Robert Cialdini in Nederland! (Seminar)
arrow_drop_up arrow_drop_down
19 september 2012 
in Sales

Robert Cialdini komt naar Nederland! Ga je mee?

Robert Cialdini is de wereldwijde autoriteit op het gebied van overtuigen en beïnvloeden. Hij schreef de bestseller “Influence: The Psychology of Persuasion” waarvan er wereldwijd meer dan 2 miljoen(!) zijn verkocht. Robert Cialdini komt deze maand naar Nederland voor het seminar “de psychologie van het overtuigen”. Kort even aandacht voor dit seminar en waarom ik denk dat dit interessant voor jou kan zijn:

Robert Cialdini

Om je even een beeld te geven van wie deze man is raad ik je aan om deze video te kijken.

Cialdini werkt op basis van zijn 6 “beïnvloedingswapens” maar wie denkt dat het daarbij blijft vergist zich. Autoriteiten zoals een Cialdini komen maar zelden naar Nederland dus ik zie dit echt als een buitenkansje en raad je zeker aan om hier naartoe te gaan. Ik ga dus ook. Speciaal voor de lezers van mijn blog heb ik een kortingslinkje weten te scoren bij de organisatie. Ook nog even aandacht voor de andere sprekers en dan met name:

Jos Burgers

Jos Burgers heeft meerdere bestselling managementboeken geschreven en heeft een fantastische stijl van presenteren. Ik geniet er altijd erg van als ik dit soort video’s zie:

Ook Jos Burgers is een van de sprekers op het psychologie van het overtuigen seminar, zeker komen dus!

Andere sprekers

Naast deze twee sprekers zijn er nog een aantal anderen die zeker niet onvermeld moeten blijven want geloof me, dit zijn niet de minste namen:

  • Remco Claassen wordt door velen gezien als de beste leiderschapstrainer van Nederland. Remco ontwikkelde een unieke, persoonlijke visie op leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
  • Jan van Setten brak vorig jaar door met zijn boek ‘Hoe krijg ik ze zover?’. Het was één van de best verkochte managementboeken van 2010 en werd genomineerd voor ‘Managementboek van het jaar’. Dit jaar verscheen zijn tweede boek: ‘de Klantenfluisteraar’.
  • Pacelle van Goethem is spraak- taal en stempatholoog en stemregisseur. Zij werkt al ruim 15 jaar als trainer en adviseert mensen in persoonlijke (overtuigings)kracht en beïnvloeden.
  • Jeroen Busscher schrijft, adviseert en doceert. Hij heeft een sprankelende en originele visie op organisatiecultuur. Waarmee hij inmiddels en frisse wind door menig organisatie heeft geblazen.
  • Roos Vonk is hoogleraar Sociale Psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast is zij columnist in Psychologie Magazine en Intermediair.

Ik heb het op mijn blog wel eens vaker over salespsychologie en neuromarketing gehad. Ik zie echt het belang van deze vakken in voor de moderne internetondernemer. Het is zo belangrijk om je bezoekers/klanten te kunnen begrijpen om te ontdekken wat zij echt zoeken. Hoe beter jij op de vraag van je klanten in kan spelen, des te makkelijker het ondernemen en verkopen wordt.

Dan Ariely Seminar later dit jaar!

Mocht het psychologie van het overtuigen seminar (is een beetje kort dag) dan is het misschien interessant om te kijken naar een ander seminar met nog een internationale top autoriteit later dit jaar: Ook Dan Ariely komt naar Nederland, de schrijver van o.a. Predictably Irrational, The upside of Irrationality en The Honest Truth about Dishonesty. Ook zeker interessant!

 

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
ohler

Door

ohler

op 19 September 2012

prima!

Lin

Door

Lin

op 20 September 2012

Interessant.. Zo zie je maar alles is eigenlijk beinvloedbaar, als je maar de juiste 'kneepjes' weet.

Rebekka Deforce
Michel Janssen

Door

Michel Janssen

op 23 September 2012

Cialdini is zeker de moeite waard is. Past prima in het rijtje BJ Fogg en Dean Eckles. Wat veel mensen (nog) niet weten is dat wij in Nederland wij een prima vertegenwoordiging van persuasion profiling hebben in de vorm van PersuasionApi.com. (een product dat persuasion gebruikt om conversie op een website te verhogen) Is zeer de moeite waard om hun blog te volgen als je op de hoogte wilt blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied persuasion. Leuke weetjes, maar ook interessante artikelen die de diepte in gaan. Maurits Kaptein (1 van de co-founders en wetenschapper) heeft deze week nog een aardig artikel in Emerce geschreven: http://www.emerce.nl/opinie/big-data-regels-veranderen Persuasion heeft de toekomst. Zeker voor bedrijven met de grotere datacenters (Denk aan Amazon, Bol etc) Voor ons kleinere marketeers als webshoppers is het toch reuze interessant om een nieuwe en frisse individuele kijk op jou klant en marketing te krijgen

Reactie plaatsen