arrow_drop_up arrow_drop_down
6 mei 2014 

Storytelling in je marketing, werkt dat?

Storytelling, het vertellen van verhalen, is wat elke goede marketeer zou moeten gebruiken in zijn marketingstrategie. Mensen luisteren van nature liever naar verhalen dan naar “informatie overdracht” zoals presentaties, lezingen, lessen (school) etc. Ook ik merk de impact van storytelling in mijn marketing en als spreker. In deze korte video vertel ik hoe ik storytelling in mijn marketing gebruik en wat de impact hiervan is:

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Koen Schipper

Door

Koen Schipper

op 6 May 2014

Hee Tonny, Heel interessant, ik merk zelf ook dat dit heel erg tegen mijn natuur in gaat. Moet er dus toch maar aan geloven om dit een keer toe te passen. Mvg, Koen Schipper InternetMarketingClass

Linda

Door

Linda

op 6 May 2014

Storytelling werkt absoluut! Ik werk in de meeste blogs die ik schrijf (of herschrijf) ook met storytelling.

Leo van Veenendaal

Door

Leo van Veenendaal

op 6 May 2014

Intuïtief wist ik het eigenlijk wel. Blijkbaar had ik daar ook weerstand tegen. Zeer goede tip, ga het in mijn volgende workshop meer toepassen. Dank.

Stefan

Door

Stefan

op 6 May 2014

storytelling mag zeer zeker onder de aandacht gebracht worden!

klaziena waerts

Door

klaziena waerts

op 7 May 2014

Hoi Tonny, Dan moet ik dat zeker gaan doen! Helemaal met mijn inspirerende en misschien verwonderlijke verhaal http://bit.ly/1nESDtC

Cees Spelt

Door

Cees Spelt

op 1 June 2014

Het doet me denken aan, dat het er niet zo omgaat wat je verteld maar hoe! Een geboeïde bezoeker wordt meestal geïnspireerd...

Daniel

Door

Daniel

op 10 June 2014

Feitjes opnoemen word al zoveel gedaan, en men wilt graag weten wat voor persoon er achter een website zit. Denk dat daar de kracht van storytelling in zit!

Hanneke

Door

Hanneke

op 25 June 2014

Wat interessant zeg, dat die video met je persoonlijke verhaal ervoor het zoveel beter deed. Ik vind het soms ook nog lastig om dit er in te verwerken, maarja in de online marketing moet je je steeds meer gaan onderscheiden. Dat doe je wel sneller met een verhaal dan met puur en alleen feitjes.

Michelle

Door

Michelle

op 25 June 2015

Goede tips! Ikzelf gebruik ook steeds meer storytelling in mijn blogs, je moet je toch proberen te onderscheiden als professionele website tussen alle andere websites. Dit soort tips en tricks zijn dan echt handig!

Reactie plaatsen