arrow_drop_up arrow_drop_down
20 november 2013 

7 psychologische factoren voor meer conversie

Ik verdeel internet marketing vaak in twee onderdelen. Enerzijds moet je bezoekers naar je website krijgen (bijvoorbeeld met SEO) en anderzijds zul je “conversie” (resultaat) uit je bezoekers moeten halen. We hebben de afgelopen tijd een aantal artikelen gepubliceerd over dit tweede aspect zoals de artikelen over keuzestress, de overtuigingsprincipes van Robert Cialdini, de unique selling points van je website etc. Nu kwam ik een mooie video tegen waarin veel van deze materie heel helder op een rijtje staat, zeker de moeite waard:

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Davey Groothedde
Quinten

Door

Quinten

op 1 December 2013

Leuke handige tips met voorbeelden.. wat zou een mens nog meer willen! Filmpjes die getekend (zal vast een naam hebben) worden zoals hier, zie je steeds vaker. Moet eerlijk zeggen dat het voor mij nu nog best relaxt is om te kijken en te luisteren. Maar je zal zien dat dit al gauw een soort van "blueprint" word en elke halve zool van dit soort filmpjes gaat publiceren voor zijn of haar business.

Romano Groenewoud

Door

Romano Groenewoud

op 26 December 2013

Het lijkt erop dat dit soort neuro marketing en psychologie op het internet steeds populairder wordt. Persoonlijk ben ik vooral een grote fan van Derek Halpern en zijn SocialTriggers blog. In Nederland heb je Aartjan van Erkel, die een tijdje geleden ook een zeer interessant interview publiceerde met geweldenaar Robert Cialdini. Enkele toffe boeken die ik dit jaar gelezen heb en iedereen kan aanraden: - Thinking, Fast and Slow, Kahneman - The Art of Choosing, Iyengar - Influence, Cialdini - Alles van Dan Kennedy In 2014 wordt de uitdaging vooral om al die belangrijke principes toe te passen in onze ondernemingen...

Mining computer

Door

Mining computer

op 30 December 2013

Leuk artikel ! @Romano bijna alle boeken van Robert Cialdini zijn altijd wel een eye opener voor mij geweest !

Nils van der Knaap

Door

Nils van der Knaap

op 8 March 2014

Heel interessant. Hoewel de principes wel vaker naar voren worden gehaald blijft het goed om dit te zien, zodat het "top-of-mind" blijft :)

Pieter

Door

Pieter

op 2 March 2015

great tips of marketing

Website laten maken

Door

Website laten maken

op 5 November 2015

Goede tips hoor, als wij een website aanvraag binnen krijgen geven we ook altijd een lijstje met soortgelijke conversie optimalisatie tips mee zodat een website gelijk goed wordt ingericht voor de bezoeker.

Bryn van Nuissenburg

Door

Bryn van Nuissenburg

op 16 February 2018

Goed artikel met duidelijke voorbeelden erbij! Ik vond het interessant om te lezen! Thanks voor het delen.

Reactie plaatsen