Dan Ariely in Nederland, ga je mee?
23 november 2012 
in Sales

Dan Ariely in Nederland, ga je mee?

Dan Ariely is een psychologie specialist en tevens de auteur van bekende boeken “Predictably Irrational” en The Upside of Irrationality” welke ik je van harte kan aanbevelen. Na het seminar van Robert Cialdini (kort geleden) wordt nu ook Dan Ariely door DenkProducties naar Nederland gehaald! Samen met enkele andere topsprekers verzorgt hij het seminar “Jij kiest precies wat ik wil!”. Een kleine impressie:

Deze kleine vertoning zegt al precies waar het seminar om draait, zeker een aanrader dus. Ook Jos Burgers komt dit seminar weer spreken (altijd hilarisch en tevens verhelderend) en daarnaast dus nog enkele andere toppers.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is de oprichter en eigenaar van de IMU en enkele andere software- en online marketing bedrijven. Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij in 2018 een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Coen Olde Bijvank

Door

Coen Olde Bijvank

op 25 November 2012

Dit soort psychologie vind ik persoonlijk echt prachtig! Het is eigenlijk best bizar.. Eelco, deelde laatst ook een foto op Facebook waarop een ijsco aanbieding stond van 3,50- euro (dit was doorgestreept) en daarnaast stond precies dezelfde ijsco met -25% off in rood maar dan ook exact dezelfde prijs 3,50- euro. Leuke video en bedankt voor het delen van dit inzicht!

Patrick

Door

Patrick

op 26 November 2012

Ik ben enorme fan van psychologie. Waarom? Omdat je er zulke leuke trucjes mee kunt uithalen in de internetmarketing. Helaas kan ik niet bij dat seminar zijn, maar had er graag bij geweest. Maar gelukkig kun je heel wat vinden over psychologie. Er zijn zoveel leuke boeken over te vinden. Ik ben wel blij dat ik deze blogpost heb aangetroffen. Het motiveert mij om meer aan psychologie te oefenen om zo nog beter te worden in internetmarketing!

Dominique

Door

Dominique

op 27 November 2012

Niet gehinderd door enige kennis van zaken (want ik heb de boeken van Dan Ariely of Robert Cialdini niet gelezen) heb ik toch altijd een beetje een dubbel gevoel bij boeken of seminars over salespsychologie. Als je het op de juiste manier toepast, kan je waarschijnlijk je omzet sterk verhogen. Maar als je op de verkeerde manier toepast, neigt het soms meer naar manipulatie. Potentiële klanten willen geen verkoopspraatje horen met allerlei trucjes en strategiën die zijn gebaseerd op salespsychologie. Ze willen dat je naar hen luistert en dat je hun diepste zorgen en noden begrijpt. Ze willen het gevoel hebben dat ze jouw integriteit kunnen vertrouwen dat je hen enkel iets zal verkopen dat ze nodig hebben en waar ze blij mee zullen zijn. Zo kan je klanten aan je binden en op de lange termijn meermaals business met hen doen.

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 27 November 2012

Bedankt voor je reactie maar even een kleine nuance daarbij: Ik denk dat je inderdaad de boeken moet lezen want dit zijn geen gladde verkoopverhalen, het is simpelweg theorie over hoe wij mensen/consumenten denken en met name hoe we beslissingen nemen. Zeker Predictably Irrational is een prachtig boek waar je overigens ook erg om kunt lachen (mooie onderzoeken). Wat betreft salespsychologie in het algemeen; natuurlijk niemand zit op een verkooppraatje te wachten maar als ondernemer moet je nu eenmaal verkopen maken om de continuïteit van je business te garanderen. Dan moet je af en toe commercieel zijn. Ook is niet elke business gelijk, niet iedereen hoeft zo diep te gaan zoals je aangeeft en en niet iedereen heeft vervolgproducten. Een supermarkt hoeft bijvoorbeeld niet jouw diepste zorgen te begrijpen om je dat pak rijst te verkopen wat je voor het avondeten kwam halen. Er spelen dan hele andere factoren mee. Je hele laatste alinea kun je overigens ook rechtstreeks in een boek of artikel met salestips plaatsen ;)

Dominique

Door

Dominique

op 28 November 2012

Ja ik denk dat ik de boeken eens ga lezen. Ik begrijp dat de boeken op zich geen gladde verkoopverhalen zijn, en dat de theorie gaat over hoe mensen beslissingen nemen en dus zeer bruikbaar is om sales te realiseren. Maar het hangt er heel hard vanaf hoe de lezer van zo'n boeken die theorie toepast in zijn business, zoals je zelf ook aangeeft in een ander artikel op je blog: "Je kunt hier extreem ver in doorgaan, hoe meer verstand jij krijgt van salespsychologie, des te meer je zult gaan verkopen. Natuurlijk is het aan jou om zelf een grens te bepalen tussen enerzijds eerlijke commercie en anderzijds de kant van manipulatie of zelfs onethisch handelen. De grens daartussen is ook lastig te bepalen omdat dit erg subjectief is." Daarmee wil ik helemaal niet gezegd hebben dat ik tegen sales en commercie ben. Tuurlijk wil elke internet ondernemer geld verdienen. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel normaal dat jij op het einde van een gratis webinar je product winstmodel aanprijst. Je hebt dan net heel veel gratis info gegeven en je hebt een waardevol product dat daar perfect op aansluit, dus voor de geïnteresseerden is dit dan een perfect aanbod waar ze geen spijt van zullen hebben als ze het aanschaffen. Waar ik meer problemen mee heb, zijn (vaak Amerikaanse) internet marketeers die "get rich quick" producten verkopen en daarbij veel marketing trucjes gebruiken om toch maar te verkopen terwijl hun product dan heel slecht is en weinig waarde heeft. Ik ben hier vroeger ook wel eens ingetrapt.

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 28 November 2012

Volgens mij zitten we wel op 1 lijn ;) (zeker wat betreft je laatste alinea)

Dominique

Door

Dominique

op 28 November 2012

Ik denk het ook! :-)

Welmoed Verhagen

Door

Welmoed Verhagen

op 8 January 2013

Klopt het dat ik maar 1 seminar zie als ik op de link naar DenkProducties klik? En niets zie over DanAriely?

Tonny Loorbach
Reactie plaatsen