6 manieren om ervoor te zorgen dat jouw prospects je website haten
9 mei 2019 

6 manieren om ervoor te zorgen dat jouw prospects je website haten

Hoe kan je ervoor zorgen dat al je potentiële klanten jouw website echt, echt haten en jouw bedrijf op zijn beurt ook minachten?

Waarom zou je dat nu willen doen? Is er geen wedstrijd van meest hatelijke website aan de gang? Als je op internet eens rondkijkt, lijkt het er zeker op.

Dailymail reclame lelijke website

Het is tijd om deze amateurs te verslaan, alle onderstaande methodes te gebruiken en een zo frustrerend mogelijke website te creëren.*

Tactiek 1: Maak jouw website echt traag

En als ik zeg traag, dan bedoel ik ook écht traag. Als je wilt dat je prospect geïrriteerd raakt, moet je ervoor zorgen dat je gebruik maakt van de slechtst mogelijke webhosting. Gebruik een algemene ‘catch-all’ hosting voor 2,99 euro per maand. Jouw klanten realiseren zich niet hoe duur hosting tegenwoordig is en kunnen jouw geldbesparende houding gewoon niet waarderen.

Hiernaast moet je gebruik maken van een zwaar WordPress-thema en minstens 30 plugins. Je code zal niet weten wat het met al deze informatie moet doen. Dit zal jouw website nog meer vertragen. Dat is exact wat we willen.

Tactiek 2: Zorg ervoor dat jouw formulieren regelmatig crashen

Denk aan alle complexe formulieren die je op je website hebt (je hebt er hopelijk toch een aantal?). Zorg ervoor dat jouw bezoeker 10 minuten verspilt aan het invullen van je formulier en dat er daarna een foutmelding optreedt, waardoor al zijn ingevoerde gegevens verwijderd worden. Hij zal zo gefrustreerd zijn dat hij waarschijnlijk tegen zijn scherm zal schreeuwen en jouw website meteen zal verlaten.

Dit is super. Je hebt elke opportuniteit voor jouw bedrijf in een paar minuten gedood. Goed bezig.

Tactiek 3: Praat niet over hoe je mensen helpt

Kijk, je bent geweldig. En jouw bedrijf is bijna net zo geweldig. Mensen geven niet om oplossingen. Ze geven om jou! Dus blijf maar over jezelf praten!

Gebruik een hele sectie op jouw homepage om te praten over jouw awards. Je krijgt bonuspunten als je dit in een slideshow giet, die veel te snel naar de volgende afbeelding gaat. Zo krijg je mensen geïrriteerd, maar goed, dat is hun probleem.

Nadat je het hier en daar een beetje over jezelf hebt gehad, zorg er dan voor dat je je concentreert op hoe onbekwaam je concurrenten zijn. Mensen kunnen niet tegen arrogantie, dus negatief praten over je concurrenten is zeker een afknapper.

website irriterend

Tactiek 4: Maak ongefundeerde beweringen

Deze tactiek is super eenvoudig. Ben je een middelmatige loodgieter met een slechte reputatie in Utrecht? Vertel mensen dat je de beste loodgieter van Nederland bent. Dat zal ze warm maken. Vooral als ze jouw diensten zelf al eens hebben gebruikt en weten dat het niet waar is.

Ongegronde (en ongelofelijke) claims die gemakkelijk te weerleggen zijn, zullen veel vijanden creëren. Dat is exact wat je wilt. Opnieuw krijg je bonuspunten als je beoordelingen gemiddeld rond de 2,5/5 liggen.

Tactiek 5: Verberg jouw belangrijkste informatie

Vinden jouw klanten het handig om contact met jou op te nemen via jouw telefoonnummer? Nou, mag ik aanbevelen, tenzij je wilt dat ze jou daadwerkelijk bellen, dat je jouw telefoonnummer 4 of 5 pagina’s diep verbergt? En als je klanten hebt die regelmatig (bijvoorbeeld maandelijks) betalen, is het ook geweldig om de “mijn account annuleren”-functie te begraven.

Mensen haten het om te moeten zoeken naar cruciale bedrijfsinformatie, dus is deze tactiek zeker de moeite waard.

Tactiek 6: Schrijf alles in functie van zoekmachines

“De beste online content writing van de top 10 beste content marketeers is altijd het best afkomstig van de beste freelance copywriters”

Weet je wat ik met deze zin bedoel? Nee? Dat is volkomen normaal, want ik schreef het alleen voor Google.

website verwarrend

Jouw doel hier is om zoveel mogelijk verkeer naar jouw website te krijgen. Het maakt niet uit als het het verkeerde verkeer is. Google zal het goed vinden, en jouw bezoekers zullen zich afvragen waar je het in godsnaam over hebt. Dat is waar we op uit zijn, toch?

Conclusie

Dit waren de zes super tactieken om je bezoekers van jouw website te laten weglopen. Voer één van deze suggesties uit en je hebt een zekere mate van succes…. implementeer ze allemaal en je zult je merk zo snel beschadigen dat je maandag op zoek bent naar een nieuwe baan.

*Disclaimer: Doe deze dingen alstublieft niet.

Als je wilt weten hoe je een fantastische website kan creëren, kan je naast het toepassen van het tegenovergestelde van dit artikel, ook hier en daar terecht.

Over de schrijver
Ik zorg ervoor dat wij bij Sortlist onze kennis en ervaring online delen met Nederlandse en Vlaamse lezers. Of kort gezegd: ik ben Content Marketeer. Sortlist is een soort van Tinder voor marketing-/reclamebureaus en projectmanagers: wij zorgen voor de matchmaking tussen de beste agencies en de leukste marketingprojecten (over de hele wereld). Dit met weleens een lekker glaasje wijn daarbij.
Martijn

Door

Martijn

op 12 May 2019

Tof blog Lisanza, dank voor de reminder :-)

IVan
Reactie plaatsen