Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Het testen van de verkoopprijs van je product

Een van de moeilijkste dingen bij het verkopen van een product op het internet is het vaststellen van een geschikte verkoopprijs.

Zeker bij je eerste product is het lastig in te schatten wat mensen over zullen hebben voor je product en met welke verkoopprijs je nu het beste resultaat zult behalen.

Het beste wat je dan kunt doen is om je prijs gewoon te gaan splittesten. Maak verschillende identieke verkooppagina’s met elk een eigen verkoopprijs. Voor een e-book kun je bijvoorbeeld de prijzen 9,95, 17, 27 en 47 euro tegen elkaar testen.

Gebruik vervolgens de Google Website Optimizer om deze prijzen tegen elkaar te gaan testen, je weet dan na verloop van tijd precies welke prijs jou het beste resultaat oplevert.

Het kan maar zo zijn dat je bijvoorbeeld minder exemplaren verkoopt bij een hogere prijs maar dat je qua resultaat wel meer overhoudt bij een hogere prijs. Dat is natuurlijk ideaal omdat je er dan ook nog minder klantenservice van hebt 😉

Bovenstaande is een vrij logisch voorbeeld maar het kan ook heel anders uitpakken. Ik heb namelijk ook vaak genoeg meegemaakt dat ik meer stuks verkocht bij een hogere prijs…

Dat laatste kun je je haast niet voorstellen maar toch kan het zo uitpakken, een hogere prijs geeft mensen soms het gevoel dat je meer kwaliteit levert en kan een reden om te kopen zijn.

Ik raad je aan om je prijzen altijd te testen maar het beste advies wat ik je kan geven is: Zet altijd hoog in!

Een prijs kan altijd omlaag en vaak zit je gevoel voor een geschikte prijs veel te laag. Luister naar je gevoel wat de ideale verkoopprijs voor je product zou zijn en doe dat dan keer 2, dan heb je een mooie startprijs 😉

    Comment Section

    0 reacties op “Het testen van de verkoopprijs van je product

    Plaats een reactie