Winnen in Google 4.0!
Direct Toegang
X
Winnen in Google 4.0!
50% Complete
De meest complete SEO Gids online!

Page content

article content

23 SEO tips op een rijtje!

seo-boek-winnen-in-google-tonny-loorbach2SEO tips zijn er in alle soorten en maten, soms betreft het een complete strategie maar soms kan ook een klein detail op je website zorgen van een wereld van verschil in je resultaten in Google. Ik geef op deze website wel vaker SEO tips maar ik kan me voorstellen dat je die na een tijdje weer vergeet. Ik heb daarom een overzichtje van 23 SEO tips gemaakt met daarin zowel kleine tips als meer uitgebreide SEO strategieën. Nog meer tips vind je in mijn gratis boek Winnen in Google.

Update: Onlangs heb ik een SEO Handleiding voor WordPress online gezet waarin je ook meer moderne SEO tips vindt. Onlangs gaf ik ook een webinar met daarin 29 SEO tips, deze vormen samen eigenlijk ook een soort handleiding maar dan in een meer vrije vorm:

23 SEO Tips op een rijtje

Onderstaand een overzicht van de 23 SEO tips:

  1. Zorg voor relevante Title tags
  2. Schrijf relevante Meta Descriptions
  3. Maak in je teksten gebruik van Heading Tags
  4. Plaats je auteursfoto in Google
  5. Maak gebruik van Video SEO
  6. Afbeeldingen optimaliseren voor Google
  7. Integreer en stimuleer Social Media op je website
  8. Blogcategorieën optimaliseren voor Google
  9. Maak gebruik van interne links
  10. Voorzie je links van title attributes
  11. Zorg voor goede, kwalitatieve backlinks
  12. Zorg voor veel interactie op je website
  13. Stuur je sitemap naar Google
  14. Zorg voor een goede contentstrategie (blog)
  15. Laat de “longtail” niet links liggen
  16. Bouw een SEO vriendelijke structuur in je website
  17. Zorg voor rijke content op je website
  18. Maak gebruik van de omgekeerde ui methode
  19. Houd een “zoekwoorden verlanglijstje” bij
  20. Vermijd over-optimalisatie en linkspammen
  21. Meld je website aan bij Google Places
  22. Vermijd Duplicate Content
  23. Blijf doorbouwen aan je website reputatie bij Google
  24. Nog meer SEO tips?

Deze 23 SEO tips heb ik allemaal zo kort en concreet mogelijk verwoord. Verdere diepgang en uitleg is namelijk elders op mijn site te vinden in de vorm van video’s (soms er tussen gezet) of specifieke artikelen. In dat laatste geval zijn er woorden in de tekst klikbaar gemaakt richting de verdiepende artikelen. Hieronder eerst een introductie video over Google waarin je leert hoe SEO precies werkt. Onder de video vind je de 23 SEO tips.

Zorg voor relevante Title tags

De title tag is een van de belangrijkste onderdelen van elke pagina op je website qua zoekmachine optimalisatie. Dit is immers hetgeen je pagina mee begint. Elke url op je website of in je webshop heeft een eigen title tag, dit is de titel die je helemaal bovenaan in de browserbalk ziet staan. Dit is tevens de titel van je pagina in de resultaten van Google:

Title tag en meta description in Google

Zorg ervoor dat de keywords waarop je gevonden wilt worden in de title tag zitten. Probeer niet teveel keywords in een titel te verwerken. Bij SEO geldt namelijk: hoe specifieker, des te beter. Hoe verder naar voren in de title tag een keyword staat des te meer waarde het van Google krijgt. Naast een relevante title tag is het natuurlijk ook aan te raden om een pakkende titel te schrijven zodat mensen er daadwerkelijk op klikken in Google.

Schrijf relevante Meta Descriptions

Net zoals elke pagina een eigen title tag heeft, heeft ook elke pagina een eigen meta description tag. Dit is de omschrijving van de pagina welke je aan Google aanlevert zoals je in het bovenstaande plaatje ziet. Zorg ook hier voor relevantie (de juiste keywords) en natuurlijk een pakkend stukje tekst. Vergeet ook niet om je homepage te optimaliseren:

Maak in je teksten gebruik van Heading Tags

Heading tags zijn koppen en tussenkoppen in je teksten. Net zoals een boek hoofdstukken, paragrafen en subparagrafen heeft, heeft een webpagina verschillende niveaus. Denk aan Kop 1 voor de titel van de pagina (niet te verwarren met de title tag) en Kop 2 en Kop 3 voor de tussenkoppen. Ook in dit artikel zie je dat elke tip een Kop 2 is. Sowieso is het misschien handig om onze SEO checklist voor een goede (SEO geoptimaliseerde) blogpost ter hand te nemen of erbij te pakken wanneer je gaat bloggen.

Plaats je auteursfoto in Google

Een resultaat in Google noemen we een “snippet”, hier staan er 10 van op elke pagina. Voorheen had zo’n snippet een vaste indeling welke door Google werd bepaald, bestaande uit de Title Tag (blauw), url (groen) en de description tag (zwart). Sinds kort kun je deze snippets “verrijken”, we noemen dat zodoende “rich snippets“. Bijvoorbeeld door je auteursfoto in Google te plaatsen. Dat ziet er zo uit:

Auteursfoto in Google

Update: Helaas heeft Google de auteursfoto’s uit de zoekresultaten gehaald. Tegenwoordig kun je echter wel vergelijkbare voordelen halen met rich snippets zoals bijvoorbeeld de Google Featured Snippets!

Maak gebruik van Video SEO

Video wordt als zeer waardevol gezien door Google en dan met name natuurlijk YouTube video’s. Dit komt omdat YouTube van Google is. Het toevoegen van relevante YouTube video’s aan je content maakt je content rijker en zorgt ervoor dat je nog beter gaat scoren. YouTube is na Google de grootste zoekmachine ter wereld (dus niet Bing of Yahoo). Net zoals we in Google zoeken naar informatie doen we dat ook in YouTube (al zoeken we daar meer naar entertainment). Daar komt bij dat YouTube resultaten ook in Google getoond worden. Dit moet je niet zien als concurrentie van YouTube, Google herkent namelijk de verbondenheid tussen beide:

YouTube video SEO Voordeel

Er wordt gezegd dat je met een YouTube video ongeveer 7 keer zo snel/makkelijk in Google kunt scoren als met een website. Of het precies 7 is weet ik niet, maar het is zeker een interessant gegeven.

Afbeeldingen optimaliseren voor Google

Je kunt op verschillende manieren in Google scoren met je website of webshop. Denk bijvoorbeeld aan tekst, video, nieuws, lokale bedrijfsresultaten en zo ook met afbeeldingen. Deze sectie heet Google Afbeeldingen en je optimaliseert alle afbeeldingen hiervoor als volgt:

Integreer en stimuleer Social Media op je website

Google is de afgelopen jaren steeds “socialer” geworden. De invloed van social media op SEO (SEOcial) is zodoende steeds belangrijker geworden. Het krijgen van links van Facebook, Twitter, Google plus en andere social media platformen draagt bij positief bij aan de ranking van je website of webshop in Google.

Integreer dus social media knoppen in je website en test ook op welke positie zij het beste werken. Test bijvoorbeeld ook een “Sticky Social Buttons” Daarbij kan het goed werken om je bezoekers te vragen hier gebruik van te maken, veelal verhoogt dat het gebruik ontzettend. Bij deze dus de vraag aan jou of je dit artikel wilt delen:

Door het voor een bezoeker makkelijk te maken om hier op te klikken (niet hoeven zoeken waar ze staan) verhoog je het aantal sociale vermeldingen ook 😉

Blogcategorieën optimaliseren voor Google

Wij bloggers vergeten vaak om de zaken rondom ons blogbericht te optimaliseren, zoals bijvoorbeeld de blogcategorie die we gebruiken. In de onderstaande video zie je hoe je blogcategorieën kunt optimaliseren voor Google:

Maak gebruik van interne links

Interne links zijn links binnen je website om van de ene pagina naar de andere te klikken. Je ziet in dit artikel ook veel interne links. Wanneer ik bijvoorbeeld de woordcombinatie “website hoger in Google” typ dan wordt dit automatisch klikbaar gemaakt naar een artikel dat hier over gaat.

Geautomatiseerde internet links (SEO Handleiding)

Interne links hebben zowel voordelen voor zoekmachine optimalisatie als voor de gebruiksvriendelijkheid. Zolang je dit op een gezonde (logische) manier doet (niet gaan linkspammen) dan ga je hier heel veel voordeel uit halen. Je creëert als het ware een spinnenweb op je website, hoe meer content je aan je website toevoegt, des te dichter het spinnenweb wordt. Interne links zijn er in verschillende vormen. Denk aan de links in de tekst maar bijvoorbeeld ook aan Breadcrumbs, gerelateerde artikelen, menu items, banners in zijbalken, inhoudsopgaves in artikelen, overzichtspagina’s voor Kennisbanken enzovoorts.

Voorzie je links van title attributes

De 10e in deze lijst van SEO tips is een vrij korte: Title attributes zijn titels van links. Deze kun je zowel bij interne links als backlinks gebruiken. Je ziet de titel van een link verschijnen in een balkje wanneer je met je muis boven de link gaat hangen. De titel geeft wat extra informatie over de achterliggende pagina aan Google. Je kunt hier dus nogmaals een belangrijk keyword in gebruiken.

title attribute wordpress link

Zorg voor goede, kwalitatieve backlinks

Backlinks waren ooit de motor achter elke goede SEO strategie. Toen Google begon werkten zij voornamelijk met de PageRank, dit is een score die de populariteit van je website weergeeft. Deze werd bepaald op basis van het aantal links van anderen naar jouw website. Later werd er ook gekeken naar de kwaliteit van de links. Hoewel backlinks de afgelopen jaren minder belangrijk zijn geworden (en die trend zet zich voort) is het altijd raadzaam om een paar goede backlinks te hebben. Zorg dan voor relevante, kwalitatieve backlinks. Dit zijn links vanaf websites die zelf een goede reputatie bij Google hebben (en dus zelf ook goed scoren). Daarbij is het handig als de website die naar je linkt relevant is aan die van jou. Zorg er ook voor dat je links krijgt met een goede “achortekst”. Dit is de tekst welke klikbaar is gemaakt naar je website. Je kunt beter het keyword waarop je gevonden wilt worden klikbaar maken dan bijvoorbeeld de woordcombinatie “klik hier”. Ga ook absoluut geen backlinks kopen!

Zorg voor veel interactie op je website

Interactie is belangrijk voor je SEO Strategie. Laat jij ook even een reactie achter op dit bericht? In de onderstaande video geef ik je enkele tips over het krijgen van meer reacties op je blog:

Stuur je sitemap naar Google

Een sitemap is een uittreksel van alle url’s op je website in een index. Deze sitemap kun je via Google Webmastertools naar Google sturen. Zodoende krijg Google automatisch een signaal wanneer er iets aan je website wordt toegevoegd of wordt gewijzigd. Je ziet dan veel sneller wijzigingen van je website in de zoekresultaten terug en je hoeft niet te wachten totdat Google zelf besluit om langs te komen.

Sitemap toevoegen in Webmastertools

Zorg voor een goede contentstrategie

Google is dol op content en dan met name relevante, unieke en kwalitatieve content voor elke zoekopdracht. Ook regelmatige content op je website draagt bij aan je reputatie en resultaten in Google. Wanneer je website in beweging blijft betekent dit dat je website up-to-date is (in de ogen van Google). Lees hierover ook mijn artikel over contentmarketing eens. Een goede contentstrategie is ook meteen een ideale seo strategie voor webshops:

Laat de “longtail” niet links liggen

Als website eigenaar zijn we nog wel eens geneigd om alleen te kijken naar de zogenaamde shorttail keywords. Dit zijn de zoekwoordcombinaties van 1, 2 en 3 zoekwoorden in Google. Alle zoekwoordcombinaties van 4 woorden en langer rekenen we tot de longtail en onderstaande grafiek geeft je daarover een handig inzicht:

longtail-shorttail-keywords-google

Je ziet dat 70% van alle zoekopdrachten in Google bestaat uit longtail zoekopdrachten. Ook zie je dat je concurrentie veelal op de 30% shorttail keywords zit. Daarnaast is het meest interessante misschien nog wel dat de hoogte conversie veelal behaald wordt bij longtail zoekopdracten. Dat is eenvoudig te verklaren: Hoe meer woorden men intypt, des te specifieker de zoekopdracht is. Des te specifieker zijn ook de resultaten. Hoe specifieker een artikel (en dus het aanbod) is, des te meer het direct aansluit op de vraag/behoefte van een bezoeker. Zodoende gaan specifieke bezoekers vaak sneller over tot actie/conversie.

Bouw een SEO vriendelijke structuur in je website

Ik adviseer iedereen om een goede SEO basis onder elke website te leggen. Als je op deze website kijkt dan zie je een aantal zaken die de SEO structuur van de website weergeven. Dat kun je als volgt voorstellen:

SEO Structuur

Zorg voor rijke content op je website

Rijke content is content die uit meer bestaat dan alleen maar tekst. In dit artikel zie je naast tekst bijvoorbeeld ook afbeeldingen, video’s en interne links. Daar komen (hopelijk) nog reacties bij van lezers. Je kunt ook nog denken aan pdf-downloads en mp3-downloads om je content te verrijken. Rijke content scoort veelal beter dan een pagina met louter tekst.

Maak gebruik van de “Omgekeerde ui Methode”

Bekijk onderstaande video om te zien wat ik hiermee bedoel:

Aanvullend op deze video kun je ook mijn artikel hierover lezen: Beter scoren in Google zonder je website uit te breiden.

Houd een “zoekwoorden verlanglijstje” bij

In de video van de omgekeerde ui methode kun je zien hoe je de resultaten van je website kunt verbeteren in plaats van dat je jouw website gaat uitbreiden. Wanneer je toch bewust gaat schrijven voor Google dan raad ik je aan om te werken met een “zoekwoorden verlanglijstje“. Je hebt dan altijd een duidelijke focus in je SEO strategie.

Vermijd over-optimalisatie en linkspammen

Teveel is nooit goed. Net zoals dat met eten, sporten, op bezoek gaan en tv kijken is geldt dit ook voor zoekmachine optimalisatie. Zorg ervoor dat je nooit gaat over-optimaliseren. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren wanneer je de “keyworddichtheid” van je artikelen veel te hoog maakt. Men noemt dit ook wel “keyword spammen“. Het houdt in dat je jouw website en teksten te vol propt met keywords en daar word je door Google voor afgestraft. Hetzelfde geldt voor links. Zeker sinds Google Panda en Google Pinguin moet je hier mee oppassen.

Meld je website aan bij Google Maps

Lokale resultaten (Local SEO) komen steeds meer op in Google. Steeds vaker toont Google eerst een kaart met bedrijven bij jou in de buurt alvorens er websites weer worden gegeven. Ook kijkt Google naar het adres van de zoeker om de zoekresultaten af te stemmen op zijn/haar locatie. Door je bedrijf aan te melden bij Google Places zorg je er voor dat je daar in meedraait. Uiteraard zijn er nog een hoop manieren om daar beter in te scoren. In deze video nog een paar Local SEO tips:

Vermijd Duplicate Content

Duplicate content is dubbele content op het internet. Wanneer twee websites dezelfde tekst online zetten dan zal Google op termijn een van de twee teksten uit de zoekresultaten halen. Dit omdat Google geen dubbele informatie aan haar gebruikers wil tonen. Kopieer dus geen teksten van anderen en probeer om niet (teveel) dezelfde teksten op verschillende plekken op je website te hebben.

Blijf doorbouwen aan je website reputatie bij Google

Vanaf het eerste moment dat je website/url opgepakt wordt door Google bouwt deze een zogenaamde “website reputatie” op. Wanneer jij dingen goed doet (content toevoegen, reacties, social media links etc.) ontvang je pluspunten en wanneer je iets verkeerd doet (links kopen, black hat SEO, keywordspammen etc.) ontvang je minpunten. Wanneer je constant door blijft bouwen aan je website reputatie wordt het ook constant eenvoudiger om te scoren in Google. Hoe hoger je reputatie is, des te sneller je scoort en des te hoger je ook vaak komt. Ik heb een artikel geschreven over het SENSEO Principe waarin ik uitleg hoe je gebruik kunt maken van een dergelijke reputatie.

Meer SEO tips?

Ik hoop dat je iets aan deze SEO tips hebt gehad! Wil je meer SEO tips van me ontvangen? Zorg dan dat je Winnen in Google download, je blijft dan automatisch op de hoogte van onze SEO Seminars en Webinars. Bij deze als bonus nog enkele SEO tools:

Deel en/of laat even van je horen!

Comment Section

58 reacties op “23 SEO tips op een rijtje!


Door Wilco op 4 december 2012

Goed bezig Tonny! Ik zou zeggen, een mooi artikel voor de blog kermis 2013! 😉


Door Tonny Loorbach op 4 december 2012

Haha ik zal nog even op je mail reageren, ik was hier druk mee. Dat artikel moet wel uniek zijn neem ik aan toch 😉


Door Wilco op 4 december 2012

Yes, moet wel geschreven zijn voor de blog kermis (of iig: in december geschreven zijn). Let wel: het artikel kun je gewoon op je eigen blog plaatsen! Uiteindelijk plaats ik dan een artikel met daarin links naar alle deelnemers. Deze wordt daarna door alle deelnemers gedeeld aan zijn/haar publiek, zodat iedereen van elkaars bezoekers profiteert (= win) en alle bezoekers een mooi overzicht van verschillende online marketing artikelen bij elkaar hebben (= win).

Hoor het graag als dat niet helemaal duidelijk was, dan pas ik dat nog even aan in m’n blogpost 🙂


Door Janneke op 4 december 2012

en nu maar wachten tot deze blog bovenaan in google staat. Succes!!



Door Mark op 4 december 2012

Mooie tips, komen goed van pas voor de bouw van mijn nieuwe shop 😉


Door Mark op 4 december 2012

En bedankt natuurlijk!


Door Jacobus op 4 december 2012

Hallo Tonny,

Je hebt je best gedaan! Over die video thumnails, gebruik je daarvoor de plugin van Yoast? Want je zegt wel dat je ze erbij moet zetten maar niet hoe. Of heb ik iets over het hoofd gezien?


Door Tonny Loorbach op 6 december 2012

Inderdaad de video sitemap toevoeging op de SEO plugin van Joost de Valk


Door Jaap van Steen | Marketing Milkshake op 4 december 2012

Hoi Tonny,
Thanx voor je uitgebreide post. Was nog niet op de hoogte van de video-optimalisatie voor Google. Gebruik je hiervoor de video-SEO plugin van YOAST?


Door Tonny Loorbach op 4 december 2012

Yes! Ik zal daar binnenkort nog even een blogje over plaatsen, ben daar nog mee aan het testen 🙂


Door Jaap van Steen | Marketing Milkshake op 4 december 2012

Tof! Dacht dat die plugin voor Youtube maar tijdelijk zou werken, maar zie dat die voor jou prima werkt. Top


Door BHV cursus op 4 december 2012

Bedankt voor de tips! Komen goed van pas voor onze website. Wij doen niet aan bloggen en video’s. Hoeveel % kans laten we liggen om hoog te scoren?


Door Tonny Loorbach op 6 december 2012

Lastig te zeggen want ik weet niet wat jullie wel doen maar met het weglaten van een contentstrategie (bloggen) en video SEO laat je toch zeker 50% liggen (voorzichtige schatting, waarschijnlijk meer).


Door Thomas Bredewold op 4 december 2012

Dat is een mooi rijtje tips. Heb de pagina meteen even opgeslagen in favorieten. Hier kan ik de komende tijd goed gebruik van maken voor mijn nieuwe webshop. 🙂



Door Djoke ten Kate op 4 december 2012

Bedankt voor al je tips, ik vind het nog wel lastig maar ga er mee aan de slag.


Door Jonathan op 4 december 2012

Hi Tonny,

Ziet eruit als veel leerzame info. Echter is dit, zoals je in begin schrijft, voor je website.
Zonder website kun je er waarschijnlijk weinig mee.
De vraag is hoe maak ik een eenvoudige website, zodat ik je SEO tips kan toepassen?



Door hubert haenen op 4 december 2012

lees met plezier je stroom aan artikelen en die kietelen me om steeds weer iets te veranderen en bij te stellen. mijn doel is om zo snel mogelijk mijn restaurantwebsite boven in de zoekresultaten te krijgen om minder afhankelijk van gidsen te zijn waarbij het paginabezoek schrikbarend laag ligt als ik jouw resultaten zie.


Door Tonny Loorbach op 6 december 2012

Resultaten in verschillende niches zijn lastig met elkaar te vergelijken maar ik zou zeker niet afhankelijk willen zijn nee!



Door Gert-Jan op 6 december 2012

Stuk voor stuk allemaal zeer waardevolle SEO tips! Ik zou nog willen toevoegen dat snelle laadtijden ook kunnen helpen.



Door marianne op 6 december 2012

Geweldige informatie Tonny waar ik al veel van leer.
Ik volg je nu zo’n klein jaartje waardoor ik een ‘gevoel’ heb ontwikkeld met wat je doet en aanbied.
Ik heb een vraag. Je geeft garantie op je product dat als het niet bevalt, je het bedrag terugstort binnen een maand. Maar hoe kun je nou een digitaal, download product terug vragen? Hoe ga je daar mee om? Ik vraag dit omdat ik via mijn eigen site downloadlessen Pilates aanbied. Natuurlijk wil ik mensen ook die garantie geven maar ja, gedownload is gedownload. Toch?
Erg bedankt voor deze informatie.

Vriendelijke groeten,
Marianne

ps. door jou ben ik me bewust geworden van de noodzaak om een digitaal product te maken. Dit zijn mijn lessen geworden die ik aan mijn site heb toegevoegd. Nu de marketing!
En dat alles voor een violiste die enorm gespecialiseerd is in analoge techniek;-)


Door Tonny Loorbach op 11 december 2012

Het gaat niet zozeer om het “terug sturen”. Het gaat er om dat je klanttevredenheid centraal stelt. Wanneer iemand niet tevreden is geef je diegene zijn/haar geld terug (binnen de garantietermijn).

Wanneer je gewoon een goed product levert zul je hier niet zoveel mee te maken hebben. Je kunt je het beste focussen op de klanten die wel tevreden zijn.


Door jia op 7 december 2012

Hi Tonny,

Geweldige tips, thx!
‘probeer om niet (teveel) dezelfde teksten op verschillende plekken op je website te hebben.’ zegt u.
Ik heb bij mijn producten veel dezelfde beschrijving, is het niet goed dan?


Door Tonny Loorbach op 11 december 2012

Dat kan inderdaad minder goed uitpakken. Het is niet meteen een ramp (ik ken de situatie ook niet) maar het is altijd beter om elke pagina op je site uniek te maken.


Door Klein Media op 8 december 2012

Bedankt, ik hou je in de gaten erg nuttig vooral de video’s. Ik begin steeds meer en meer te leren over zoekmachine marketing.


Door Jurgen op 9 december 2012

Hoi.

Goeie site. Hier heb ik al veel tips gevonden. Ik ben advocate :0)

Thx

Jurgen


Door I'mboard op 9 december 2012

Mooi beknopte lijst SEO tips.
Ga er zeker wat aan hebben binnenkort beginnen met een blog deze post helpt mij zeker verder, en de checklist voor een goede blog post ook.


Door Chris op 9 december 2012

Wow, mooi rijtje tips weer Tonny! Ik had weer een paar keer zo’n “o-ja!” momentje. De meeste tips weet ik wel en pas ik zelf ook toe maar het kan nooit kwaad om eens in de zoveel tijd het geheugen weer eens op te frissen 🙂


Door Bob Van Eekhout op 23 december 2012

Wat een prima tips Tony. Ik had al een behoorlijke website maar met deze tips deze bleek en blijkt er nog behoorlijk veel werk aan de winkel te zijn.Ik ga daar zeker mee verder en kijken wat je verder nog voor programma’s hebt ! Bob


Door SEO Breda op 27 december 2012

Erg goede tips! Ook voor de ondernemers die zelf hun website op SEO gebied willen bijhouden zeker de moeite waard om door te lezen.


Door Bas op 7 februari 2013

Welke (wordpress?) plugin gebruik je op deze site voor je social media knoppen?


Door Bas op 22 maart 2013

Ben nog steeds benieuwd…



Door Remco op 9 maart 2013

Goede en zinvolle tips, bedankt!


Door Ton op 25 maart 2013

Goede lijst met tips. Bedankt


Door Raymond Kuipers op 13 september 2013

Beste Tonny,

Ik heb toch even een vraag/opmerking over “Vermijd Duplicate Content”.
Ik heb een artikel op infonu staan over “Impotentie: 14 tips tot succes” dit zelfde artikel heb ik ook op mijn blog staan, nu zie ik op mijn blog bij zoekwoorden iemand zoeken op het woord “inpotentie bij mannen van 60 jaar”en wat mij vervolgens opvalt als ik dit zelf in google invoer ik met beide artikelen op plek 1 en 2 sta in google. Het is zelf zo dat ik het artikel eerst geschreven heb op infonu en daarna heb geplat op mijn blog, deze artikelen staan er al vanaf 2010 en toch scoren zij beide goed. Hoe kan dit kloppen met het verhaal dat jij verteld over geen duplicate content? Dit is geen comentaar op jou artikel hoor, ik weet ook dat het eigenlijk niet goed is om duplicate content te hebben maar dit viel mij gewoon op.
Met vriendelijke groeten,
Raymond


Door stefan op 29 oktober 2013

Zeer zeker waardevolle tips, wat ik wel mis zijn interne links, het opbouwen van interne links is waardevol.



Door Davey Groothedde op 16 november 2013

Ben misschien al wel voor de 100e keer op deze pagina, blijft interessant:P


Door Emanuel op 4 december 2013

Weer opnieuw meer kennis dankzij Tonny. 🙂


Door Elma op 26 februari 2014

Focus op SEO is als een investering. Het duurt even en dan opeens zie je jezelf (bijna) boven aan staan in google. (zie keywords: boekhouden, zelf boekhouden, basiskennis boekhouden etc.)

Tonny heeft het op zijn blog ook geregeld over social media impact en ik ben niet zo goed hierin maar het werkt veel sneller dan je zult denken. Hiervoor geldt ook weer: investeren (lees: discipline) in juiste acties en bijsturen. Geef jezelf een half jaar de tijd of minder!
En dan doe ik waarschijnlijk het meeste nog niet wat Tonny zegt dat belangrijk is.

Hartelijke groet,

Elma


Door Mark op 8 juli 2014

Je omschrijft goed de basis van, maar misschien is het handig om te beschrijven van hoe we deze informatie dan toe zouden kunnen passen. Maar ik ben er blij mee dat de belangrijkste elementen wel worden genoemd hier, even als geheugensteuntje voor de beginnende online marketeer, daarnaast is het een interessant artikel om te lezen.


Door stefan op 21 december 2014

Weer handige tips!


Door Jorinde op 26 februari 2015

Wauw, wat een hoop handige tips! Zo zie je maar dat er zoveel rekening moet worden gehouden met verschillende aspecten. Wanneer je focust op het één, moet je niet het ander achterwege laten. Dat is natuurlijk wel het leuke aan online marketing, het is ontzettend dynamisch!




Door Hetty op 5 juni 2015

Dank je wel voor de duidelijke informatie en tips! Ik heb weer heel wat geleerd.
Wat ik me al een tijdje afvraag en waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden is of de content van een meertalige site ook door Google wordt gezien als “dubbel”?



Door Lieke op 12 oktober 2015

Beste Tonny,

Geweldige post met heel veel unieke en waardevolle informatie. Ik heb echter een vraag over de categorieën in WordPress.

Je schrijft dat je het beste 1 categorie voor een post in wordpress kunt selecteren omdat google meerdere categorieën onlogisch vindt. Maar hoe zit het wanneer je een post maakt over bijvoorbeeld een cadeau. Dit cadeau is geschikt voor iemand die 20 jaar wordt, maar ook voor iemand van 30 of 40. Dan selecteren wij al die categorieën zodat de cadeaus op die pagina’s worden getoond. Hoe ziet google dit dan en hoe los jij dat op?

Alvast bedankt.


Door Merel op 16 november 2015

Bedankt voor de tips! SEO is zo breed dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Dit is een mooie lijst aan tips om af te werken op zo de website SEO geoptimaliseerd te maken. Top! Ik ben me ook verder aan het verdiepen in SEA en realiseer me dat het niet per se interessant/ nodig is voor iedereen.


Door Goedkope SEO op 29 januari 2016

Bedankt voor de tips, heb geen Phoenix maar wel fan van Imu 😉
De video’s en webinars van Imu.nl zijn voor beginners zeker aan te raden!


Door Debby Shar op 7 maart 2016

Bedankt voor de tips! Een mooie lijst die zeker klopt!


Door Jan Veen op 17 augustus 2016

Heerlijk uitgebreid uitleg!
Hier kunnen we pas echt wat mee doen.
Een software pakket erbij nemen is vaak ook handig.


Door Leon op 4 oktober 2016

Thanks! Interessant artikel!
Ben tevens erg benieuwd naar het effect van links in een ractie onder interessante artikels. Daarnaast ben ik erg benieuwd of een https certificaat (zoals bijvoorbeeld bij https://www.werkenervaring.nl een positieve invloed heeft op de positie van een site in de zoekmachines).

Plaats een reactie




Phoenix WebsitePhoenix Website