arrow_drop_up arrow_drop_down
10 februari 2012 

Google Suggest als inspiratiebron voor keywords

Ik kan dit artikel (hoop ik) vrij beknopt houden omdat ik een hele simpele truc wil laten zien om inspiratie op te doen voor je blogonderwerpen. Iedere blogger heeft wel eens te maken met een gebrek aan inspiratie en vaak denk je dan niet aan de simpelste dingen! Veelal wordt voor inspiratie verwezen naar de keywordtool van Google maar er bestaat nog een veel simpelere methoden:

Google suggest gebruiken

Iedereen zal deze functie van Google kennen, het zijn de suggesties die Google je geeft wanneer je in de zoekbalk begint te typen:

google suggest zoekwoord

Deze woorden geven je een mooi lijstje van alle verwante woorden aan jouw zoekopdracht waar het meest op wordt gezocht in Google. In mijn geval is het dus slim om de bovenstaande woorden (wanneer dat logisch is) te gaan verwerken in de structuur van mijn site aangezien dit mijn hoofdonderwerp betreft.

Aanvullende tip:

Wanneer je naar Google zelf gaat en de suggest gebruikt zie je maar een paar regels, in het bovenstaande voorbeeld slechts 4. Wanneer je echter het Google zoekvenster in je browser gebruikt krijg je er veel meer:

google-suggest-zoekbalk-internet-marketing

Hoe het beste te gebruiken?

Ik zou zeker bij de opzet/indeling van je website gebruik maken van de suggest om te zien op welke woorden jij de nadruk moet leggen. Denk dan aan categorieën, menu items, banners enzovoorts. Ook wanneer je inspiratie nodig hebt voor een blogbericht en je bent in de stemming om iets te schrijven waar echt veel naar wordt gezocht is dit handig. Ik had zojuist geen inspiratie voor een blogonderwerp dus ging ik naar de Google Suggest, toen bedacht ik me ineens dat ik natuurlijk ook over de Suggestfunctie zelf zou kunnen schrijven 😉

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Rebekka Deforce
Patricia
Door

Patricia

op 5 June 2018

is er geen (gratis) tool? Jullie verwijzen alleen naar jezelf, terwijl ik een tool zoek om zoekvolume te kunnen zien

Reactie plaatsen