Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

Binnen enkele minuten boven in Google komen?

Veruit de meeste bezoekers die je ooit naar je website zult krijgen zullen van Google gaan komen. Dat kan zijn wanneer Google zelf jouw website weergeeft in de resultaten bij een zoekopdracht maar ook wanneer jij adverteert in Google. Dat kan met Google Adwords….

Laten we lucratieve markt “bramen telen” erbij pakken. Je ziet dat wanneer je gaat zoeken op bramen telen je slechts 3 partijen hebt die adverteren in Google, daarvan zijn er zelfs 2 wat niet eens concurrenten maar zoekmachines…

Google Adwords Advertenties

Met Google Adwords kun je letterlijk binnen enkele minuten bovenin de zoekmachines staan. Je kunt adverteren op zoektermen. Wanneer iemand zoekt op een term waar jij op adverteert dan verschijnt jouw advertentie rechts in beeld bij de gesponsorde koppelingen. Je betaalt aan Google per klik op jouw advertentie een klein bedrag (afhankelijk van de concurrentie).

Wanneer je hier tussen wil komen te staan dan hoef je simpelweg een Adwords account aan te maken, een advertentie te schrijven en het zoekwoord “bramen telen” in je campagne te zetten. Afhankelijk van hoe snel Google is met het verwerken kun je binnen enkele minuten tussen deze advertenties staan of zelfs erboven!

Iedereen die dan zoekt op bramen telen zal zijn advertentie zien en direct op jouw website komen.

Google Adwords kan je maken of breken

Google Adwords is fantastisch, je kunt supersnel gigantische hoeveelheden bezoekers naar je website krijgen maar natuurlijk hoort bij elke grote kans ook een grote valkuil…

Google Adwords is nogal veranderd sinds enkele jaren geleden, Google stelt steeds meer richtlijnen en regels op waar je aan moet voldoen en zodoende wordt het wel steeds ietsje moeilijker om dit te gebruiken .

Wanneer je verstand hebt vaan Google Adwords dan ligt de internetwereld aan je voeten, je kunt dan van elk project een succes maken.

Wanneer je echter niet precies weet wat je doet dan loop je het risico jezelf in de vingers te snijden en bijvoorbeeld veel geld te verliezen.
Kop erbij!

Het is niet zo dat je expert moet zijn om te kunnen beginnen met Adwords maar je moet degelijk je kop erbij houden. Wanneer je het aanzet en je kijkt er een week niet naar om dan kan het maar zo zijn dat je een dikke bak geld lichter bent en dat moet je niet willen!
Als je er mee bezig gaat dan moet je er zeker in de beginfase bovenop zitten. Hou alles goed in de gaten en kijk of het geld oplevert of geld kost.

Het is sowieso ook verstandig om in de beginfase een dagbudget in te stellen bij Adwords zodat je in het allerergste geval niet meteen je hele spaarrekening leeg hebt laten lopen.

Google is watching you

Google Is Watching You!Zoals ik al zei, Google wordt steeds wat strenger en ze hebben alles in de gaten. Wanneer je je niet aan de regels houdt dan gooien ze je advertenties eruit en sta je dus met lege handen.

Google is inmiddels verscheiden keren met de “Google Slap” gekomen. Dat betekent dat zij alle advertenties die niet meer voldeden aan hun ideaalbeeld offline hebben gehaald.

Zeker in de eerste Slap ronde zag je vooral in Amerika dat alle grote internet marketeers uit Adwords werden gegooid.

Nu klinkt dit wat erger dan het is aangezien je na zo’n slap meestal gewoon opnieuw kunt beginnen volgens de nieuwe richtlijnen.

Toch doe je er goed aan om dit soort dingen te voorkomen en dus altijd op één lijn te blijven zitten met Google.

Het fenijn zit hem in de details

Google Adwords is echt een spelletje waarvan je de regels moet weten. De grote lijnen weten de meeste mensen wel en dat is ook wel op het internet te vinden. Het zijn echter de details die het verschil maken.

  • Wanneer jij de details weet en daar bovenop zit dan kun je jouw advertenties van nét verliesgevend naar nét winstgevend tillen en dat is nogal een verschil…
  • Wanneer je de details weet dan kun je op den duur de helft per klik gaan betalen van wat je concurrent betaalt, ook al sta jij boven hem…
  • Wanneer je de details weet dan kun je er op termijn voor zorgen dat 20% van de mensen die op je site komen zich aanmelden voor je nieuwsbrief in plaats van 5%…

En zo kan ik nog wel 20 dingen opnoemen. Wat je uiteindelijk moet willen is dat je aan Adwords bijvoorbeeld 10 euro uitgeeft voor 100 kliks (bezoekers) en dat je per 100 bezoekers bijvoorbeeld gemiddeld 2 verkopen van je boek (27 euro) doet. Voor elke 10 euro die je uitgeeft komt er dan 54 euro terug!

Google Adwords Model

Waar zelfs de grote bedrijven geen kaas van hebben gegeten…

Het is ongelooflijk om te zien maar de kennis in Nederland over Adwords is bedroevend laag. Vrijwel alle grote bedrijven hebben geen idee hoe het werkt. Ze plaatsen een advertentie en daar smijten ze een bak geld tegenaan waar je u tegen zegt.

Mocht de concurrent ze verslaan dan gooien ze er gewoon een extra bak geld tegen aan…
Je ziet dan het verschil tussen de grote multinational die 2 euro per klik betaalt en niet eens goed weet wat een bezoeker oplevert en anderzijds de kleine, slimme, zelfstandig ondernemer die in dezelfde markt 12 cent per klik betaalt en exact weet of zo’n klik hem geld kost of oplevert!

Als je naar een Adwords “specialist” stapt in Nederland dan zal hij je vragen wat je budget is…alsof het je bedoeling is om er geld mee te verliezen…

Er zijn hele grote bedrijven die gespecialiseerd zijn in Adwords die voor je uitrekenen hoeveel kliks je kunt krijgen per budget in een bepaalde markt. Ze zien Adwords echt als kostenpost van de marketingafdeling terwijl ze het eigenlijke zouden moeten zien als verkoopmachine.

    Comment Section

    1 reactie op “Binnen enkele minuten boven in Google komen?


    Door Adrie Warris op 26 oktober 2010

    Ik ben echt nog steeds druk bezig moet je dan ook eigen hebben?

    Plaats een reactie