arrow_drop_up arrow_drop_down
2 oktober 2012 

Heb jij ook zo'n suffe "over ons" pagina?

Een gemiddelde website op het internet begint bovenaan in het menu met een knop “home” en veelal daarna een knop genaamd “over ons”. Een logische gedachte vanuit de website eigenaar natuurlijk want je wilt wat meer over jezelf vertellen. Een nieuwe bezoeker moet echter wel een reden hebben om daar op te klikken en vaak ontbreekt die reden…

Waarom zou iemand op je over ons pagina klikken?

Heel lullig gezegd is het zelfs zo dat het een nieuwe bezoeker niet interesseert wie je bent maar eerder geïnteresseerd is in of en hoe jij of je website hem/haar kan helpen (ben ik aan het juiste adres?). Pas als dat duidelijk is komt de interesse in wie jij zelf dan precies bent. Daar komt bij dat een gemiddelde “over ons pagina” alleen maar lange saaie lappen tekst bevat met allerlei niet ter zaken doende details zonder dat de echte voordelen / Unique Selling Points van het betreffende bedrijf er in voorkomen. Verkopen kun je zien als “resultaten beloven”, hoe specifieker je beloofde resultaat aansluit bij het probleem van je bezoeker, des te hoger je conversie is.

Verander “over ons” in “waarom wij?”

Een kleine aanpassing kan zorgen voor een enorm verschil is resultaat en ook in je eigen mindset (qua teksten schrijven). Verander eens je “over ons” knop in een “waarom ons” knop. Dat geeft het al een heel andere lading. Met het woord “waarom” geef je meteen aan dat daar jouw Unique Selling Points te vinden zijn, hier kun je meteen duidelijk maken waarom jij een beter alternatief bent dan je concurrent. In onderstaande video geef ik je nog wat tips voor het vinden van je USP‘s, al dan niet een gat in de markt:

Bij de loodgieter lekt het altijd…

Jaja voor de scherpe kijkers onder ons… ik heb ook nog steeds een oude over ons pagina. Die pas ik uiteraard nog aan 😉

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Ingrid

Door

Ingrid

op 2 October 2012

Een hele leuke tip Tonny! Maar ik zou er dan wel "waarom wij" van maken...

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 2 October 2012

Haha ja dat is taalkundig wellicht beter, ik vind waarom ons er wel lekker uitknallen.

Rebekka Deforce

Door

Rebekka Deforce

op 2 October 2012

Ik heb een testimonial en een optin formulier geplaatst op mijn "about" pagina. Nog niet zolang geleden aangepast, maar blijkt toch al effectief. Op veel websites is het een van de meest bezochte pagina's. Dus daar een optin formulier plaatsen lijkt me ideaal.

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 2 October 2012

Het is een van de meest bezochte pagina's omdat het in je menu staat. Goed idee om er een testimonial te plaatsen want dat is echt in het teken van "waarom" kiezen voor jou. Ik zou wel de tekst "about" veranderen in "why me?" Veel pakkender!

Rebekka Deforce
Stefan den Tuinder

Door

Stefan den Tuinder

op 2 October 2012

Heb dit zelf al een aantal maanden geleden geïntegreerd. Mensen willen toch vaak weten ' what's in it for me' en zodoende heb ik daar mijn about pagina over geschreven. Ook heb ik daar een optin formulier in gedaan. Keep up the good stuff. Gr stefan

Jaldhara

Door

Jaldhara

op 2 October 2012

Persoonlijk vind ik niet dat je een CV op je 'over mij' pagina moet zetten (zoals bij je broer). Ik vind het meer van deze tijd dat je een link naar LinkedIn maakt. Maak dus je LinkedIn profiel compleet. Geeft als bijkomend voordeel dat je in dat netwerk ook direct beter te vinden bent.

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 2 October 2012

Niet mee eens, ik zou ze juist niet wegsturen van je website maar ze altijd op je eigen site houden. Op Linkedin ben je heel snel weer afgeleid en er is geen duidelijke call to action, iets wat je op je site wel kunt doen. Laat mensen zo weinig mogelijk klikken op je site om bij de juiste informatie te komen. Wij importeren hier gewoon het profiel van Linkedin, hoef je dus maar op 1 plek bij te houden en het geeft een mooi compleet overzicht.

Chelsea Bosters

Door

Chelsea Bosters

op 3 November 2013

Juist Tonny, Op Linkedin is gewoon te weinig call-to-action en ben je snel afgeleid. Het is daarom belangrijk om klanten juist te boeien op je website!

Fokje Ritsma

Door

Fokje Ritsma

op 2 October 2012

Goeie tip, Tonny. Ik heb het meteen aangepast.. waarom Fokje

Dolf Flinker

Door

Dolf Flinker

op 2 October 2012

Toeval? Tot 11 uur vanochtend zitten werken aan mijn "Over mij" pagina. Ik had "Over" al weggehaald, had al de tekst van LinkedIn erbij gezet inclusief een paar "Kenmerken van Dolf". Verder dacht ik dat het ook wel goed zou zijn om mijn visie en missie te benoemen. Nu gewijzigd in "waarom". Voor wie wil schieten, komt ie: http://leefstijlkompaz.nl/waarom-dolf-flinker/

Louis

Door

Louis

op 2 October 2012

Mooie tip! Het is inderdaad heel belangrijk om te antwoorden op de vraag 'Waarom moet ik op je website blijven?'. Door een 'Waarom ons' pagina toe te voegen, doe je dat maar, vaak kan je er ook veel makkelijker call-to-actions in integreren, een win-win dus!

Suzanne

Door

Suzanne

op 3 October 2012

Tonny, dank wederom voor je onderscheidende tip. Is er een rede dat in de footer bij jou hier en bij je broer nog Over ons staat?

Tonny Loorbach

Door

Tonny Loorbach

op 3 October 2012

In een footer is dat een logische plek. Een footer is namelijk een plek waar een website bezoeker in kijkt voor meer informatie, daar kan dus prima zo'n pagina in.

Dominique

Door

Dominique

op 3 October 2012

Soms kom je wel eens websites tegen waar ze meteen stoere claims maken dat ze je problemen in een handomdraai kunnen oplossen. Een "over ons" pagina is volgens mij geschikt om de bezoeker niet alleen te vertellen wat er voor hen te rapen valt op jouw website, maar ook wie jij bent en waarom ze naar jou zouden moeten luisteren. Door je persoonlijkheid te tonen en je eigen verhaal te vertellen hoe jij die kennis hebt vergaard, bouw je vertrouwen op met je bezoeker en dat is nodig vooraleer die geld zal willen betalen op je website. Groet, Dominique

Jeroen

Door

Jeroen

op 3 October 2012

Het kan nog erger. Op de website van een bedrijf waar ik de website van optimaliseer(de) stond op de homepage alleen een stuk tekst getiteld "bedrijfspagina" met een oubollig verhaal van en ondertekend door de directeur. Die zelfde tekst was ook te vinden in de "over ons" pagina, al heette die ook "bedrijfsprofiel". Dat en de homepagina ging dan ook als eerste op de schop. Ik ben het wel met Dominique eens dat je er voor moet waken dat je niet een slap verkoopverhaaltje houdt. Daar wordt ook snel door heen geprikt. Niks mis om ook iets van jezelf of het bedrijf te laten zien. Maakt het een stuk persoonlijker.

Amro

Door

Amro

op 5 October 2012

Dit is een hele scherpe Tonny. Nooit over nagedacht alhoewel ik weleens gezocht heb hoe je de ultieme over ons pagina kan schrijven. Ik denk dat je bij meerdere pagina's op een website gewoon eerst onderzoek moet doen van hoe schrijf je zo een pagina nou. Nice one.

Joeri

Door

Joeri

op 11 October 2012

Persoonlijk vind ik het juist wel leuk om iets over de persoon achter de website of blog te lezen. Ik bezoek heel veel blogs, zonder dat ik op zoek ben naar iemand die iets voor mij kan betekenen. Ik ben het wel met je eens dat je op deze pagina (ook) je USP's kwijt kan, maar een persoonlijk verhaaltje lijkt mij ook zeker nuttig. Ik zal eens overwegen om de tekst in het menu aan te passen, dat vind ik namelijk wel een goede tip :)

Arjan Lautenbach

Door

Arjan Lautenbach

op 16 October 2012

Hoi Tonny, Ja, ik moet bekennen. Ik had ook zo'n suffe pagina en heb direct de boel veranderd. Dank voor de inspiratie! Ben wel benieuwd wat mensen er nu van vinden!? http://www.ontwikkeljeverder.nl/waarom-wij Keep up the good work! Ik steek veel van je op. Groetjes, Arjan

Hans

Door

Hans

op 29 October 2012

helemaal mee eens. Goed onderzoek doen hoe je een bepaald e pagina opzet voordat je het schrijft

Jaap ten Have

Door

Jaap ten Have

op 1 November 2013

Tonny, Dit sluit aan bij de 'why, how, what' van Sinek en dan met name de 'why'.

Saskia

Door

Saskia

op 1 November 2013

Goede tip zeg! Direct toegepast op stralendondernemen.nl :-) en Tonny, hoe importeer jij je linkedinprofiel op je site? Via een plugin?

martin

Door

martin

op 29 May 2016

Ik werk alleen maak je er dan "Waarom mij' van of gewoon "Waarom ons" ?

Reactie plaatsen