arrow_drop_up arrow_drop_down
In 5 stappen een schaalbaar aanbod én toch persoonlijk blijven
22 december 2020 

In 5 stappen een schaalbaar aanbod én toch persoonlijk blijven

Hoera je kan je klantenstroom niet meer aan!

Je bent zojuist ingehaald door je bedrijfssucces.

Sta stil bij dit behaalde succes, drink er een borrel op en geef jezelf vervolgens toestemming om vanaf nu op een andere manier te ondernemen. Stel jezelf de vraag: hoe kan ik mijn aanbod vanaf hier slimmer inrichten?

Want misschien wil je het niet horen, maar the only way is opschalen.

“Stop shrinking to fit the places you've outgrown”

Het persoonlijke aandacht dilemma

Die groeiende business en die constante klantenstroom zijn inderdaad niet uit de lucht komen vallen. Dat heb jij gecreëerd, mét je persoonlijke begeleiding en aandacht.

Je wilt wel opschalen maar je gelooft niet in een standaard online programma. Want wat jij doet, gaat veel verder dan alleen kennis delen.

Herkenbaar?

Jouw goud ís mensen helpen transformaties door te maken. En dat kan iemand nu eenmaal niet zelfstandig online bereiken. Maar tegelijkertijd voel je dat je aan het rennen bent en jouw bedrijf 100% op jou leunt.

3 veelgehoorde manieren van opschalen

Bij het woord opschalen wordt nog vaak gedacht dat persoonlijk contact 100% onttrokken moet worden uit je aanbod. Als je je socials opent, zul je dan ook deze ‘zwart-wit' adviezen tegenkomen:

  • Ga met online tools werken en stop met fysiek contact
  • Verkoop je waarde 100% online middels online programma's
  • Neem mensen in dienst en laat hen het werk voor je doen

Het ding dat over het hoofd wordt gezien

Je bent coach.

Je houdt van je praktijk, je wilt geen managersrol, geen team aansturen en met de technische kant van online ondernemen bezig zijn.

Je wilt een daadwerkelijke verandering bij mensen in beweging zetten, je staat voor verbinding en doet niets liever dan mensen spiegelen en onverdeelde aandacht geven.

Hoe meer je die coachrol kan blijven vervullen, hoe gelukkig jij bent.

Opschalen en toch persoonlijk blijven

Wat als ik je vertel dat er nog een enorm grijs gebied te verkennen valt tussen een 100% offline aanbod en 100% online aanbod?

Waar mensen nu de druk voelen om online ondernemer te worden, noem ik mezelf liever blended ondernemer. Want in alles wat ik doe gebruik ik een mix (blend) van on- en offline werken.

Want ik werk online waar kan en offline waar moet.

Hiermee bedoel ik specifiek: ik laat mijn klant zelfstandig online te werk gaan waar kan (kennisniveau) en ik begeleid waar ze mij nodig hebben (gedragsniveau).

Een nog vrij onbewandeld pad maar de ultieme plek waarbinnen je eindeloos kunt spelen en waar je purpose en vrijheid weer samen komen.
Want de kans is groot dat jij je voldoening en betekenis zal blijven vinden in het persoonlijk helpen van mensen en je rust, energie en business groei in het slimmer inrichten van je business.

blended ondernemen

“Met blended werken voeg je het beste van 2 werelden samen”

Zo richt je je aanbod blended in

De kracht van blended werken is dat je het zo opbouwt dat online en offline elkaar continu versterken. Er zijn 2 belangrijke vragen die je jezelf hierbij stelt:

  1. Welke kennis behandel ik met iedere klant keer op keer? En hoe kan ik dat verankeren?
  2. Waar hebben mijn klanten mij echt nodig? En waar voeg ik die contactmomenten in het traject in zodat ze het meeste opleveren?

Blended = compound interest

In de financiële wereld wordt compounding het rente-op-rente effect genoemd. Met dit effect wordt het genereren van winst bedoeld op basis van voorgaande winst.

De blended vorm van werken kun je hiermee vergelijken. Omdat het rendement dat je klant steeds uit de onderdelen van je traject haalt zal versterken door deze manier van werken. Waarmee uiteindelijk een hogere opbrengst behaald zal worden. En het minder harde werken vanuit jouw kant, heeft zo zelfs een positief effect op het klantresultaat.

compound interest

Eigenaarschap vergroten

Door dit uit te schrijven en in de praktijk te brengen ga je prachtige bijeffecten zien.

Je klant kan zelfstandig met theorie en oefeningen aan de slag, gerichtere vragen zullen ontstaan en je geeft ze de kans om meer eigenaarschap over het proces te pakken. Doordat jij je inhoud op een centrale plek wegzet hoef jij minder te mailen en initiëren en ervaar je meer business ease en rust.

Daarnaast houd je meer waardevolle tijd over om tijdens contactmomenten echt te focussen op het veranderproces. Jouw unieke waarde nog meer te delen en de verbinding met je klant aan te gaan. Je kunt op persoonlijk vlak de diepe in en het rendement van de investering die jullie beide leveren zal hoger zijn.

Opschaal methode – slimmer werken zonder de verbinding te verliezen

Ik ontwikkelde een methode voor ondernemers, coaches en trainers die met ménsen werken! Dit willen blijven doen maar ook de stevigheid, rust en vrijheid van een schaalbare aanbod willen.

Die niets liever doen dan persoonlijk in contact staan met hun klanten maar ook op zoek zijn naar een werkwijze om hun eigen energie en tijd te bewaken.

opschalen business

  1. Goud: Vang je unieke inhoudelijke goud. Om iets te kunnen vastleggen, moet je het eerst grijpen. Wat vormt de inhoud in je bedrijf?
  2. Aanbod Ontwerp: Bepaal welke diensten en producten jij op basis van jouw goud in je etalage wilt zetten. Welke aanbod vormen passen bij deze nieuwe fase van ondernemen?
  3. Methode: Maak van jouw unieke inhoud je eigen methode. Het fundament onder je schaalbare aanbod. Leg jouw aanpak vast in logische stappen.
  4. Product Design: Giet je methode af in goed werkende online producten. Didactisch verantwoorde producten zodat jouw klanten er zelfstandig mee aan de slag kunnen.
  5. Aanbod Funnel: Maak een aanbod funnel en salespage, begeleid je klant in het aankoopproces, schrijf in klanttaal en verkoop de oplossing die jij biedt.

Doorloop bovenstaande 5 methode stappen en creëer jouw goed voelende én schaalbare aanbod! Waarmee jij op een nieuwe manier gaat ondernemen, namelijk vanuit verbinding én vrijheid.

Ga jij blended werken? Welke mogelijkheden zie jij voor jouw aanbod?

Laat het hieronder weten!

Over de schrijver
Mijn naam is Jette van Duijn en als Goudvanger en Aanboddesigner help ik ondernemers bij het vangen van hun goud en dit af te gieten in ijzersterke diensten en online kennisproducten. Want ik geloof dat een goedvoelend én goedwerkend aanbod je vrij maakt als ondernemer.
Reactie plaatsen