Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Schrijf over ervaringen in plaats van over kennis

In deze tijd waar we constant worden bedolven onder informatie via allerlei kanalen neemt de kracht van het leveren van informatie iets af ten opzichte van ervaringen.

Wanneer jij een probleem hebt en daarvoor een oplossing zoekt dan krijg je die oplossing veelal het liefst van een ervaringsdeskundige in plaats van iemand die het uit een boek heeft geleerd.

Bijvoorbeeld bij afvallen, wanneer jij te zwaar bent en graag 10 kilo kwijt wilt raken dan ben je eerder geneigd te luisteren naar iemand die ook ooit dit probleem had en een oplossing heeft gevonden dan dat je naar iemand luistert die nooit zelf 10 kilo afgevallen is maar er een boek over heeft gelezen…

Zo werkt het op vrijwel alle vakgebieden, mensen horen graag jouw ervaring en identificeren zichzelf daarmee. Door te schrijven over je ervaringen boei je jouw lezers en zorg je dat er chemie ontstaan met je doelgroep.

Het is altijd goed om veel kennis te hebben maar zorg er in je blogberichten, salespage en andere promotionele teksten altijd voor dat je over jouw ervaringen schrijft.

Uiteindelijk kopen klanten via het internet vaak jou als persoon met de oplossing die je biedt en niet zozeer de inhoud van je product.

    Comment Section

    0 reacties op “Schrijf over ervaringen in plaats van over kennis

    Plaats een reactie