Nieuw in Google Shopping: de experience scorecard
Google brengt verkopers binnen Google Merchant Center op de hoogte van een nieuw programma, genaamd de Shopping experience scorecard. Verkopers die een geweldige klantervaring bieden, worden beloond met een boost in rankings, een badge en andere voordelen waardoor klanten het bedrijf makkelijker kunnen vinden binnen de Google Shopping tab in Google search.
Verkopers ontvingen de volgende e-mail:
Deze afbeelding deelde Menachem Ani via Twitter.
Wanneer je bent ingelogd in je Merchant Center account, kun je via deze link de nieuwe scorecard bekijken.
Via een help document legt Google uit dat het programma de klantervaring bijhoudt op verschillende gebieden, waaronder verzendtijd, verzendkosten, retourkosten en retourperiode. Voor elk van deze onderdelen kent Google een van de volgende scores toe: Excellent, Comparable of Opportunity.
Nieuwsgierig naar je score? Zo bekijk je je prestaties voor elk onderdeel, evenals je algehele score:
- Log in bij je Merchant Center-account
- Klik in het navigatiemenu op Groei
- Klik op Scorekaart Shopping
Waarom is dit belangrijk?
Wanneer je als verkoper aangemeld bent bij het Google Merchant Center en er vertrouwen in hebt dat je een ‘excellente’ klantervaring kunt bieden, is het zinvol om deze gegevens met Google te delen, zodat je beter zichtbaar wordt in Google Shopping.
Het is belangrijk om te weten dat het niet verplicht is om je data te delen met Google. Wanneer je geen info opgeeft, wordt je daar niet voor gestraft. Realiseer je dan wel dat andere verkopers profiteren van betere zichtbaarheid, terwijl jij deze misloopt.
Bron: Search Engine Land