arrow_drop_up arrow_drop_down
24 maart 2014 

De onweerstaanbare upsell...

Meer omzet halen uit je bestaande klanten doe je door te werken met zogenaamde “upsells“. Maar hoe zorg je nu dat veel klanten voor die upsell kiezen? Hoe maak je jouw upsell onweerstaanbaar? 

De onweerstaanbare upsell:

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
mazid
Door

mazid

op 25 March 2014

Perfecte tip dankjewel

Renée
Door

Renée

op 25 March 2014

Leuke video, Tonny! En heel interessant om op te merken dat jouw broer een andere conclusie trok uit de vervolgaanbieding dan ik. Ik dacht namelijk "Wat een neppers!". Eerst laten ze 'm tegen 10% korting een 2e product kopen. En vervolgens geven ze 15% korting op een vervolgaankoop. Als hij dus niet dat 2e product had gekocht, had 'ie het de volgende dag tegen 5% extra korting kunnen kopen. In dit geval was het misschien 'ethischer' geweest om de percentages van de aanbiedingen om te draaien. Dan geef je wel iets meer korting weg, maar voorkom je negatieve emoties (en de mogelijke gevolgen daarvan) van mensen zoals ik. ;-)

Tonny Loorbach
Door

Tonny Loorbach

op 25 March 2014

Klopt niet helemaal want hij kreeg die korting de volgende dag juist omdat hij 2 producten had gekocht. Dit is het principe van de "preferred customer". Wanneer hij niet dat tweede product had gekocht dan had hij die korting niet aangeboden gekregen. Het idee is dat je klanten meer gaat belonen naarmate ze meer kopen.

Mike
Door

Mike

op 25 March 2014

Toch ben ik wel benieuwd of hij die 15% korting mail niet ook zou hebben ontvangen, als hij niet dat tweede product had besteld, maar dan met een andere omschrijving. Ik ben het wel met Renee eens dat het ook juist "vreemd" kan overkomen deze manier en dat ze erg pushen tot "koop nog iets bij ons". Ik denk dat deze strategie erg krachtig is. Die pop-up vind ik top over dat tweede product kopen met 10% korting. Maar de volgende upsell zouden ze wellicht beter bijvoorbeeld 7 dagen later kunnen sturen wanneer ze de spullen in huis hebben, er aan hebben kunnen ruiken, voelen en vertrouwen hebben opgebouwd. Zouden ze zelf niet van die korting gebruik maken dan kunnen ze die altijd nog weggeven aan een familielid of kennis ofzo met hun persoonlijke (positieve) ervaring en komt het allemaal net wat smoother over. Wellicht hebben wij daar een andere kijk op. Ikzelf kan deze tactiek niet toepassen dus wellicht heb ik er ook wat te weinig kaas van gegeten.

Tonny Loorbach
Door

Tonny Loorbach

op 25 March 2014

Je moet het altijd testen maar ik weet vrij zeker dat het effect na 7 dagen minder zou zijn. Een dag na je aankoop zit je nog in de "buying mood" bij die betreffende webshop. Je hebt nog het vertrouwen en de adrenaline (al dan niet de dopamine) van je eerste aankoop in je systeem. 7 dagen later is dat gevoel een stuk minder en heb je je focus alweer op iets anders. Dit is overigens wel een aanname van mij gebaseerd op ervaringen uit mijn eigen business en kennis uit andere vergelijkbare onderzoeken dus testen maar zou ik zeggen ;)

Renée
Door

Renée

op 2 April 2014

Ah, die nuance kwam niet helemaal uit je uitleg naar voren. Ik heb 'm namelijk zelf wél 'ns op de door mij beschreven manier toegepast gekregen. Blijkbaar dus door een webwinkel die het principe niet goed snapte. ;-)

Francis
Door

Francis

op 25 March 2014

Mooie tip, maar hoe zet je dat op in je eigen webshop??

Bianca Minkman - PowerSchrijfcoach
Door

Bianca Minkman - PowerSchrijfcoach

op 25 March 2014

Goede tip Tonny, dank je! Leuk dit soort korte video's. Goed voor Google natuurlijk en je biedt meerwaarde, op zich dus ook weer een goede tip!

Bianca Minkman - PowerSchrijfcoach
Ricardo
Door

Ricardo

op 25 March 2014

Fantastische TIP Tonny, dat gaan we zeker toepassen

Raymond Nuyts
Door

Raymond Nuyts

op 25 March 2014

Bedankt voor deze en andere mailtjes. Ben nog niet lang actief met mijn webshop dus alle tips en info zijn wel kom Vriendelijke groeten Raymond

Reactie plaatsen