet helpen. Dit moet een constante waarde op je website vormen.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Ali

Door

Ali

op 18 February 2011

Thanks Tonny voor je mededeling ! Ik wou dit nog net even naar je toe mailen.. maar zo te zien hoeft dat niet meer;) Nogmaals bedankt !

Soufyan

Door

Soufyan

op 19 February 2011

Gelukkig.

stefan

Door

stefan

op 30 June 2014

het sociale media wordt steeds belangrijker, voornamelijk Twitter en Google+

Reactie plaatsen