Reptielenbrein van je website bezoekers kietelen?
1 juli 2016 

Kietel het reptielenbrein van je bezoeker!

Kietel jij het reptielenbrein van je bezoekers? Daar kan je website namelijk een stuk effectiever van worden. Je kunt dit doen door gebruik te maken van subtiele bewegingen in je webdesign:

Op de IMU gebruiken wij zogenaamde ‘attention grabbers’ binnen de website om de aandacht van de bezoeker te grijpen. Deze gebruiken allemaal de kracht van beweging om extra op te vallen. Bijvoorbeeld onze ‘Magnets‘. dit zijn een soort post-its die na enkele seconden (of na een scrolbeweging) in beeld komen vliegen. Hetzelfde doen we met pop-ups en zogenaamde ‘BoomBoxen‘ die het scherm van een bezoeker gijzelen op het moment dat er sprake is van een tijdslimiet, een scrolbeweging of een ‘exit intent’

Google zegt: Motion provides meaning

Ook Google richt een groot deel van haar webdesign boodschap op de kracht van beweging. Dit onder het motto: “Motion provides meaning”. Zij leggen dit als volgt uit:

Op IMU.nl zijn we daarom overgestapt op Material Design van Google, zoals je kunt zien op onze videopagina:

YouTube in website (IMU Bioscoop)

Je ziet hier het Google card design (voor de video blokken) maar tevens ook de overlappende Magnet die in beeld is geschoven en de primaire call-to-action communiceert. Wij halen hier elke week een groot aantal abonnees mee binnen.

Motion Creates Emotion…

Ook gebruiken wij tegenwoordig videoheaders om meer emotie toe te voegen aan een pagina, zoals bijvoorbeeld op onze homepage of trainingen overzicht.

IMU Videoheader

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Egbert

Door

Egbert

op 7 July 2015

Tonny, bedankt voor dit artikel. Deze kleine subtiele bewegingen, hoe wordt dit genoemd door webbouwers/ontwikkelaars? Bedankt alvast voor je reactie!

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 30 July 2015

Hm geen idee, wij bouwen dit vanuit eigen theorie en ervaring in ons Phoenix Systeem. Wij noemen het gewoon "subtiele bewegingen" ;)

Lorenzo

Door

Lorenzo

op 13 August 2017

word vaak micro animaties genoemd

Bart van den Belt

Door

Bart van den Belt

op 31 July 2015

Hoi Egbert, Dit kun je laten maken door html-5 code te gebruiken. Google eens op 'html 5 movement' en je komt een heel eind. Succes! Met een glimlach, Bart van den Belt

Kim

Door

Kim

op 6 December 2016

Is hier ook een Wordpress plug-in van?

Bryn van Nuissenburg
Reactie plaatsen