De kracht van het woordje "maar"...
arrow_drop_up arrow_drop_down
4 juni 2014 
in Sales

De kracht van het woordje "maar"...

Gebruikmaken van het woordje “maar” kan grote invloed hebben op jouw business. In deze video leg ik je uit wat de kracht van dit woord is wanneer je het op de juiste manier toepast. Het is een korte video, MAAR met deze simpele tip kun je veel winst behalen bij je verkoopconversies :-)

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Rob van den Borne

Door

Rob van den Borne

op 4 June 2014

Wanneer je het woord 'maar' gebruikt ontkracht je alles wat ervoor hebt gezegd. Probeer het eens wanneer jij je partner ziet; " ik hou van je maar....." Waarschijnlijk kun je de zin niet afmaken :)

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 5 June 2014

Helemaal waar, daarnaast ben je ook geloofwaardiger na het benoemen van een nadeel/zwaktebod. Het voordeel wat je direct daarna noemt krijgt zodoende meer geloofwaardigheid en meer aandacht van je publiek. Misschien had ik dat er ook bij moeten vermelden in de video ;)

Inge Orlemans

Door

Inge Orlemans

op 16 June 2014

Ik vind het heel waardevol en Rob ik zie het zo: Je bent af en toe een enorme lastpak maar ik hou van je. Eerst het nadeel en dan het voordeel. Toch?

Rowdy Groothedde

Door

Rowdy Groothedde

op 4 June 2014

Helemaal mee eens Rob, de 'maar' is altijd een ommekeer in een zin. Zoals altijd weer een interessant inzicht Tonny. Merci!:)

Mike Willekens

Door

Mike Willekens

op 5 June 2014

Als je het in een goede context zet, kan het zeker krachtig zijn. Transparantie word altijd gewaardeerd door de potentiële klant, het getuigd van een eerlijke verkoper, wat tegenwoordig de dag zeer belangrijk is op het internet. Rob jij ziet het verkeerd om, jij brengt eerst wat positiefs om daarna met wat negatiefs te komen, dat is niet slim nee. Tonny bedoeld juist om het woord 'maar' andersom te gebruiken ;-) Dus eerst wat negatiefs om daarna met een dik pluspunt te komen.

Marcel

Door

Marcel

op 12 June 2014

Het woordje 'maar' moet je nooooit gebruiken! 'maar' is irritant, spreekt twijfel uit. Je kunt alles voor het woordje 'maar' weglaten, dan is je boodschap veel sterker.

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 12 June 2014

Dank voor je toevoeging maar ik ben het niet met je eens en testen wijzen ook het tegendeel uit. Juist het melden van een nadeel pakt de aandacht en geloofwaardigheid van je luisteraar, het is die aandacht en geloofwaardigheid die je vlak voor het melden van je voornaamste benefit graag geactiveerd wilt zien. Ook denk ik dat L'oreal het met je oneens zou zijn ;)

Marcel

Door

Marcel

op 13 June 2014

Fair enough; los van het specifieke woordje 'maar' ben ik het volledig met je eens dat transparantie, eerlijkheid en authenticiteit de enige manier zijn waarop een merk zich zou moeten profileren. Daar hoort dus ook het benoemen van nadelen bij, al zou je het niet als nadeel hoeven te benoemen in mijn beleving, want dan kun je het blijkbaar niet uitleggen. Waarom is het Expensive? Zit er veel R&D in? Heeft het speciale grondstoffen? Of pakken de aandeelhouders extreem veel winst? Leg het uit, dan is het geen nadeel. Voorbeeld: De Mercedes SL Black Edition heeft stoelen die zitten als kerkbanken. Dit kun je afwimpelen met: "ja, maar je rijdt wel een Mercedes". Of je legt uit: dit komt omdat alles in het teken staat van snelheid, waar wij er bewust voor kiezen om comfort secundair te laten zijn. Dus misschien stoor ik me aan je voorbeeld van L Óreal en al de grote consumentenmerken die jarenlang de consument voor de gek hebben gehouden met geestdodende, schreeuwerige reclame's vol leugens en valste beloften. Jawel, hier spreekt nog steeds dezelfde hardcore marketeer met enorm veel passie voor het vak (en zelfs een blogsite daarover)! Een marketeer die lijnrecht tegenover de dodelijk irritante reclameblokken staat waar psychologische onderzoeken aan ten grondslag liggen om het brein zoveel mogelijk te beïnvloeden met vage beloften om het maar niet over de waarheid te hoeven hebben. Vandaar dat ik de grootste afstand neemt van alles wat lijkt op teksten als: "irritant? misschien, maar het werkt wel!".

Jeroen van Eck

Door

Jeroen van Eck

op 17 June 2014

MAAR ik denk dat het woord “omdat” veel meer effect heeft. “Omdat” geeft aan waarom iets is, waarom het zo is. Het is een begin van de bevestiging op de “vraag” waar de bezoeker antwoord op wil hebben. Probeer het voor de grap eens in de laatste zin van je Description. Je CTR gaat zeker omhoog! Voorbeeld: Gebruikmaken van het woordje “maar” kan grote invloed hebben op jouw business. In deze video leg ik je uit wat de kracht van dit woord is. Waarom heeft dit woord zo’n positieve invloed? Omdat… (de laatste Omdat… maakt mensen nieuwsgierig ;) Maar voor de rest een interessante post.

Reactie plaatsen