Verslag Elite Seminar 2012
17 september 2012 

Terugblik Elite Seminar 2012!

Afgelopen weekend was het zover: de tweede editie van het Elite Seminar!

In 3 dagen tijd hebben we met een super enthousiaste en gemotiveerde groep kunnen kijken en luisteren naar 8 verschillende sprekers op hele verschillende vakgebieden.

Bij deze een uitgebreide terugblik op wat er zich de afgelopen 3 dagen in Maarssen heeft afgespeeld:

Opening

Als gastheer opende ik uiteraard zelf het seminar met de eerste sessie. Na het uitdelen van de speciaal gemaakte Elite Seminar mappen konden we van start!

Om het informatieve met het aangename te combineren zijn we onze “elevator pitch” gaan oefenen. Door kort en concreet te vertellen wie je bent, wat je doet en wat je uniek maakt oefen je niet alleen je eigen pitch, je stelt jezelf meteen voor aan de groep ;)

Om het seminar rustig te openen maar ook een goede basis voor de komende gastsprekers te legen zijn we begonnen met de vraag, waarom zitten we hier? Wat is ons doel? waar willen we met onze businesses naartoe? Als je dat niet weet, weet je namelijk ook niet waar je op moet gaan letten.

Na de basis was het tijd voor een mooi voorbeeld van iemand die van haar passie haar business heeft gemaakt. Nelleke Bontje met haar business in bloemschikken kwam naar voren om haar verhaal te delen.

Na de casestudy van Nelleke was het tijd voor wat pit en extra sfeer in de zaal. Met een aantal pakkende video’s werd de nadruk gelegd op enerzijds de “mogelijkheden” van het internet en anderzijds de “fun factor”. Samen lachen zorgt meteen voor een heerlijke sfeer!

Eelco de Boer

Na de lunch was het de beurt aan de eerste gastspreker ook al was dit voor de groep geen onbekende: Eelco de Boer

Eelco deelde de casestudy van zijn onlangs verschenen boek “Winst.nl“. Bijzonder om te zien hoe veel verschillende en bijzondere marketingacties je kunt doen om enerzijds je boek te verkopen maar anderzijds een hele stroming in Nederland te creëren!

Eelco gaf na zijn casestudy en enkele waardevolle tips omtrent het aanstellen van een goede businesscoach nog uitgebreide gelegenheid tot vragen stellen en droeg daarna het woord over aan de volgende spreker:

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel is een echte specialist op het gebied van copywriting, zoals hij zelf uitlegt is dat het schrijven van gedragsbeïnvloeding tekst.

Aartjan nam ons mee in de wereld van psychologie en had als doel om het “reptielenbrein” van aanwezigen in de zaal te kietelen, en dat is gelukt!

Met een erg praktijkgerichte sessie vol met voorbeelden van goede en foute websites (die zijn het leukst) zorgde hij voor veel enthousiasme en energie in de zaal. Een prima dagafsluiter voor de borrel waar wij ook meteen de 2e verjaardag van de Internet Marketing Universiteit gevierd hebben!

Jochem Uytdehaage

Zaterdagochtend begonnen we voor de fanatiekelingen wat vroeger aan de dag. Om half 9 stond Jochem Uytdehaage namelijk al klaar voor een “sportieve ssessie”. Jochem nam een aantal deelnemers mee naar buiten om alvast lekker te gaan sporten voordat hij de tweede dag van het seminar zou openen.

Na het sporten startte Jochem met zijn sessie over “prestatie optimalisatie”. Uiteraard beginnend met het verhaal achter zijn olympische gouden schaatsmedailles en overgaand in een super waardevol stuk over doelen stellen, energie, slaap en stress.

Een uitspraak die er voor mij persoonlijk tussendoor uitsprong:
“doe de dingen waarvan jij vindt dat je ze moet doen”

Gerhard Loorbach

Na de lunch stond de andere Loorbach van dit seminar klaar, Gerhard Loorbach is financieel specialist en begon met vertellen hoe hij in een paar jaar tijd van student Facility Management door verschillende functies naar de top van het bedrijfsleven groeide en zich inmiddels weer wil gaan focussen op zijn eigen bedrijf.

Gerhard deelde zijn kennis op het gebied van werkkapitaal management, administratie, financiering, participaties en deelde enkele casestudies van hoe bedrijven “geld verdienen aan geld”.

Na ook zijn “Elite Seminar Gold Box” (speciaal samengesteld voor elke spreker) te hebben ontvangen droeg hij het woord over aan de laatste spreker van deze tweede dag:

Schelte Meinsma

Schelte Meinsma is een internet ondernemer pur sang, hij heeft meerdere eigen bedrijven opgericht en is momenteel betrokken bij tientallen webwinkels en online concepten.

Schelte nam ons mee in de wereld van fact based marketing en deelde zijn eigen “rekenmodel” voor het uitkiezen van lucratieve markten/niches. Meten = weten was de rode draad in dit verhaal, zeker toen hij de vergaande mogelijkheden van Google Analytics liet zien.

De sessie van Schelte zorgde voor een onverwacht hoge energie in de zaal zo aan het einde van de dag en dat kwam niet door de brownies die voor de sessie waren uitgedeeld!

Deze sessie deed mensen echt beseffen hoeveel mogelijkheden er op het internet nog zijn en dat de meesten van ons nog geen 2% van ons eigen potentieel (of dat van onze business) benutten.

Marijke de Jong

Je zou denken dat er na zoveel informatie wel ruimte gemaakt zou zijn voor een “luie zondag” maar dat was zeker niet het geval. Marijke de Jong opende dag 3 van het seminar met het verhaal achter haar succesvolle internetbusiness.

Als je 1 woord zou mogen kiezen voor deze sessie dan was het wel “explosief” maar ja, waarom zouden we 1 woord kiezen als we er meerdere kunnen noemen zoals: inspirerend, energiek, waardevol, authentiek en nog vele andere positieve geluiden die ik na afloop opving.

Marijke heeft ons met zijn allen een “schop onder de kont” gegeven zoals ze het zelf zo mooi zij en wist ons er zelfs van te overtuigen dat het egoïstisch zou zijn om niet maximaal te gaan knallen met onze business want ja, als wij onze kennis niet delen, dan kunnen anderen die het nodig hebben het ook niet lezen!

Marijke leverde een prachtig verhaal wat heel persoonlijk werd ontvangen, nog mooier was het dat de volgende spreker op de persoonlijke tour doorging:

Huub van Zwieten

Huub van Zwieten van Talentfirst stond klaar voor de laatste gastlezing van het Elite Seminar na eerder die week nog Carré gevuld voor zijn eigen event “thank god it’s monday”. Zoals de titel al verraadt is Huub een expert in het vinden van je droombaan.

Huub liet de inhoud van zijn verhaal van de groep afhangen, na enkele goede onderwerpen gescoord te hebben was het tijd voor actie en het hoogtepunt daarvan kwam toen alle aanwezigen ineens midden in het seminar hun telefoon pakten om direct actie te ondernemen.

Huub gaf ons daarna inzicht in verschillende type persoonlijkheden wat voor veel mensen een moment van herkenning en inzicht was. Al met al een prachtige sessie.

Omdat de sessie van Huub eigenlijk alle onderdelen van het Elite Seminar bij elkaar bracht voelde ik me haast bezwaard om er nog een sessie achteraan te plakken maar toch bleek dat nog een waardevolle aanvulling:

Tonny Loorbach

Vreemd om zo je eigen naam op te schrijven als tussenkop in dit artikel maar ok, nu heb je alle namen netjes op een rij, ik ben dol op structuur en een vaste lijn ;)

Als laatste sessie ben ik nog ingegaan op “sales“. De dag had ons allen namelijk erg persoonlijke inzichten gegeven en dan is het nog wel zaak om dat over te kunnen laten komen naar je bezoekers/klanten op het internet!

Ik heb twee casestudies van productlanceringen laten zien. Beide lanceringen verkochten hetzelfde product maar elk op een volledig verschillende manier. Hiermee gaf ik inzicht in het vinden van de juiste “snaar” als het gaat om je verkoopverhaal op het internet.

Tussendoor zijn we nog even ingegaan op “Frames” met daarbij ook een korte analyse van waarom de verkiezingsuitslag zo is geworden zoals het nu is.

Na de sales sessie was het tijd om de boel af te ronden, vele aanwezigen stonden te springen om aan het werk te gaan met alles wat zij hadden geleerd maar toch heb ik nog even wat tijd gepakt voor een goede afronding.

Afronding

Met de gemaakte foto’s (door Laura de Haan) en een ontspannen muziekje op de achtergrond zijn we nog even samenvattend door het hele Elite Seminar heen gelopen. Door alle inzichten, hoogtepunten, leermomenten en actiepunten nog even op een rijtje te hebben was de volledige inhoud van het seminar bij iedereen weer “top of mind”.

Ook voor jou bij deze de foto’s, het muziekje moet je zelf even opzetten:

[fbphotos id=487979214559589]

Ik vond dit een fantastische 3 daagse met een hele bijzondere groep mensen. Ik hoop nog veel succesverhalen van deze groep voorbij te zien komen, bedankt allemaal!

Met extra dank aan:

Natuurlijk wil ik ook nog wat mensen bedanken voor hun hulp. Naast alle sprekers en fotografe Laura de Haan bedank ik graag Robbert voor zijn hulp met de organisatie en ook Heleen, Richard, Joris, Jonne, Mathieu, Peter en Nelleke voor hun aanwezigheid!

Was je aanwezig? Reactie graag!

Was jij een van de deelnemers op dit seminar? Dan zou ik het super vinden wanneer je een reactie op dit artikel zou willen achterlaten met jouw ervaringen van dit seminar!

Tip: Lees ook blogs van aanwezigen!

  • Blog van Steffen Jongepier
  • Blog van Dolf Flinker
  • Blog van Jaldhara Groeneveld
Over de schrijver
Tonny Loorbach is de oprichter en eigenaar van de IMU en enkele andere software- en online marketing bedrijven. Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij in 2018 een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Laura de Haan

Door

Laura de Haan

op 17 September 2012

Wow, ik had niet de volledige focus op de inhoud, omdat ik met één oog door de lens keek ;) maar wat een geweldig event was dit zeg! De energie was echt voelbaar en elke spreker had een geweldig verhaal en men vulde elkaar perfect aan. Ook zijn er weer een paar geweldige nieuwe samenwerkingen voor mij persoonlijk uit voortgekomen en ik sta vooral te trappelen om die geweldig inspirerende Marijke de Jong en haar paarden op de foto te gaan zetten! Marijke gaf zoveel tijdens haar presentatie, dat is gewoon pure liefde en dan overdrijf ik echt niet. Veel dank aan alle sprekers voor jullie kennis, tips en inspiratie, kan niet wachten om weer verder te bouwen!

Dolf Flinker

Door

Dolf Flinker

op 17 September 2012

Super dagen, veel inzichten, fijne mensen, veel geleerd, ook over mezelf! Gelukkig hebben we de foto's (ook) nog. Nu aan mijn blog beginnen, ik pak mijn 20 pagina's met aantekeningen er maar even bij. :)

Stef

Door

Stef

op 18 September 2012

Het was heftig, inspirerend, leerzaam,interessant, gezellig en erg waardevol. Al zie ik het ook wel als een soort van verplichting aan mezelf om het echt waardevol te maken door in actie te komen en te gaan toepassen. Thanks voor de link. Hoop overigens niet dat het een probleem is als ik wat fotootjes gebruik om m'n eigen blog te pimpen...

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 18 September 2012

Nee hoor helemaal geen probleem! Wel netjes om er even een linkje naar de site van Laura bij te zetten natuurlijk ;)

Harm van Wijk

Door

Harm van Wijk

op 18 September 2012

Mag ik er aan toe voegen dat er niet alleen geweldige sprekers waren, maar ook geweldige deelnemers? Al met al een bijzonder leerzame en inspirerende 3 dagen. Met de 19 pagina's aan inzichten en actiepunten kom ik de komende tijd wel weer door :-D Iedereen heel erg bedankt! Harm van Wijk

karine

Door

karine

op 18 September 2012

Ik vond alle sprekers enorm interessant, en heb van iedereen echt héél veel opgestoken, maar Huub van Zwieten was voor mijn echt hét. Deze man stond daar zo in zijn eigen kracht, dat maakte op mij enorm veel indruk. Of wij het nu goed vonden of niet zijn presentatie, het ging hem een worst wezen, hij deed wat hij graag deed, dat was wel duidelijk. Zijn doel kwam zo oprecht en zuiver over, dat ik nu niet anders kan dan al zijn boeken kopen!!

Elia Augustijn

Door

Elia Augustijn

op 18 September 2012

Geweldige sprekers, en ook zeker geweldige deelnemers. Heerlijk om met andere gelijkgestemde ondernemers lekker bezig te zijn. Ik had nooit verwacht dat ik z'n enorme energie zou hebben na z'n intensieve weekend. Genoeg inzichten voor mijn TO DO LIST voor deze week!!!

Zorgverzekering vergelijken

Door

Zorgverzekering vergelijken

op 19 September 2012

Een seminar die ik niet snel zal vergeten. Ik heb heel erg veel geleerd over internetmarketing en de ontwikkeling van internet. Eén van de punten die mij zelf is opgevallen is dat de gezondheidszorg in nederland maar heel weinig gebruik maakt van internet op een goede manier. Ik heb veel dingen gezien waardoor het makkelijk wordt marketing hierop toe te passen. Tonny bedankt voor de leerzame dagen. Rob de Graaf

Huub van Zwieten

Door

Huub van Zwieten

op 19 September 2012

Tonny, Je hebt een mooi event neergezet. De sfeer in de groep was top en de gretigheid merkbaar. Ik weet zeker dat je een heel aantal levens een stapje omhoog hebt geholpen. En nog bedankt voor de fraaie Golden Box!! Ik doe de volgende keer weer graag mee! groet, Huub

Martin van Alem

Door

Martin van Alem

op 21 September 2012

Mooie bouwsteentjes zijn aangereikt door een mooie schakering van enthousiaste sprekers. Samen met andere bezoekers schouder aan schouder werken aan je business... en persoonlijke ontwikkeling is voor mij de echte waarde van dit event. En..... natuurlijke de goede raad van Jochem Uytdehaage om vooral wat uurtjes slaap mee te pakken voor de klok van middernacht. Je eigen batterij gaat dan de volgende dag waarschijnlijk langer meer dan die van je laptop. Groet van: Martin van Alem

Marcel Borst

Door

Marcel Borst

op 27 September 2012

Het was een enorm enerverend en inzichtrijk seminar dat door Tonny is georganiseerd. Om eerlijk te zijn had ik er niet zoveel zin in om alweer 3 dagen (incl. weekend) in een seminar te zijn, zeker omdat al mijn overige weekenden in september ook allemaal opgingen aan trainingen en andere seminars. Dus had ik besloten om alleen vrijdag te gaan en het weekend gewoon thuis te blijven. Maar vrijdag had ik al zoveel meer bagage mee naar huis genomen waar ik echt wat mee kan, dat het uitgesloten was dat ik de zaterdag en zondag ook niet gewoon aanwezig zou zijn. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Niet alleen veel nieuw inzicht gekregen, maar ook nieuwe contacten opgedaan, direct ook afspraken gemaakt en energie om er tegen aan te gaan. Tonny Bedankt.

Reactie plaatsen