Pieter Zwart (Coolblue) geïnterviewd door Tonny Loorbach!
12 november 2012 

Interview met Pieter Zwart!

Pieter Zwart is de CEO van het schitterende bedrijf Coolblue. Coolblue won onlangs de prijs voor beste webwinkel van Nederland en eveneens die voor de “slimste organisatie”. Pieter Zwart won zelf de LOEY Award (Leading Online Entrepreneur of the Year) en deelt in dit interview de filosofie achter Coolblue en zet een voorbeeld voor alle internetondernemers / webwinkels eigenaren in Nederland!

Bekijk hier het interview met Pieter Zwart:

Meer over Pieter Zwart & Coolblue

Ik kan je van harte aanraden om zowel de webshop van Coolblue als Pieter op Twitter te volgen. Het is voor elke webwinkel eigenaar sowieso leerzaam om de processen uit hun webwinkels te analyseren en ervan te leren.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Anwar

Door

Anwar

op 12 November 2012

Ik was al om 07:00 wakker, ontbijt gemaakt, laptop open geklapt en zag daarna dat je nieuwe interview online stond. Ik heb thuis slechts tot minuut 23 geluisterd, maar het interview zit tot daar al boordevol super interessante informatie. Ik ga nu even door bikkelen op kantoor om zo weer de rest van het interview te kunnen bekijken. De filosofie van Coolbue is overigens echt een die bij deze tijd past. They de-commoditize themselves, zoals Jason Fried zou zeggen. Producten zijn niet altijd goedkoper als elders, maar ze bieden gewoon de beste service en komen heel persoonlijk en eerlijk over.

Jenny

Door

Jenny

op 12 November 2012

Super Mario kamer! Hoe awesome!

Wilco

Door

Wilco

op 12 November 2012

Mooie video Tonny! Naast het interview en Pieter zelf, is de rondleiding door het nieuwe kantoor al een inspiratie om naar te kijken ;) Tof! Meermaals een presentatie van Pieter Zwart bijgewoond - altijd weer leuk om zijn verhaal te horen :)

Helando

Door

Helando

op 12 November 2012

Erg interessant om te bekijken en van te leren!

Kevin

Door

Kevin

op 12 November 2012

Ik plaats direct een link naar deze video op mijn facebookpagina succesverhalen. Bedankt Tonny. Kevin.

Pieter

Door

Pieter

op 12 November 2012

Heel inspirerend interview, Tonny, valt heel wat uit te leren voor de moderne ondernemer!

Coen

Door

Coen

op 12 November 2012

Zeker weer een toffe video Tonny! Ik persoonlijk vind dit één van de meest waardevolle interviews ;) Super! "Johan en de kaartjes ;)" mooi verhaal!

Ernie van Dongen

Door

Ernie van Dongen

op 12 November 2012

Een heel inspirerend interview en mooi dat je hem de gelegenheid gaf om over zijn andere droom (het delen van een dinosaurus)te vertellen. Zelf hierin is hij "klantvriendelijk".

Kees Kroos

Door

Kees Kroos

op 12 November 2012

Zeer inspirerend interview Tonny ! Bedankt weer ! Gr Kees

Alex Mooyman

Door

Alex Mooyman

op 12 November 2012

Weer een heel boeiend interview met Pieter Zwart. Heel interessante insteek dat klanttevredenheid zijn hoofdprioriteit heeft. Ben benieuwd of hij bereid is om oms hier op deze blog te vertellen waar wij internetondernemers op zouden moeten letten bij het kopen van een geschikte laptop voor onze bezigheden. Misschien zelfs een mooi speciaal IMU aanbod? Tonny ik hoop dat er nog veel interviews gaan volgen want ik vind ze altijd interessant en bijzonder. Vriendelijke groet, Alex Mooyman

Nils

Door

Nils

op 12 November 2012

Heel leuk interview. Deze ondernemer heeft het duidelijk goed begrepen!

Henk van der Wijk

Door

Henk van der Wijk

op 12 November 2012

Wat ik heb gezien: creativiteit + ondernemingszin + vernieuwingsdrang + durf = resultaat. Ook een goede tip, de coolblue shops. Al met al: erg informatief Tonny, bedankt.

Gert-Jan

Door

Gert-Jan

op 12 November 2012

Fantastisch om te zien en horen dat Pieter hier tijd voor vrij maakt. Zeer inspirerend, dank!

Roy

Door

Roy

op 13 November 2012

Mooie video Tonny!! Zeer inspirerend! Ik kijk nu al uit naar de Zappos interview ;-)

Marco

Door

Marco

op 13 November 2012

Tevreden klanten is niet genoeg. Echte fans, daar gaat het om.

Harm van Wijk

Door

Harm van Wijk

op 14 November 2012

Zeer interessant! Hier kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen!

Monique

Door

Monique

op 15 November 2012

Het meest inspirerende videointerview wat je ooit gehouden hebt, Tonny. Wat een geweldige vent en wat een mooi bedrijf! Zijn twee doelen daar kan ik me helemaal in vinden: 100% klantvriendelijkheid en miljonair worden. Mooi ...

Patrick

Door

Patrick

op 16 November 2012

Heel goed en ook superleuk interview. En wat een gaaf kantoor !!!

Ria De Smet

Door

Ria De Smet

op 16 November 2012

Super interessant intervieuw! Klanten die fan worden is het mooiste cadeau voor een bedrijf.

Ronald

Door

Ronald

op 17 November 2012

Leuk dat er weer wat meer interviews komen. Recent nog een mooie presentatie gevolgd van twee online marketeers van Coolblue. Gaat echt heel ver daar, + 160 miljoen omzet, miljoenen keywords in Adwords campagnes en ga zo maar door!

Marco

Door

Marco

op 20 November 2012

160 M omzet is mooi, vraag me wel af wat er dan onder de streep overblijft.

Marie

Door

Marie

op 22 November 2012

Tof artikel.. Had niet echt zin om wat lezen dus de intview gaf me wat energie. Lekker en weer goed getankt om de info in de praktijk te brengen. Thanks

Leida Groot

Door

Leida Groot

op 28 November 2012

Wat een super interview vond ik dit! Kreeg er erg veel inspiratie van. Ben de webshops van Coolblue gaan bestuderen en geprobeerd om wat van hun tactieken te kopiëren en te verwerken in mijn herontwerp van mijn webshop en in mijn plan. Heb zelfs het Zappos boek gekocht en gaan lezen. Door alles te bestuderen werd ik nog enthousiaster en zelfs een 'superpromotor' van Coolblue. Maar... wat schetste mijn verbazing dat ik vorige week mijn kantoortje in liep en opeens een Coolblue doos zag staan. Ik had namelijk de week voordat ik dit interview heb gezien, een telefoon gekocht. En waar had ik deze gekocht, voordat ik ooit maar van Coolblue had gehoord. Juist, bij Coolblue. Ik was op zoek naar een specifieke telefoon, in een specifieke kleur en kwam op een website van Coolblue terecht. Ik herinnerde me ineens dat de website waar ik deze op vond, er op dat moment niet erg betrouwbaar uit vond zien. Dus ging ik weer verder zoeken. Kon de telefoon nergens in mijn specifieke kleur vinden, dus uiteindelijk toch maar bij Coolblue gekocht. Zonder ooit van Coolblue gehoord te hebben en er niet een super goed gevoel bij te hebben. Toen ik het kamertje in liep en de doos bekeek, vielen me toen pas de foldertjes in de doos op en het soort en met kaartje wat je uit kunt knippen om je buren te bedanken. Plots begon ik toch weer te twijfelen over Coolblue. Op dat moment dat ik die specifieke telefoon zocht en nog nooit van Coolblue gehoord had, vond ik de website er dus helemaal niet zo betrouwbaar uitzien en is me de 'verwondering' bij de verzending helemaal niet opgevallen. Misschien ben ik gewoon een van de weinige personen waarbij het 'verhaal' van Coolblue niet is overgekomen, maar misschien zou het ook nog veel meer benadrukt kunnen worden. Toen ik 'het verhaal' van Coolblue namelijk wel wist, door dit interview, was ik direct een 'superpromotor'. In ieder geval benadrukte het voor mij maar weer eens hoe belangrijk 'het verhaal' erom heen is. Ik ga dus zeker proberen om dit in mijn nieuwe webshop goed terug te laten komen. :)

Leida Groot

Door

Leida Groot

op 28 November 2012

Ik vraag me ook nog steeds af, wat de reden was, dat ik op dat moment een verkeerde indruk kreeg van Coolblue. Ik denk zelf nu dat ik gewoon té veel informatie zag. Of dat het misschien iets té schreeuwerig overkwam. Sorry trouwens voor m'n lange verhaal, maar vond het gewoon zo opmerkelijk.

Youraccessory

Door

Youraccessory

op 4 February 2013

Ik vind coolblue ook absoluut leading met initiatieven. Een van de nieuwste, de bezorg op dezelfde dag service hebben zij ook weer als een van de eerste geïmplementeerd.

Jan de Haaij

Door

Jan de Haaij

op 5 April 2013

Erg leuk, Tonny, dat je informatie deelt en dat met aanstekelijk enthousiasme. Aantal interviews ook met veel plezier bekeken. Lekker zo door blijven gaan, succes!

Anoniem

Door

Anoniem

op 13 May 2013

Over welk boek gaat het hier? Zap host - Zaphost - Saphost - Zab host? Of ging het nou om een winkel? En waar kan ik het vinden?

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 14 May 2013

Zappo's, het bedrijf. Het boek heet Delivering Happiness

Erik van der Veen

Door

Erik van der Veen

op 29 June 2013

Schitterend interview. Erg inspirerend om de filosofie van Coolblue/Pieter te horen. Dank je, Tony. Het boek "Delivering Happiness" is echt een absolute aanrader!

Edon

Door

Edon

op 11 December 2014

Een zeer handig interview voor het project dat ik moest maken over Coolblue. Mijn dank is groot!!

Reactie plaatsen