arrow_drop_up arrow_drop_down
7 maart 2011 
in SEO

SneakPeak van mijn Nieuwste Boek...

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met het schrijven aan mijn nieuwste boek. Dit boek laat je van A tot Z zien hoe een perfecte website in elkaar zit! Hier kun je alvast een korte “sneakpeak” (stukje uit het boek) lezen…

Voorwoord van het boek

Toen ik enkele jaren geleden in aanraking kwam met internet marketing wist ik eigenlijk niets van het hele vak af. Ik heb stap voor stap alles geleerd door het “te doen” en wanneer je dat doet (bij welk vak dan ook) ga je vanzelf een voorkeur ontwikkelen voor bepaalde strategie. Beetje bij beetje vormde er door de jaren heen een theorie in mijn hoofd welke voor extreme resultaten zou kunnen zorgen wanneer je deze correct zou toepassen…

Het woord zegt het al “theorie” is geen “praktijk” en omdat mijn theorie in de ogen van anderen veel tijd, werk en energie zou kosten en alleen resultaten op de lange termijn zou geven heb ik deze theorie geruime tijd op de achtergrond gehouden en alleen zelf tot in detail uitgedacht en (weliswaar met mate) toegepast wanneer ik “tijd over” had. In oktober 2010 startte ik mijn eigen website InternetMarketingUniversiteit.nl waarop ik voor het eerste mijn complete strategie wilde loslaten. Nog geen 5 maand later stond ik in de top 5 van Google op een van de meest beconcurreerde zoekwoorden in Nederland…

Veel ondernemers zijn energieke, creatieve, maar ook ongefocuste mensen die constant bezig zijn met korte termijn resultaten. Dat is niet beledigend bedoeld aangezien het zelfs als compliment opgevat kan worden maar dit heb ik door de jaren heen ervaren. De meeste startende internetondernemers maak je enthousiast wanneer je verteld hoe ze supersnel stinkendrijk kunnen worden zonder dat ze daar zelf iets voor hoeven te doen…

Zodra je begint over woorden als strategie, tactiek, lange termijn, SEO, fundament, opbouwen, uren investeren enzovoorts raak je een deel van je luisteraars kwijt want we zijn immers ondernemer geworden om niet langer voor een baas te werken en dus is veel “werk” uit den boze. In mijn ogen is een succesvol ondernemer iemand die een duidelijke visie en focus heeft en constant bezig is met het “bouwen” aan zijn succes. Een goede ondernemer is niet zo goed als zijn laatste project maar zo goed als de som van alles wat hij bereikt heeft…

  • Een goede ondernemer werkt “aan zijn business” in plaats van “in zijn business”
  • Een goede ondernemer ziet zijn website ALS zijn business in plaats van als
    online visitekaartje VAN zijn business…
  • Een goede ondernemer is constant in de groei en is een autoriteit in zijn eigen
    markt of druk bezig om dat te worden…
  • Een goede internet ondernemer is in staat om vanuit zijn eigen business de
    kritieke massa te bereiken om elk nieuw succesvol te lanceren…

Het uitvoeren van mijn strategie heeft wat meer voeten in aarde dan “snel geld verdienen op het internet” en laat je niet zien hoe jij vandaag nog je eerste euro’s verdient (dat kan ik je best leren maar niet in dit boek). Mijn strategie leert je niet hoe je wat tientjes of honderdjes per maand bijverdiend via het internet maar laat je exact zien hoe je een onverslaanbare autoriteit in je eigen markt kunt worden die de zoekmachines domineert. Zie het maar als: hoe jij een grootmacht wordt op het internet.

Met zoekmachines bedoel ik in dit boek overigens Google, even uitleg voor de sceptici onder ons die zullen opmerken dat er nog andere zoekmachines zijn (wat ook zeker klopt). Google heeft in Nederland 95% marktaandeel, zodoende kies ik er voor om mijn website te optimaliseren voor de bezoekers die uit Google komen en die laatste 5% links te laten liggen. Dat is me de energie niet waard en je moet het wel heel goed doen wanneer je die 95% van de markt weet te verzadigen!

Mijn strategie

Mijn strategie is gebaseerd op het opzetten van 1 grote “superwebsite” die fungeert als thuisbasis voor al jouw activiteiten. Of dit nu gratis acties of commerciële uitspattingen zijn. De basis van de kracht van deze website ligt in Zoekmachine Optimalisatie. Dat wil zeggen dat de website perfect is opgezet om goed te scoren in de zoekmachines en dat alles wat je er (op de juiste manier) op zet hoog in Google zal komen. Je kent vast wel sommige websites die constant naar boven komen in Google wanneer je ergens op zoekt. Neem bijvoorbeeld een Wikipedia, hoe die die gasten dat toch?

Het geheim is: zoekmachine optimalisatie van een heel ander kaliber dan de standaard SEO tips die je op het internet zult vinden (SEO staat voor Search Engine Optimization).

Ik zie het zelf als SEO + Visie + Strategie

Nu weet ik dat de volgende aspecten waarschijnlijk in je opkomen bij bovenstaand verhaal:

  • Moeilijk
  • Technisch
  • Veel werk
  • Lange termijn
  • Saai

Maar wat als ik als deze negatieve “vooroordelen” nu eens weg zou kunnen nemen in dit boek en het daarmee interessant voor je zou maken om zelf zo’n superwebsite op te zetten? Nog wel even een belangrijke disclaimer voordat ik zal gaan starten met het uitleggen van mijn strategie:

Disclaimer

Wanneer je gaat zoeken naar tips over zoekmachine optimalisatie dan zul je veel “experts” tegen komen die je adviezen geven over hoe je hoger in de zoekmachines kunt komen op dat ene woord waar jij graag op gevonden wilt worden. In mijn geval is dat het woord “internet marketing”. Ik noem mezelf geen expert en zie mezelf ook niet zo, ik zie mezelf eerder als een “specialist (omdat ik me hierin specialiseer). Er zijn altijd dingen die je niet weet, hoeveel je ergens ook van af weet…

Ik ga je ook niet leren hoe je jouw hele website zo opzet dat je op dat ene woord hoog in Google komt zoals zovele experts dat doen want: Daar heb je niets aan. De enige reden dat ik graag hoog in Google wil staan op het woord internet marketing is omdat het bewijst dat mijn strategie werkt en ik het dus als affiche kan gebruiken…

Boek zal gratis beschikbaar zijn!

In de rest van het e-book (zo’n 50 pagina’s) kun je stap voor stap zien hoe mijn website in elkaar zit en hoe jij dit ook kunt doen! Het e-book is bijna af en zal gratis te downloaden zijn op het internet, kun je daar niet op wachten of wil je de inhoud graag live uitgelegd krijgen? Kom dan naar mijn seminar:

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
stefan

Door

stefan

op 7 March 2011

hallo tonny. Wat raad je de mensen nu aan dan die op dit moment helemaal vanaf nul beginnen? een salespage waar je een gratis ebook aanbied? og gelijk beginnen met een grote site zoals die van jouw of van winst.nl ? groetjes

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 7 March 2011

@stefan, ligt eraan wat je wilt bereiken maar ik zou zeggen het tweede, een sterke website met een goede strategie

Frank Edens

Door

Frank Edens

op 7 March 2011

Dat kun je heel simpel oplossen Stefan. Als je een hobby hebt, begin dan daarmee. Daar praat je makkelijk over, en kun je ook makkelijk verspreiden. Bouw dat uit met een gratis info : pagina/weblog/pdf/video/interview/enz enz. En ga dan verder kijken.. Frank Edens

Abderrahim

Door

Abderrahim

op 8 March 2011

Goeie informatie! Goed artikel!

Reactie plaatsen