Winnen in Google 4.0!
Direct Toegang
X
Winnen in Google 4.0!
50% Complete
De meest complete SEO Gids online!

Page content

article content

Internet Marketing Tips

Oei oei, terwijl ik aan dit artikel begin roep ik het onheil over mezelf af want ik zie dat ik een lijstje heb gemaakt van “13” internet marketing tips…

Eigenlijk wilde ik het gisteren al plaatsen maar 13 tips op de 13e leek mij onverstandig, zeker op een dag waarop we 13-12-’11 10:09:08 konden constateren. Ik stel daarom dit voor: Ik geef in dit artikel 13 internet marketing tips waarvan ik denk dat het de beste van de IMU van dit moment zijn, jij als lezer plaatst daar vervolgens je tips bij zodat we een waardevolle lijst krijgen en zo snel mogelijk van het getal 13 af zijn!

13 internet marketing tips op een rijtje:

Tip vooraf: Misschien leuk om ook mijn ideale internet marketing strategie van voorheen te bekijken zodat je een goed beeld hebt van een sterke basis/fundament onder een internetonderneming. Zeker wanneer je met een vergelijkbare strategie werkt zijn onderstaande tips namelijk zeer goed toe te passen!

1. Leg de centrale focus van je website op SEO

Deze tip zal je niet nieuw in de oren klinken want ik heb het hier het merendeel van het jaar over gehad. Ik geloof zelf erg in het werken vanuit een sterke “thuisbasis“. Door je te focussen op één website in plaats van verschillende kleine eilandjes zul je zien dat die ene website vele malen groter groeit en een sterkere positie in de zoekmachines krijgt. Om mijn volledige filosofie hierover te lezen raad ik je mijn boek Winnen in Google aan.

Nu hoor ik je denken: SEO is toch niet nieuw? Waarom is dat een tip voor 2011?

De Google Panda update uit 2011 zou je al aan het denken moeten zetten. Google blijft doorontwikkelen en dat komt meer en meer ten gunste van de kwalitatieve “contentsites” met waardevolle en unieke content. Inhoudsloze websites die geen toegevoegde waarde leveren maar wel de zoekmachines konden domineren vanwege hun backlinks zijn aan het dalen. De waardevolle en informatieve websites met veel content, een hoge mate van interactie en positieve invloeden vanuit sociale media zijn aan het stijgen.

2. Zorg voor sociale autoriteit op je website

Ik denk dat de look en feel van je website ontzettend belangrijk is en ook steeds belangrijker wordt omdat het aantal websites op het internet elke dag groeit, tijd en aandacht blijven echter constant. We leven daarom in een tijdperk waarin visuele aspecten en “gevoel” de overhand heeft boven de inhoud van de site (tekst) als het gaat om de eerste indruk. Deze video geeft je een goed beeld van mijn opvattingen hierover:

3. Bouw een community

In de beginfase van het internet was er vaak sprake van “eenrichtingsverkeer”. Websites boden informatie welke door bezoekers geconsumeerd werden. Naarmate het internet verder ontwikkelde en Google waarde ging hechten aan interactie (zoals blogreacties) ontstond er meer “tweerichtingsverkeer”. Websites boden informatie en bezoekers reageerden op deze informatie.

Tegenwoordig moet je nog weer een stap verder gaan; denk ik “drierichtingsverkeer”. Jij biedt informatie met je website en je bezoekers reageren daarop maar ook op elkaars reacties. Zodoende ontstaat er een bepaalde gemeenschap van jouw doelgroep op je site, oftewel een community. Zo’n community is vandaag de dag ontzettend belangrijk voor je business, het is je vaste achterban die zorgen voor draagvlak van je boodschap en je producten. Ze stimuleren en enthousiasmeren elkaar. Door een community te bieden biedt je meer dan alleen jezelf of je onderneming, je biedt namelijk de waarde van de massa aan het individu. Je kunt een community stimuleren via je website maar ook via social media of bijvoorbeeld een forum.

4. Stimuleer social media gebruik op en om je website

In de video over sociale autoriteit heb ik het al even gehad over het plaatsen van een “Fanpagebox” op je website. Vele gezichten (van bekenden) verhogen de geloofwaardigheid en de waarde van je website. Ik zou het ook erg waarderen wanneer jij ook fan wilt worden van deze website mocht je dat nog niet zijn. Voor jou één simpele muisklik, voor mij een belangrijke bijdrage aan mijn website! Daarnaast heb je nog een andere vorm van social media op website, namelijk de social media buttons op de website (Twitter, Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest). Deze knoppen zorgen niet alleen voor meer bezoekers uit sociale media maar ook voor de verbetering van je SEO!

5. Virale campagnes met BetaalSociaal.nl

Het mooiste voorbeeld hiervan vind ik mijn Casestudy van de Virale Campagne voor “Winnen in Google!”. Begin dit jaar lanceerde ik mijn boek Winnen in Google via een nieuwe gratis dienst, BetaalSociaal, hiermee konden geïnteresseerden mijn boek “kopen” met een Tweet. Door de vele tweets ontstond er een erg viraal effect op het internet en bereikte ik niet alleen mijn gehele achterban maar ook honderden nieuwe geïnteresseerden binnen enkele dagen. Dit geeft echt de kracht van social media in 2011 weer.

6. Facebook Fanpage met Fangenerator

Misschien wat veel social media tips zo maar social media was dan ook HOT dit jaar. De meeste resultaten behaalde ik de afgelopen tijd met mijn Fanpage (zoals hierboven genoemd) en de daarbij behorende “fangenerator”. In dit artikel leg ik stap voor stap uit hoe ik dit gemaakt heb: Een effectieve Facebook fanpage maken met fan generator. Dit geeft je niet alleen meer sociale autoriteit maar ook een perfecte manier om meer mensen te bereiken en je mailinglijst uit te bouwen.

7. Adverteren op Facebook

Aansluitend op de vorige tip raad ik je ook aan om te gaan adverteren op Facebook. Toegegeven: het volume is nog wat minder dan Google Adwords maar de mogelijkheden zijn legio. Je kunt zeer specifiek adverteren voor jouw doelgroep en met name op interessegebieden. Je kunt het beste naar je fanpage (met fangenerator) adverteren want dat scheelt je aanzienlijk in de kosten t.o.v. het adverteren naar je eigen website.

8. Mailinglijst opbouwen via verstopte opt-in pagina’s

In 2010 was het eigenlijk al wel gedaan met het adverteren in Google Adwords met zogenaamde opt-in pagina’s, dit door de Google Slap. In 2011 was dit helemaal gebeurd en dus moesten veel internet marketeers een nieuwe strategie verzinnen om hun mailinglijsten op te bouwen (ik doe dit voornamelijk via SEO en Facebook). Er is echter nog wel een manier om toch Google Adwords te gebruiken voor het opbouwen van je mailinglijst, ik leg dat in deze video uit:

9. Onderscheid je van je concurrenten!

Zoals ik net al zei: het internet groeit elke dag maar tijd en aandacht blijven constant. Je zult je op het internet van je concurrenten moeten onderscheiden maar (helaas) doen de meeste ondernemers dat door naar hun concurrenten te kijken en “nét iets beter” te willen zijn of nog erger: Goedkoper. Ik geloof heel erg in ondernemen met een “persoonlijke touch”. Focus je in je marketing niet op de ondernemING maar op de ondernemER, dat is namelijk waarmee je een band opbouwt met je achterban. Met een goede persoonlijke positionering kom je een heel eind, bekijk daarvoor ook eens deze video:

10. Biedt een entertainment factor in je business

Dit jaar bezocht ik een Masterclass “De Kracht van TV” op Nyenrode en daar kreeg ik een fijn inzicht omtrent het bieden van entertainment in je business. Wij ondernemers focussen ons vaak op het overbrengen van informatie en de voordelen van onze producten (sales) in plaats van te kijken naar de entertainment die we kunnen bieden.

Denk bij entertainment aan het losmaken van emoties bij je bezoekers. Dat werkt vaak het beste met humor maar om je een praktisch voorbeeld te geven: Iets wat ik hiervoor veel gebruik is het geven van webinars. Door live uitzendingen te doen voor de webcam waarbij je ook prijzen weggeeft en mensen die reacties achterlaten beloont creëer je een stukje entertainment en daar bovenop stimuleert het je community!

11. Doe meer dan wat er van je wordt verwacht!

We leven in een tijd waar bedrijven in moeten gaan zien dat zij meer moeten doen dan het minimale. Kijk alleen al naar klantenservice en hoe bedrijven zoals Zappo’s hiermee omgaan. Extreme marketing (ten positieve) zorgt ook voor extreme resultaten. Je zult creatief moeten zijn in je marketingstrategie om mensen te bereiken maar je zult vervolgens ook moeten focussen op je backoffice. Zie jij klantenservice als een noodzakelijk kwaad of is het je voornaamste verkoopkanaal?

Toen ik in september een 3 daags seminar wilde geven had ik simpelweg een zaal kunnen huren en daar zelf 3 dagen voor de groep kunnen gaan staan. Ik besloot echter om een hele stap verder te gaan door het Elite Seminar te organiseren waarbij er maar liefst 10 sprekers waren! Toen het niet vol dreigde te geraken heb ik een hele week in mijn agenda vrij gemaakt om fulltime mogelijke geïnteresseerden te bellen. Het verslag van deze actie lees je hier: Een week lang telefoneren…

12. Brand je producten!

Over het Elite Seminar gesproken, dit is echt een voorbeeld van hoe je een product kunt “branden”. Het Elite Seminar is echt een merk geworden en is (anders dan de meeste business seminars) iets waar veel mensen het in de internet marketing wandelgangen nog steeds over hebben. Lees mijn verslag over de branding van het Elite Seminar hier: Waarom “Goede Branding” Zo Tof Is!

13. Interviews

Tijd alweer voor de laatste internet marketing tip van mijn kant. Hier heb ik het onlangs nog over gehad maar ik vond dit een mooie afsluiter omdat mijn IMU Interviews dit jaar (naar mijn mening) toch wel het tofste voor mijn business waren. Ik raad je echt aan om ook voor jouw business te gaan werken met interviews. Ik heb daar laatst een heel artikel over geschreven, dat vind je hier: Interviews als verlengstuk van je Business

Jouw Internet Marketing Tips! Laat maar komen!

Zoals ik in het begin van het artikel al zei: 13 is een ongeluksgetal en dus moet jij me even uit de brand helpen. Alle gekheid op een stokje; het lijkt me erg leuk (en waardevol!) wanneer jij jouw internet marketing tips als reactie op dit blogbericht achter wilt laten. Ik vroeg dit laatst ook omtrent persoonlijke ontwikkeling en dat leverde een mooie lijst met tips op waar veel mensen iets aan hebben gehad!

Share the knowledge!

Deel en/of laat even van je horen!

Comment Section

21 reacties op “Internet Marketing Tips


Door Monique op 14 december 2011

Speed of implementation komt toch ook altijd weer terug. Je hoort het elke ondernemer zeggen, online of offline. Gewoon beginnen en niet wachten tot alles perfect is want dat wordt het toch nooit.


Door Tonny Loorbach op 15 december 2011

Eens, net als bij websites bouwen: een website is inderdaad nooit “af” het is een middel om mee te ondernemen en niet het doel van je onderneming.



Door P op 14 december 2011

Gebruiksgemak van de website optimaliseren. Creeer een snelweg naar het punt waar je de bezoeker naartoe wilt leiden. Zo vergroot je de conversiekracht van je website, wat tevens als belangrijkste succesfactor geldt naast maximaal relevante traffic te genereren.


Door Koen Hendrickx op 14 december 2011

Trek jezelf op aan bedrijven met een gevestigde reputatie.

Dit werkt zowel online als offline. Probeer een partnerschap aan te gaan met een bedrijf (liefst in een gerelateerde branche) waardoor je jouw bedrijf kunt optrekken aan de reputatie van dat andere bedrijf. Een beetje zoals Tonny en Eelco met elkaar doen.


Door Marco Boersma op 14 december 2011

Zet een upsell / aanbieding op je bedanktpagina


Door Alex Mooyman op 14 december 2011

Doe het Niet allemaal alleen.

Als Gelukkige gebruiker van het Winstmodel van Tonny kan ik maar 1 ding zeggen:
Doe het niet allemaal op eigen houtje, maar sluit je aan bij die mensen die je kunnen helpen sneller, beter dan de rest, en succesvoller kunnen maken.
Jaren lang heb ik alles zelf gedaan, omdat ik de middelen niet had om Tonny,s winstmodel aan te schaffen.
Inmiddels is mij dat wel gelukt, en zijn er veel dingen veranderd.

-Mijn website is professioneel geworden en wordt veel
betrouwbaarder ervaren door mijn bezoekers.

-Ik kan altijd aankloppen voor vragen,
hulp en ondersteuning.

-Ik ben er als eerste bij als er nieuwe
ontwikkelingen zijn op internetmarketing-gebied.

-Ik heb een groep mensen om mij heen die allemaal
hetzelfde doen als ik.

-Ik bevind mij in een groep van zeer succesvolle
mensen, en waar je mee omgaat word je mee besmet.

Dus mijn Tip voor het volgende jaar:

Doe niet alles alleen en geef jezelf een boost door je bij succesvolle mensen aan te sluiten.

Vriendelijke groet,

Alex Mooyman


Door Mitchell op 14 december 2011

13 is een ongeluksgetal? Nou voor mij niet! Door deze ’13’ tips ben ik op weg met SEO met mijn nieuwe website.

Zeer waardevolle tips. Dank je voor de tips!

Vriendelijke groet,

Mitchell


Door Hubert Haenen op 14 december 2011

Vergeet niet naast email/internetmarketing ook de oude vertrouwde post (brieven en postkaarten) in te zetten. De directe responce hierop is nog altijd vele malen hoger dan van Email, zeker als je beschikt over een goed bijgehouden adressenbestand. Post kan zeer ondersteunend werken bij internet-lanceringen.


Door Tonny Loorbach op 15 december 2011

Helemaal mee eens, nooit de kracht van offline marketing onderschatten! (ook al is dit een online marketing blog ;))


Door Jeroen Heijsen op 15 december 2011

Werk vanuit het resultaat, begin daarbij stap voor stap.

Gevonden worden in Google? Zet de basis goed en stuur je vervolgaanpassingen (teksten) aan op de bezoekers.

Meten is weten, haal meer uit analytics


Door michael muusers op 15 december 2011

Wat een waarde volle informatie!

Als wij al jou tips toe zullen passen dan kan het niet anders dat wij succesvol zullen zijn!

Tonny bedankt!


Door Karin Hogenboom op 16 december 2011

Hoi Tonny,
Even een fabeltje uit de lucht halen, 13 is geen ongeluksgetal, maar een geluksgetal. Vandaar misschien ook wel dat je op 13 tips komt. Het is een mooie samenvatting van wat ik allemaal bij je heb geleerd of nog aan het leren ben. Dank je wel


Door Tonny Loorbach op 16 december 2011

Hehe zo serieus is dat natuurlijk niet bedoeld he, ik ben zelf op de 13e jarig! 😉


Door Hans Peeters op 19 december 2011

Benader potentiële klanten en mensen met wie je echt wil netwerken teleonisch en maak een afspraak om elkaar te ontmoeten werkt beter dan dure geschreven en/of bedrukte mailings/flyers en folders.


Door Hans Peeters op 19 december 2011

Sorry, de f (teleonisch)van mijn toetsenbord valt soms weg. Wees eerlijk en durf ook fouten toe te geven.
Ik had de tekst nog even moeten herlezen dan had ik dit kunnen voorkomen.
Klanten waarderen het als je fouten toegeeft en dan een oplossing biedt.


Door ria op 21 december 2011

Verleden week ben ik online gegaan met mijn lingerie webwinkel voor dames met een weelderige boezem. Ik heb heel veel geleerd van jou en ook van Eelco, bedankt hiervoor. Het is natuurlijk niet gedaan nu, met online te gaan. HET BEGINT NU NOG MAAR PAS. Ik blijf je volgen en zal wat ik leer ook verder toepassen.


Door Tom Zoethout op 9 januari 2012

Zorg voor inkomende links naar je website. Let op dat deze van relevante pagina’s komen, dus dus gaan over het onderwerp, waar jouw website of webpagina over gaat. Zorg voor een goede anchortext (dat is de tekst waaraan de link gekoppeld is). Kijk of het je lukt dit van populaire websites te doen (pagina’s met page rank zijn het mooist!)


Door TrendyJuweeltjes op 12 maart 2013

Ik dacht even een webshop maken en hup. Ondertussen leert de ervaring dat het heel anders is. Dankzij deze tips sta ik nu een hele stap verder. thanks


Door david instauto op 11 juni 2015

hey hallo, ik ben david en ik ben 17 jaar
ik ben begonnen met een auto blog en heb redelijk veel berichten geschreven op mijn blog.
maar het probleem is dat ik nog niet veel bezoekers heb of tenminste geen bezoekers kan aantrekken…
hoe doe ik dit? of moet ik nog wat veranderen aan mijn website voordat mensen mijn site kunnen zien?

mijn site heet: instauto.nl

alvast bedankt allemaal!


Door Ronnie Beuker op 5 januari 2016

@David instauto
Heb je zelf je website gemaakt of je website laten maken?
Ik had ergens gelezen dat bijvoorbeeld een WordPress site niet altijd zo snel gevonden wordt. Waaraan je site moet voldoen bijvoorbeeld is dat je originele content op elke pagina moet hebben, en niet te weinig. Wees origineel, en dan zullen mensen je echt wel weten te vinden. Hoop dat je hier iets aan hebt.

https://www.dtg.nl/producten/websiteservices/website.aspx

Plaats een reactie




Phoenix WebsitePhoenix Website