arrow_drop_up arrow_drop_down
18 juli 2012 

4 grote problemen van ondernemers met websites...

Je kent het misschien wel, je hebt een goed idee, de inspiratie en energie beginnen op te borrelen en je wilt graag direct aan de slag om je idee werkelijkheid te laten worden maar dan stuit je op de factor: “techniek”. Er is niets meer frustrerend en moordend voor je inspiratie dan het worstelen met de techniek om je plannen uit te voeren. Denk hierbij aan het opzetten van een goede website, maken van design, betaalprocessen, formulieren enzovoorts…

4 website problemen van ondernemers:

  1. Ze hebben geen website en zijn niet in staat om er eentje te maken. Ze missen de technische kennis om een website online te krijgen en weten ook niet hoe zij een webdesigner moeten vinden om een goede website te maken.
  2. Ze hebben een website laten bouwen maar hebben problemen in de communicatie met de bouwer. Ze hebben zelf geen controle over de site en zijn volledig afhankelijk van de bouwer voor elk wissewasje dat aan de website veranderd moet worden…
  3. Ze hebben wel een website maar geen goede. De site is niet geoptimaliseerd voor Google, trekt geen bezoekers en/of bevat geen echte marketingfunctionaliteiten. Ook een duidelijke website strategie met vastgestelde doelen ontbreekt…
  4. Ze hebben wel een website maar deze levert geen geld op. Er zijn maar weinig website eigenaren die echt begrijpen hoe ze geld moeten verdienen met hun website. Bezoekers trekken is niet moeilijk maar ze moeten natuurlijk wel resultaten opleveren!

Jij als ondernemer wilt je focussen op de inhoud, niet op de technische rompslomp. De grootste valkuil voor een ondernemer is om alles zelf te willen doen. De term “specialiseren” bestaat niet voor niets. Te vaak zie ik ondernemers worstelen met websites, sommigen zijn letterlijk maanden of soms zelfs jaren bezig met het maken van een website omdat ze simpelweg zelf niet technisch genoeg zijn…

De andere valkuil daar tegenover is echter weer dat veel ondernemers volledig afhankelijk zijn van hun programmeur/webbouwer. Je moet voor elk wissewasje aankloppen bij degen die je website beheert. Dat haalt niet alleen het tempo uit je business, het levert je ook nog eens een berg facturen van al die “klusjes” op…

Dit is hoe ik het zie:

Taken als ondernemer

Elk bedrijf heeft een aantal “typetjes” nodig en zolang jij geen personeel hebt betekent dit dat jij als ondernemer aan elk typetje invulling moet geven. Een goede website automatiseert al deze processen (grotendeels) voor je en het mooiste is: je kunt alles meten en dus ook verbeteren!

Een gebruiksvriendelijke en geautomatiseerde website zorgt ervoor dat je geen programmeur en designer meer nodig hebt (alles is al ingesteld). Een goede salespage neemt de rol van de verkoper weg want je hebt een geteste verkooppagina online staan voor je bezoekers. Een goede kennisbank/blog en community nemen je klantenservice weg en een downloadpagina waar de klant na betaling van je product op komt of een koppeling tussen je webwinkel en een Fullfilment bedrijf kan je distributie wegnemen.

Je kunt niet zonder goede website…

Veel ondernemers onderschatten de kracht van een goede website. Zij doen het er een beetje bij en zien het hebben van een website echt als “doel” in plaats van als een “middel” dat zij elke dag weer kunnen gebruiken om mensen via het internet te bereiken. Als je vandaag de dag geen goede website hebt kun je echt niet mee met de concurrentie, dan heb je bij voorbaat al verloren…

Een sterke thuisbasis om Google te domineren!

Bezoekers uit GoogleSinds de start van mijn website 2 jaar geleden heb ik ontzettend veel ondernemers via het internet weten te bereiken, simpelweg door een sterke basis qua “zoekmachine optimalisatie” te leggen. De cijfers spreken voor zich, je ziet dat ik voor slechts 0,85% van mijn bezoekers betaal, de rest is dus gratis. Je ziet ook de exponentiële groei als je kijkt naar de bezoekers tot en met januari:

Organische resultaten Google

Ik vind het persoonlijk echt een fantastische uitgangssituatie dat er elke dag weer grote hoeveelheden (gratis) bezoekers vanuit Google naar mijn website komen. Ik zie dit echt als virtueel vastgoed!

Hoe ik je kan helpen…

Al jaren help ik ondernemers bij hun websites en marketingactiviteiten op het internet. Ik leer ze hoe ze vanuit hun eigen passie/hobby een succesvolle internet onderneming op kunnen zetten waarmee ze hun vrijheid winnen, plezier hebben in wat ze doen en financieel onafhankelijk worden. Schitterend vak!

Ik werk op basis van een beproefd concept. Ik leer ondernemers namelijk hetzelfde te doen als ik, maar dan in hun eigen markt. Ik heb jarenlang gewerkt aan het ideale “model” voor een succesvolle internet onderneming dat in iedere markt zou werken en zonder technische kennis uit te voeren is. Ik gebruik deze strategie nu al langere tijd en deze werkt altijd. Ik verbeter mijn technieken constant maar blijf altijd vanuit dezelfde basisprincipes werken, simpelweg omdat ze gegarandeerd werken. Dit is ook wat mijn model zo succesvol maakt, gedurende de jaren heb ik dit constant verbeterd en geoptimaliseerd voor meer resultaten.

Dit klinkt misschien wat minder “spannend” en “uniek” dan alle prachtige verhalen van snelle jongens met foto’s van dure auto’s en jachten op hun website en alle “snel-rijk-worden-methoden” die je tegenwoordig (helaas) zoveel tegenkomt, maar goed… dit werkt tenminste!

Mijn model werkt in elke markt…

Ik kan jou een solide en effectief businessmodel geven wat werkelijk waar in elke markt werkt. Je hoeft echt geen “gat in de markt” te vinden om succesvol te worden. Het enige wat jij hoeft te doen is de “beslissing” te nemen dat je dit wilt gaan doen!

Laat mij je website opzetten!

Ik wil je graag helpen met je website, dat heb ik inmiddels voor zo’n 1.100 ondernemers gedaan sinds de start van mijn bedrijf in 2010. Ik heb hiervoor “de meest complete totaaloplossing voor internet ondernemers” samengesteld. Interesse? Neem even contact op!

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Will

Door

Will

op 6 August 2012

Ik vind het wel redelijk uniek dat je een artikel als salespage gebruikt!

Sebastiaan
Reactie plaatsen