arrow_drop_up arrow_drop_down
31 januari 2011 

Terugblik Internet Marketing Masterclass

Het afgelopen weekend heb ik mijn Internet Marketing Masterclass gegeven. Het was een zeer geslaagd evenement welke geheel in het teken van internet marketing van A tot Z stond. In 2 dagen tijd heb ik vanaf de basis tot een geavanceerd niveau uitgelegd hoe je vandaag de dag een succesvsolle, geautomatiseerde internet marketing business opzet.

Strategiebepaling

We zijn de eerste dag begonnen met een introductie, voorstelronde en vervolgens een uitgebreide Strategie Sessie. In deze strategie sessie heb ik een totaaloverzicht behandeld van hoe een internet business in elkaar zou moeten steken en hoe alle verschillende onderdelen aan elkaar gekoppeld zijn.

Productcreatie

Geld verdienen op het internet begin natuurlijk met het hebben van een product dus zijn we na de lunch doorgegaan met het onderdeel productcreatie (zoals digitale producten) om een duidelijk beeld te vormen van welke producten er allemaal zelf te maken en te verkopen zijn.

Eerste marketing stappen

Wanneer je eenmaal een product hebt dan is het natuurlijk zaak om te starten met je marketing dus zijn we na dit onderdeel ingegaan op affiliate marketing en e-mail marketing. Om de energie hoog te houden zijn we tussen de middag ook met z’n alleen even het nabij gelegen bos ingelopen voor de nodige frisse lucht en natuurlijk voor een moment van “verheldering”.

Sociale media

Anno 2011 kun je niet meer om sociale media zoals Twitter en Facebook heen en zodoende zijn we hier als afsluiter van de eerste dag voor het diner mee aan de slag gegaan. Zaken als Fanpages, adverteren, do’s en don’ts en virale technieken kwamen voorbij. Deze sessie werd zeer goed ontvangen!

Avondsessie

Na het diner stond er nog een speciale bonussessie op het programma met als onderwerp: Dropshipping. Ik heb in 4 simpele stappen uitgelegd hoe je letterlijk binnen enkele dagen een dropshipping business uit de grond kunt stampen. We hebben het o.a. gehad over goede producten, dropshipping leveranciers, afspraken, webwinkels maar ook over verschillende marketing methoden.

Een goede website?

We zijn de tweede dag van de Internet Marketing Masterclass gestart met een uitgebreide presentatie omtrent zoekmachine optimalisatie en de vraag hoe een echt goede website er uit ziet en functioneert. Deze sessie duurde zo’n 2,5 uur maar bevatte zeer veel informatie omtrent websites en de strategie van mijn eigen Internet Marketing Universiteit.

Gastlezing

Na de lunch stond er een speciale gastlezing op het programma. Eelco de Boer kwam langs om 4 unieke businessmodellen te delen met de groep en hierbij ook de nodige time management tips te geven.

Positionering

Na de dagelijkse boswandeling zijn we fris en fruitig doorgegaan met het onderdeel positionering, hierbij kwam ook copywriting voorbij. Positionering is een essentieel onderdeel van een succesvolle internet marketing business, veel ondernemers zijn hier echter niet bewust mee bezig. We hebben het gehad over videomarketing, bloggen, klantprofielen, uitstraling enzovoorts. In het onderdeel copywriting heb ik stap voor stap laten zien hoe je goede, verkopende teksten kunt schrijven.

Productlanceringen

Productlanceringen zijn fantastisch om te doen, ze zorgen voor een piekmoment in je omzet en kunnen en gigantische boost geven aan je internet marketing business. Ik heb uitgelegd hoe een goede lancering in elkaar zit en daarbij ook een casestudy laten zien van een succesvolle lancering.

Mindset

Met alleen kennis zul je niet succesvol worden op het internet, je zult ook de juiste mindset moeten hebben en je kennis om moeten zetten in actie. We hebben het laatste half uur van de dag besteed aan mindset/persoonlijke ontwikkeling zodat iedere aanwezige met opgeheven hoofd en een ongekend energieniveau de Masterclass kon verlaten.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Claudia

Door

Claudia

op 31 January 2011

Zo ik heb net de tekst gelezen en het filmpje bekeken en het viel gelukkig reuze mee hoe ik dingen heb verteld op het filmpje (testimonial). Het was zeker een interessante dag en met zeer waardevolle informatie. Ik heb met mezelf en met Tonny een commitment gesloten en dat is dat ik over 2 weken mijn website af wil hebben, met een product,lancering en salespage. Vandaag was ik al hard aan het denken en voorbereiden hoe ik dat ga aanpakken. De motivatie zit er nu nog aardig in, dus ik denk dat het wel goed gaat komen! In iedere geval kort samengevat: het was super interessant en bedankt dat ik aanwezig mocht zijn!

Wendy

Door

Wendy

op 31 January 2011

Leuk dat je dit filmpje er al op hebt gezet. Ik vond het een bijzonder waardevol weekend, absoluut de investering in tijd en geld waard. Ook leuk dat Eelco als gastspreker langs kwam op zondag. De masterclass was trouwens ook erg geslaagd omdat ik anderen heb ontmoet die in 'het zelfde schuitje zitten' en we hebben afspraken gemaakt om elkaar op regelmatige basis te blijven zien om te leren en elkaar te motiveren. Bedankt voor de inspiratie, voor een gezellig weekend en natuurlijk voor alles wat je ons geleerd hebt. @Claudia: Goed zo: meteen een public commitment! Ik hou je in de gaten! :-)

Eelco

Door

Eelco

op 1 February 2011

Veel interessante informatie ontvangen die direct bruikbaar is. Heel wat uurtjes heeft Tonny gesproken en geen moment heb ik mij verveelt. Mijn naamgenoot Eelco de Boer ook ontmoet, wat een grappig handje schudden opleverde. Nu mijn website ombouwen en verder optimaliseren. Wil in 2011 van 30.000 pageviews per maand naar 50.000. @ Wendy en Claudia: afspraak = afspraak

Kurt

Door

Kurt

op 5 February 2011

Dag Tonny en mede Internet Marketing Masterclass deelnemers. Zeer waardevolle info. Vooral Sociale Media zoals Tonny het toepast was nieuw voor mij. Bepaalde zaken waren een goede opfrissing, maar hoe dan ook brengt het je tot nieuwe inzichten. Tonny heeft ons zelfs een aantal visies en acties uitgelegd die hij op korte termijn zal toepassen. Ook de interactie tussen de deelnemers onderling was goed en inspiratievol De gastlezing van Eelco De Boer was natuurlijk ook weer super. En ik kijk uit naar de video opnames van deze Masterclass, dan kan je toch nog eens opnieuw kijken. Ik ben volop gestart met een domeinnamen business (korte termijn), en op langere termijn moet het iets groters worden. En alles natuurlijk optimaliseren en zoveel mogelijk automatiseren. @ allen blijven doorgaan, en leuk om jullie te blijven volgen

Reactie plaatsen