Winnen in Google 4.0!
Direct Toegang
X
Winnen in Google 4.0!
50% Complete
De meest complete SEO Gids online!

Page content

article content

7 jaar IMU: Een vlammend avontuur!

Vandaag is het precies 7 jaar geleden dat ik mijn business online lanceerde. In de afgelopen jaren is er teveel gebeurd om op te noemen maar ik heb een overzichtje gemaakt met enkele memorabele momenten.

Verzoek: Hoe ken jij de IMU? En heb je iets van het onderstaande meegemaakt? Laat het even weten in de reacties!

14 september 2010: Starten met een knal

Het begon allemaal op dinsdag 14 september 2010. Ik had 3,5 jaar lang voor Eelco de Boer gewerkt en samen met hem in 2010 het platform Winst.nl opgezet (hij de inhoud, ik de SEO strategie). Omdat er ontzettend veel vraag naar dit systeem bleek te zijn, besloot ik het in samenwerking met Eelco en Sander Goorden (programmeur) op de markt te brengen. Het ‘Winst.nl model’ werd al snel het ‘Winstmodel’.

Binnen enkele weken ontwikkelden wij de eerste versie van de software + een trainingsprogramma + een eerste website om het product te lanceren. Die eerste website bestond welgeteld uit 1 witte pagina met een lange lap tekst, enkele plaatjes en een betaalknop. Vol spanning keek ik hoe de laatste seconden van de teller afliepen en hoe de salespage om stipt 19:00 uur online verscheen. 1 minuut en 34 seconden later kwam de eerste verkoop binnen. Ik sprong letterlijk een gat in de lucht!

Lanceerpagina (met afteller) en mijn allereerste aanbod

Deze eerste lancering leverde mij 65.500 euro omzet op binnen 10 dagen. Een droomstart dus en dat gaf me alle ruimte om mijn business te gaan uitbouwen. Te beginnen met een goede website. Na de lancering had ik namelijk enkel 1 witte pagina online staan met de tekst ‘de aanbieding is verlopen’ en dat is natuurlijk niet het meest effectief 😉

InternetMarketingUniversiteit.nl

Achter de schermen was ik al druk aan het schrijven geslagen. Het was mijn doel om de meest waardevolle ‘speler in de markt’ te worden en dus schreef ik artikelen alsof er geen morgen was. Ik schreef 300 artikelen voor mijn ‘internet marketing kennisbank’ in ongeveer 1,5 maand. Nog voordat ik ook maar een idee had over het design van de website stonden de eerste 100 artikelen al online (zodat Google mijn site kon gaan indexeren).

De artikelen in mijn kennisbank scoren overigens nog steeds in Google en leveren mij wekelijks gratis bezoekers op, ik heb ze sinds 2010 nauwelijks aangeraakt.

Eerste seminars

Ik begon met het geven van mijn eerste online marketing seminars. Mijn allereerste was een 2-daags seminar (500 euro entree) waar destijds 14 deelnemers op af kwamen. Hoe gaaf is dat? Dat je een aanmeldpagina online zet en er vervolgens gewoon mensen naar jou komen kijken? Ik kende alle 14 namen al uit m’n hoofd, een week voordat het seminar begon 🙂

Gratis seminars

Ik wilde meer mensen bereiken en startte daarom met het geven van gratis seminars. Ik huurde dan een zaal voor een avond en liet ondernemers gratis deelnemen. Meestal kwamen daar zo’n 100 deelnemers per avond op af. Ik gaf dan een lezing met waardevolle tips en bood daarna het Winstmodel aan.

Zo’n avond kostte mij zo’n 3.000 euro om te organiseren maar ik verkocht gemiddeld voor 8k – 12k aan producten dus dat kon er prima uit!

Terugkijkend was ik zeker geen briljante spreker maar ja, je moet ergens beginnen 😉

Elite Seminar

Om mijn repertoire wat meer kracht bij te zetten vroeg ik ook andere sprekers om hun kennis te delen op mijn seminars. Ik was zelfs immers nog behoorlijk jong en onervaren maar dat vond ik geen reden om het groots aan te pakken.  Zo organiseerde ik bijvoorbeeld het Elite Seminar met maar liefst 10 verschillende sprekers.

Wanneer je zelf (te) weinig content of expertise hebt, dan kun je dat altijd lenen.

Private seminars

Naast deze informatieve seminars gaf ik ook zogenaamde private seminars. Ik nodigde dan een groepje enthousiaste ondernemers uit op kantoor om samen met hen aan hun websites te werken. Op deze manier kon ik hands-on, 1-op-1 bouwen aan succesverhalen (en die weer gebruiken in mijn marketing). Super gaaf natuurlijk!

Leuk detail: Tijdens een van onze workshops verscheen er een broekie die (toen al) veel te slim was en meer bezig was met andere deelnemers helpen dan aan zijn eigen website te bouwen. Toen wisten we echter nog niet dat deze jongen enkele jaren later de manager van de IMU zou worden 😉

Martijn van Tongeren, als deelnemer aan een IMU Workshop

Contentstrategie: Waarde geven

Naast seminars en webinars bouwde ik op vele fronten aan mijn contentstrategie. Mijn marketingstrategie was heel simpel: zoveel mogelijk gratis waarde geven aan ondernemend Nederland en vervolgens je producten aanbieden aan het meest geïnteresseerde gedeelte van iedereen die je bereikt. Ik deed dat met blogs maar ook met video’s, ook al was ik geen natuurtalent als het ging om mimiek en intonatie 😉

Destijds was een handycam in de woonkamer voldoende. Het rode gordijn hing voor de muur omdat er een gat in de muur zat en dat vond ik onprofessioneel voor de video!

De bounce methode

Ook probeerde ik de bounce methode toe te passen. Deze techniek komt uit de dating-wereld en leert ons dat je een betere connectie met iemand maakt (bijvoorbeeld op een blind date) wanneer hij/zij jou in verschillende situaties meemaakt. Door verschillende plekken te bezoeken op een date creëer je dus een betere band (en wellicht meer kans op succes).

Ik maakte daarom altijd video’s als ik op reis was. Lifestyle marketing to the maxxxx 😉

Jammer alleen dat ik er eerder wat doorgewinterd uitzie in plaats van als een ware zonaanbidder

E-books

Wat mij echter het meeste succes bezorgde in mijn value first strategie was het uitbrengen van gratis e-books. Deze gebruik(te) ik om mijn mailinglijst uit te bouwen. Met name mijn boek ‘Winnen in Google’ maakte veel los toen ik het in 2011 voor het eerst uitbracht:

Door de jaren heen heb ik dit boek meerdere malen opnieuw uitgegeven en tot op de dag van vandaag is het mijn primaire visitekaartje. Meer dan 65.000 mensen hebben het inmiddels gedownload.

Van lancering naar lancering

Mijn leven was redelijk overzichtelijk. Ik produceerde gedurende de werkweek eigenlijk alleen maar gratis content in de vorm van blogs, video’s en webinars (meestal Q&A’s om meer interactie op mijn website op te wekken). Wanneer ik inspiratie had dan werkte ik en wanneer ik het niet had… dan deed ik simpelweg niks. Eens in de zoveel maanden deed ik een grote productlancering om een nieuwe versie van mijn software aan te bieden en daarmee nieuwe klanten binnen te halen.

Zo’n lancering was altijd een tijdelijke actie die ook echt sloot zodra de deadline verlopen was. Tussen de lanceringen door maakte ik daardoor vrij weinig tot geen omzet. Ik ging dus meer van piek naar piek.

Community bouwen

Inmiddels begon mijn klantenbestand behoorlijk te groeien en daarmee ook mijn klantenservice. Op een gegeven moment zat ik zelfs 8 uur per dag e-mails te beantwoorden. Dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling bij het leven van een ‘vrije’ internetondernemer en ik werd helemaal moedeloos van al die e-mails. Daarom besloot ik een andere oplossing te proberen.

Ik heb al mijn klanten toen toegevoegd aan een besloten groep op Facebook en ze vervolgens verzocht al hun vragen aan mij in deze groep te stellen. Daarnaast vroeg ik ze tevens om elkaars vragen te beantwoorden wanneer ze ertoe in staat waren. Hierdoor verdween binnen enkele dagen letterlijk 90% van de hoeveelheid e-mails die ik dagelijks binnenkreeg!

Hier gebeurde iets bijzonders: de individuen vormden een groep. Ze noemden zichzelf ineens ‘Winstmodellers’ (niet mijn idee) en ze creëerden gemeenschappelijke doelen. Ineens had ik een community van gelijkgestemden die elkaar mee omhoog trokken. Individuele blokkades, uitdagingen en twijfels over te nemen stappen verdwenen als sneeuw voor de zon. Allemaal geholpen door het ‘momentum’ in deze groep.

Voor het ochtendgloren is de nacht het donkerst

In 2012 sloeg de sfeer in mijn business echter om. Ik geraakte in een dipje. Ik merkte dat een business in mijn eentje runnen me verre van gelukkig maakte. Ik zat alleen thuis aan de keukentafel, ik had meer geld dan ik uit kon geven en had in principe mijn ideaalbeeld van een vrije internetondernemer bereikt, maar ik was niet gelukkig. Ook kreeg ik steeds meer last van de opkomst van Facebook waarop negatieve reacties en haters ineens naar voren kwamen. In m’n eentje kon ik daar heel moeilijk mee omgaan. Als ik 99 complimenten kreeg en 1 verwijt dan ging ik met dat verwijt naar bed…

Een willekeurige greep uit het archief met ‘opvallende reacties’

Breekpunt: Ik had er helemaal geen plezier meer in en stond op het punt om mijn business (met destijds een half miljoen omzet per jaar) gratis weg te geven. Ik wilde er gewoon mee stoppen…

Bouwen

Iets hield me echter tegen en kort daarna besloot ik het een nieuwe impuls te geven door samen met team Winst.nl een kantoor te huren en een eigen team te gaan bouwen.

Misschien heel gek, maar voor mij voelde het echt als een business bouwen toen ik Tim gade sloeg die ons kantoor in IMU stijl aan het schilderen was.

Leuk om te weten: In 2013 nam ik Tim als eerste personeelslid aan. Tim is er vandaag de dag nog steeds. Hij kwam binnen als klantenservicemedewerker zonder diploma’s en heeft zichzelf binnen de IMU omgeschoold tot programmeur. Hij is een van de geniale geesten achter het moderne Phoenix. Overigens nog steeds zonder diploma’s :p

Groei

Na Tim kwamen in 2014 Seph, Martijn en Chris in dienst en nu er daadwerkelijk een team was, werd het ook tijd voor een cultuur. Een cultuur waarin groei centraal moest gaan staan en dus nam ik het team mee naar Florida, naar Date With Destiny van Tony Robbins. Wij waren er tegelijk met de NetFlix camera’s dus als je de documentaire (I am not your Guru) kijkt, dan zie je ons voorbij komen!

“deze hamburger is zo vet… dat ik het gevoel heb dat ik iets aan het drinken ben”

1 miljoen mensen bereikt

Naast het team floreerde ook de business in 2014 en dat merkten we o.a. bij een spontane feestvideo toen wij de 10.000 Facebook fans bereikten. Met deze actie bereikten wij (via BetaalSociaal) maar liefst 1 miljoen mensen, volledig gratis!

Leuk detail: tussen de menigte zie je twee van mijn toekomstige compagnons, spot jij ze? 😉

1 website…

Door de jaren heen bleef ik overigens steeds doorbouwen op 1 website (en met 1 primair product). Ik geloof heel erg in focus en consistentie. 1 ding doen en dat ene ding elke dag een beetje beter maken.

Je ziet hoe de website door de jaren heen wat verandert, maar hoe de kern intact blijft.

Businessmodel vertoont wat haarscheurtjes…

Hoewel de business goed liep (1 miljoen omzet in 2014) begon het businessmodel wat haarscheurtjes te vertonen die al langer onderhuids aanwezig waren. Deze video uit 2013 laat goed zien hoe de business er voor stond en waar de schoen toen al begon te wringen…

Het probleem samengevat: Op dit moment hadden we al 600 gebruikers van onze Winstmodel software die allemaal een eenmalige aanschaf hadden gedaan en oneindig veel support en updates konden claimen. De support-uren en -kosten liepen daardoor snel op, het plafond kwam in zicht. In 2014 kwamen daar zelfs nog 400 extra gebruikers bij.

Codename Phoenix

Onze support-capaciteit was niet het enige knelpunt in de business. Ook de software liep tegen zijn grenzen aan en voldeed niet meer aan de nieuwste trends. We zaten inmiddels in versie 4.0 van het Winstmodel systeem en we concludeerden dat een versie 5.0 eigenlijk geen oplossing was. Als we klaar wilden zijn voor de toekomst moesten we eigenlijk helemaal opnieuw beginnen met bouwen.

We noemden dit grote project intern ‘Codename: Phoenix‘. Het stond symbool voor het opbranden van het oude systeem om vervolgens uit de as een nieuw systeem te laten herrijzen. Hier zie je beelden van de ‘Phoenix Release Party’ die wij organiseerden voor onze bestaande klanten. Zij kregen dit nieuwe systeem volledig gratis (vanwege de ‘MeeGroei Garantie’).

Phoenix – een business in vlammen?

Met Phoenix verslikten wij ons echter. We hadden gepland de software in oktober af te hebben maar – zoals dat met techniek vaker het geval is – liepen we gigantisch uit en werd dat pas januari. In de tussentijd stond de omzet stil omdat wij het Winstmodel al uit de handel hadden gehaald.

Je moet nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt gekocht…

In de eerste 2 weken na de release aan onze bestaande gebruikers werden er al 600 website-installaties aangevraagd. Onze agenda was hiermee ineens volledig gevuld met het helpen van bestaande klanten bij de overstap. Zo zat ik nog steeds zonder inkomsten, terwijl mijn kosten torenhoog opliepen (zo’n 40.000 euro per maand).

Tegelijkertijd viel de verkoop stil. Blijkbaar houden consumenten namelijk wel van verbeterde software, maar niet per se van nieuwe. Door de naam van mijn website software te veranderen naar Phoenix en het als nieuw, revolutionair product op de markt te brengen, veranderde ik onbedoeld mijn achterban van trouwe volgers in argwanende kat-uit-de-boom-kijkers.

Kill the monster while it’s little, don’t wait till it’s eating the city…

Al die jaren had ik ‘succes’ behaald maar eigenlijk had ik meer een kuil voor mezelf gegraven waar ik niet meer uit kwam. Hoewel ik wist dat het geen houdbaar businessmodel was, had ik nooit ingegrepen. Ik was teveel bezig met de korte termijn…

Thuisbasis om zeep geholpen…

Om het ‘opbranden van het oude’ maar compleet te maken hadden we ook internetmarketinguniversiteit.nl ingeruild voor imu.nl. Op zich een goede stap maar omdat we allen zwaar onder druk stonden (en overwerkt waren) maakten we bij de overstap zoveel fouten dat we zo’n 90% van onze gratis bezoekers uit Google (SEO) verloren. Zo vergaten we bijvoorbeeld 40 van onze best scorende artikelen mee te importeren en kwamen we daar pas na 14 dagen achter. We verloren dus ook onze nieuwe aanwas qua bezoekers.

We hadden letterlijk de business ‘opgebrand’ maar uit de as herrees voorlopig nog niets…

Op naar de Grachtengordel!

Om de druk nog verder op te voeren stond er ook een verhuizing op de planning. We hadden (met het oog op verdere groei) een eigen kantoor gehuurd aan de Herengracht. 220 vierkante meter ruimte voor 5 IKEA bureaus en enkele zielen die onder de arm meegesleurd werden…

Kantoor én een bowlingbaan, hoe cool is dat?

Als klap op de vuurpijl geraakte ik (hoe kon het ook anders) in een burn-out en begon diep van binnen steeds meer overtuigd te raken dat het einde van de IMU in zicht was.

Wisseling van de wacht…

Gelukkig stonden de toppers in mijn team op in deze moeilijke tijden. Ze stapten uit mijn blubberige karrespoor, namen de teugels over en werden zelf kartrekkers (om het bedrijf uit de shit te trekken).

Dit gaf mij de rust en het vertrouwen om de juiste beslissing te nemen. Ik moest kiezen tussen interen (alles kleiner maken en proberen te overleven) of inVESteren (vertrouwen in groei op de lange termijn). Ik koos voor investeren. Als ik niet zo’n vertrouwen in mijn team had gehad, had ik dat wellicht niet zo besloten.

Een terugkerend inzicht in dit verhaal: Je moet het nooit, nooit, nooit alleen doen.

De kracht van stapelen!

Ik investeerde allereerst door korte termijn inkomsten op te offeren voor lange termijn inkomsten. Ik veranderde de verkoopprijs van Phoenix (destijds 5.000 euro) naar een maandelijks abonnement (197 euro per maand). Hierdoor werd de drempel voor nieuwe klanten veel lager en dus kwam de instroom weer op gang. Dit zorgde voor een positief momentum en we hadden ineens een target: 200 leden dekten namelijk onze vaste lasten. Elke nieuwe klant bracht ons een stapje dichter bij het break-even point.

De druppel holt de steen uit…

Grappig: Je ziet hier ook een duidelijk verschil in de website van Phoenix in de donkere periode (deprimerend zwart) en na de opleving (bloeiend groen).

Blije guppen

Nu er maandelijkse inkomsten op gang kwamen (nog lang niet genoeg, maar wel een opwaartse lijn) durfde ik ook te investeren in mankracht. Cultuur bleek een gamechanger voor de IMU en dus legde ik de focus op het aannemen van echte ‘feelgood mensen’. Mensen met een altijd vrolijke vibe, waar geen millimeter kwaad in zit en die veel meer voor anderen doen dan voor zichzelf.

Douwe, Dennis, Nathalie en Jelle zorgden voor een frisse nieuwe impuls.

Een warm bad

Het nieuwe team zorgde voor een warm bad. Zowel op kantoor als binnen onze klanten community:

NPS IMU - Warm bad

Fysieke conditie bepaalt mentale conditie

Ook investeerde ik in mezelf. Door 3x in de week met een personal trainer aan de slag te gaan. Michael Henskens van UP Fitness heeft mij vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd. Als je goed kijkt, zie je het verschil:

Nieuwe frisse look

Naast een eigen frisse (lichtblauwe) look werd het ook tijd om de IMU een nieuw look te geven. De kenmerkende IMU krans in het logo werd ingewisseld voor een nieuw beeldmerk. Dit mede omdat ik de ‘branding‘ wilde veranderen. De Internet Marketing Universiteit stond altijd gelijk aan het merk ‘Tonny Loorbach’. Mensen volgden veelal mij als persoon en niet mijn bedrijf. Ik besloot dat het tijd werd om zelf beetje bij beetje stappen terug te zetten en het team en het merk ‘IMU’ naar de voorgrond te schuiven.

Internet Marketing Universiteit BV

Back in the game!

De opwaartse lijn was daar. De IMU groeide weer elke week. Van 10 leden, naar 50, naar 100, naar 200, naar 300 en verder!

Zwaaien met Phoenix notitieboekjes!

Van Klantenservice naar Klantgeluk

Door het ontwikkelteam te verdubbelen en meer mensen op wat wij klantgeluk noemen te plaatsen, maakten we ook onze klanten steeds blijer. We kregen er niet alleen nieuwe leden bij, zij werden in veel gevallen zelfs ‘ambassadeur‘ van Phoenix en brachten nieuwe leden aan. Door te investeren in het product en het team (in plaats van in advertising voor snelle nieuwe inkomsten) groeiden we ineens weer van binnenuit.

De negatieve spiraal was omgedraaid en in 2016 braken we zelfs weer door de magische grens van 1 miljoen euro omzet. Om de wederopstanding te vieren vertrokken we met het hele team 10 dagen naar Californië:

Innerlijk geluk

Ook vertrokken we met de hele groep 3 dagen naar Joia in Zuid Frankrijk om onder begeleiding van psycholoog Albert Sonnevelt en zijn vrouw Karin aan onszelf en aan het team te werken. De grond moet daar nog modderig zijn van alle tranen die er gevloeid zijn. Hier maakte collegialiteit plaats voor vriendschap en grenzeloos vertrouwen in elkaar.

Een tafel waar talloze bijzondere gesprekken zijn gevoerd…

Team blijft groeien

Inmiddels was ook Ester bij ons klantgeluk team gekomen en iets later volgden Joost en Danielle. Zij werden behoorlijk op de proef gesteld toen wij ze na 2 weken alleen met z’n tweeën het fort lieten bewaken. Dit plaatje ontvingen wij op op Ibiza via de IMU groeps-app… grapjassen 🙂

Van binnen naar buiten groeien

De kracht van de IMU ligt in haar cultuur. Zowel op de werkvloer als binnen onze community. Het begint echter allemaal bij het team, dat is onze grootste asset. Daarom blijven we hier in investeren. Bijvoorbeeld door elkaar elke maandag om 16:00 uur te slopen in de sportschool:


Maar ook door te zorgen voor een creatieve en energieke werkomgeving:

Next Level Software

Zoals je kunt zien in de video wordt er op kantoor op volle kracht gebouwd aan onze Phoenix software. Wellicht vind je het leuk om te zien hoe de Winstmodel software was:

En hoe de Phoenix software nu werkt:

Tegenwoordig is Phoenix een autoriteit in de wereld van webdesign en staat het garant voor hoge Google posities en ongekende conversieratio’s. Meer dan 1.400 ondernemers hebben met Phoenix hun business (uit)gebouwd.

Community building

Naast onze software en onze ‘offline thuisbasis‘ op de Herengracht investeren we ook keihard in een ‘thuisbasis’ voor onze community. In 2016 hebben wij onze community met Phoenix-leden naar ons eigen platform verplaatst. Hier is de hele dag door activiteit. Ondernemers helpen elkaar, geven elkaar feedback, maken vrienden en starten zelfs samenwerkingsverbanden met elkaar.

IMU Premium – Ondernemend Nederland verbinden

Dit jaar hebben wij daar ook het IMU Premium Membership aan toegevoegd zodat ook ondernemers zonder Phoenix mee kunnen liften op het momentum (en de magie) binnen onze community. Zij bezoeken ook onze seminars en worden gedurende het jaar begeleid om hun business naar nieuwe niveaus te laten groeien. Proef zeker even de sfeer van ons vorige evenement:

Unity

Community building is zogezegd de motor achter de IMU. Aan dit artikel kun je al goed zien hoe erg groepsgevoel en cultuur een rode draad heeft gevormd door de ontwikkeling van de IMU de afgelopen 7 jaar. Dat willen we daarom ook overdragen aan anderen.

De community software die wij voor ons eigen platform door Alex (destijds freelancer voor de IMU) hebben laten ontwikkelen, bleek dan ook erg in trek te zijn. Daarom heb ik samen met Alex een nieuw bedrijf gestart om deze ‘Huddle‘ software op de markt te brengen. Huddle heeft inmiddels als meer dan 400 gebruikers en zij hebben opgeteld al meer 120.000 leden in hun Huddle Communities!

Oprichting van Huddle BV, Switch Online Marketing BV en de Loorbach Foundation

Samenwerken

Omdat ik toch bezig was heb ik naast Huddle BV ook direct een nieuw bedrijf opgericht met Chris. Hij was altijd verantwoordelijk voor alle Facebook advertising van de IMU en na enkele jaren trouwe dienst diende de kans zich aan om samen een nieuw avontuur aan te gaan. Vanuit Switch Online Marketing BV verzorgt hij nu de Facebook advertenties van vele ondernemers.

Niet veel later besloot ik om ook samen met mijn broer Gerhard naar de notaris te gaan. Deze keer om samen een stichting op te richten; de Loorbach Foundation. De stichting heeft als doel om internetverbindingen en online ondernemerschap te gaan faciliteren in kansarme gebieden. Naast eigen bedrijven bouwen, willen wij namelijk ook de komende tientallen jaren bouwen aan iets wat groter is dan ons zelf. Hierover in 2018 meer 😉

Unie

Deze samenwerkingen vormen het begin van een nieuwe fase voor de IMU. Binnenkort zullen wij de naam ‘Internet Marketing Universiteit’ namelijk inruilen voor de nieuwe ‘Internet Marketing Unie’. Daarmee verschuiven wij de focus van informatie zenden naar het verbinden van ondernemers. Natuurlijk blijven wij onze informatie verspreiden en onze software ontwikkelen. We willen echter van IMU.nl een platform maken waarop je in contact kan komen met de beste specialisten om jou verder te helpen.

Vooruitblik

Onder de bezielende leiding van Martijn (die het stokje van mij over heeft genomen) zal team IMU zich de komende jaren sterk maken om zoveel mogelijk ondernemers te helpen bij hun websites en online marketing activiteiten. Achter de schermen wordt er elke dag hard gebouwd aan bijzondere nieuwe tools, inspirerende trainingen en kansrijke samenwerkingsverbanden tussen ondernemers. Word dus lid en maak het allemaal mee! 😉

Hoe ken jij de IMU? En wat is jou bijgebleven? Laat het even weten in de reacties!

Deel en/of laat even van je horen!

Comment Section

34 reacties op “7 jaar IMU: Een vlammend avontuur!



Door Didier op 14 september 2017

Volgens mij uit de tijd van PowerSellers, ik denk 2008 en we zijn inderdaad nog maar net begonnen…



Door Marina Morks op 14 september 2017

Allereerst GEFELICITEERD!! Mooi om te lezen hoe jij/jullie zijn gekomen waar je nu bent. Voor mij was het aanschaffen van Phoenix en de daarbij behorende community de beste keus ooit voor mijn business! Dus ik kan niets anders zeggen dan; GA ZO DOOR!! 😀

En natuurlijk, maak er een mooi feestje van! Maar dat zit bij jullie wel goed, 😉



Door Anja op 14 september 2017

Wooow 🙂 en ik was er al die tijd al bij… toch speciaal!



Door Roland op 14 september 2017

Goed bezig Team IMU, gefeliciteerd! Ik ben een stuk vooruit gekomen met de e-book en online (video) trainingen van met name Tonny. Dit heeft mij veel inzichten gegeven om de switch te maken van de (in de loop van jaren) erg duur geworden AdWords strategie naar een content strategie met ‘organische resultaten’. Ik ben nu ook over de streep om met een Phoenix website aan de gang te gaan en ga binnenkort ‘live’:) Ben erg benieuwd naar wat me dat gaat brengen en heb goede verwachtingen. Het ziet er in ieder geval fris, modern en goed doordacht uit.. Veel succes en plezier in het werk verder de komende jaren!



Door Gery op 14 september 2017

Gefeliciteerd Tonny (en team)! Zeven heuse ondernemersjaren met vallen en opstaan. Met stappen waar andere ondernemers veel van leren.

Jullie werken continue aan een schitterend product waar ik dankbaar gebruik van maak.

(en wat een bizarre negatieve reacties op Facebook haha, ik heb ze vol verbazing gelezen. Lang leve de nuance in deze wereld!)



Door Eva van Zeeland op 14 september 2017

Mooi, eerlijk en oprecht verhaal <3 heel leuk om deze ontwikkeling te zien. Herkenbaar en voor mij is het dan ook een tijd van verandering. Veel succes met 'ver'bouwen aan je business!



Door Joris op 14 september 2017

Ik heb je “zien” groeien vanaf de start, heb veel van je mogen leren, ben blij met de software die ik van je gebruik en vind dat je een mooi team met fijne mensen hebt verzameld! Hulde en respect voor het hele IMU (en Huddle) team! Een virtuele buiging voor wat je allemaal hebt bereikt Tonny!



Door cocky hoogeveen op 14 september 2017

Het is niet zonder slag of stoot gegaan maar wat is het een mooi bedrijf geworden. Wij zijn gebruikers van het eerste uur en zijn nog iedere dag heel blij met het product en met jullie. Dank voor alles



Door Sebe Kruijer op 14 september 2017

Geweldig team en jullie zijn Goed bezig. Mooi om de geschiedenis van het bedrijf IMU eens te lezen. Ik ben een jaar lang lid geweest van IMU als bedrijf. Met een website. Het was voor ons geen goede keuze, het voegde niet veel toe aan ons bedrijf en heeft ons ook niets extra’s opgeleverd. Maar dat staat los van IMU en het doel van IMU. Als ik met een nieuw bedrijf (met verkoop via internet) zou beginnen, dan zou ik zeker opnieuw overwegen om met IMU te gaan samenwerken.


Door Stefan op 14 september 2017

Ik heb het altijd als prettig ervaren dat je een gewone gast bent met een goed verhaal, in plaats van een gelikte veel te goed uitziende schreeuwende gast in een duur pak.


Door Tonny Loorbach op 14 september 2017

Haha maar goed dat ik er niet veel te goed uitzie dan! 😉


Door Arvid Kuipers op 14 september 2017

Mooi verhaal, mooie historie. Ik weet niet precies hoe en wanneer ik met IMU in aanraking gekomen ben. Dat zal in de loop van vorig jaar ergens zijn geweest, toen het roer hier om ging. Van harte gefeliciteerd!


Door Arvid Kuipers op 14 september 2017

Ah, wacht, volgens mij via ‘winnen in google’. Ja, dat zal het zijn geweest 🙂


Door Lorenzo op 14 september 2017

Erg leuk om te lezen wat jullie hebben meegemaakt in al die jaren en hoe jullie zijn gegroeid. Ik weet nog goed dat ik Winnen in Google had gedownload ruim een jaar geleden en dat ik tijdens het lezen niet kon geloven dat dit gratis is. Als dit al gratis is, hoe goed zijn je betaalde producten/diensten dan wel niet dacht ik. Ik ben erg blij met Phoenix en kan dit aan iedereen aanraden die snel, gemakkelijk en vooral zelf een krachtige website wil bouwen.


Door Redouan op 14 september 2017

Door IMU ben ik zelfs gemotiveerd geraakt om online te ondernemen. Nooit gedacht dat ik het ging doen maar ben al aardig op gang!


Door Marianne van den Elsen op 14 september 2017

Tonny en de rest van het IMU-team van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Goed bezig 😉
Mooi om het verhaal van ‘het vallen en opstaan’ zo te lezen.
Wij werken inmiddels een paar jaar met Phoenix en zijn daar zeer tevreden over. Vanaf vorig voorjaar ook gestart met de Huddle. Tonny, je mag trots zijn op jouw bedrijf en enthousiaste team.


Door Arny op 14 september 2017

Mooi verhaal Tonny, thanks for het delen.
Voor mij als persoon en ondernemer zeer inspirerend.
Menig uurtje tot diep in de nacht geknutseld aan jullie producten en fan van het eerste uur.


Door Syb op 15 september 2017

Gaaf verhaal Tony! Knap werk en veel repect voor de journey die jullie met elkaar hebben gemaakt! never a dull moment, dus good luck!


Door Saskia op 15 september 2017

Ontzettend mooi verhaal Tonny, je hebt een waardevol bedrijf en team opgebouwd, klasse. Dankje ook voor de ruimte die mij als een van je premium partners geeft om met Phoenixsite ook naar succesv
ol met mijn klanten te zijn…


Door Vivianne op 15 september 2017

Gefeliciteerd Tonny en team IMU. Mooi hoe je jullie reis van de afgelopen 7 jaar hebt omschreven. Ik weet nog dat je volgens mij toen als stagiair bij Eelco begon. Heel inspirerend om te zien wat in een decade allemaal hebt bereikt, hoe je na iedere lastige fase steeds weer een mega groeimoment heb gepakt en wat een mega mooi team je hebt opgebouwd. Eg blij dat ik als klant met jullie mee mag groeien.


Door Nelleke op 15 september 2017

Wow Tonny, wat een reis heb je gemaakt! Mooi om het zo in vogelvlucht terug te lezen. Ik heb het van het begin af aan en soms van dichtbij mee mogen maken… respect heb ik altijd voor je gehad, ik vind het ronduit super knap wat je (met je toffe team) gepresteerd hebt! Daar mag je oprecht trots op zijn! Gefeliciteerd!


Door Maikel op 16 september 2017

Ik zeg altijd tegen mensen die iets met het internet willen. Google is de baas en daarna komt Tony. Het psychologische spel wat je speelt met het internet (lees: ons) spreekt mij heel erg aan. Ga vooral zo door.


Door huub op 16 september 2017

Mooi verhaal, Tonny! Leuk om zo weer even een reisje terug in de tijd te maken. Veel mensen overschatten wat ze in 1 jaar kunnen doen, maar onderschatten wat er in 10 jaar mogelijk is! Rock on!!


Door Claudio op 18 september 2017

Super story! Bedankt voor alle tips en informatie door de jaren heen! IMU heeft ons enorm geholpen bij de bouw van onze website. We zijn jullie daarvoor erg dankbaar! 🙏🏽


Door Laura op 18 september 2017

Wow, wat gaat de tijd snel en wat is er veel gebeurd! Als jullie 7 jaar bestaan, dan groei en bloei ik dus al ruim 6 jaar met jullie mee 🙂 Het heeft mij geen windeieren gelegd! Superblij nog steeds dat ik toen die keuze heb gemaakt om met jullie producten en websitesysteem aan de slag te gaan.
Prachtig ook om te zien hoe jij je steeds weer verder ontwikkeld en razendsnel je lessen trekt uit je ervaringen Tonny. En die 2 foto’s van februari en juli 2016 vind ik weer een mooi voorbeeld van jouw humor (jezelf niet altijd van je beste kant laten zien 😉 en sterke kant: namelijk altijd op zoek naar verbetering.
Gefeliciteerd en op naar de volgende 7 mooie jaren, ik ben benieuwd wat daar allemaal voor moois uit gaat komen!

Plaats een reactie




Phoenix WebsitePhoenix Website