Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Virale factoren

De theorie van virale marketing klinkt natuurlijk erg aantrekkelijk en als het marketingmodel op het internet waar je het minste moeite voor moet doen aangezien je bezoekers/klanten/gebruikers alle werk doen.

Maar hoe krijg je het nu voor elkaar dat je website of product een virale werking heeft? Hoe zorg je ervoor dat je bezoekers je website/artikelen/video’s door gaan sturen naar anderen?

Daarvoor zul je enkele virale factoren moeten gebruiken in hetgeen je viraal wilt maken.

Enkele virale factoren op een rij

Persoonlijk denk ik dat deze aspecten altijd zeer goed werken:

  • Humor
  • Entertainment
  • Hoge nieuwswaarde
  • Beloning op doorsturen
  • Goede doelen
  • Gratis

Humor en entertainment werken toch vaak het beste. Je hoort tegenwoordig vaak dat we in een “informatie-tijdperk” leven maar ik denk dat het meer een “entertainment-tijdperk” is.

Niet voor niets zijn alle video’s waar Johan Derksen in voorkomt op YouTube stuk voor stuk belachelijk vaak bekeken. Hetzelfde zie je bij werkelijk alle video’s in YouTube van Brittain’s Got Talent.

Om virale marketing te kunnen toepassen zul je een beetje mensenkennis moeten hebben. Wat houdt de gemiddelde mens bezig en waar praat hij/zij over met vrienden en familie?

Ik zal niet het hele lijstje tot in detail behandelen want het meeste spreekt voor zich maar toch nog even over dat woordje “Gratis“…

Het verschil tussen gratis en iets wat ook maar 1 cent kost is een wereld van verschil, lees daarvoor eens het boek Predictably Irrational

    Comment Section

    0 reacties op “Virale factoren

    Plaats een reactie