arrow_drop_up arrow_drop_down
20 september 2011 

Terugblik Elite Seminar

Ik heb even een dagje bij moeten komen alvorens ik deze terugblik op het IMU Elite Seminar van afgelopen weekend kon schrijven. Het seminar was een daverend succes met 10 zeer verschillende maar inspirerende ondernemers en een dijk van een climax op het einde. Ik wil graag enkele hoogtepunten delen in dit bericht maar eerst even de video compilatie:

Dag 1

We starten het seminar rustig op met een simpele oefening voor de gasten om direct zoveel mogelijk mensen in de zaal te begroeten, dit om de gezelligheid te bevorderen en het ijs vast te breken voor het verdere netwerken/vrienden maken op dit seminar. Na de oefening start ik met de eerste sessie over het eerste jaar van de Internet Marketing Universiteit waarin ontzettend veel is gebeurd.

Dit verhaal zit vol met inzichten, keerpunten, strategische tips en lessen in mindset. De sessie heeft als doel alle aanwezigen te laten zien wat je binnen een eerste jaar ondernemen allemaal kunt bereiken en wat er voor drempels op je pad kunnen gaan komen. Na de lunch (waarin direct al druk “ge-netwerkt” wordt) neemt de eerste gastspreker Jesse van der Velde het stokje over.

Jesse

Jesse geeft een powersessie die z’n weerga niet kent. Gedurende 2 uur legt hij uit hoe hij zijn business heeft opgestart en heeft uitgebouwd naar het huidige niveau. De mensen in de zaal zitten op het puntje van de stoel en kunnen er haast niet tegen schrijven! (in het Elite Seminar schrijfboek). Jesse laat niet alleen zien welke stappen hij heeft gezet maar bovenal welke mindset een internetondernemer heeft, zie kansen in alles wat je op het internet tegenkomt en maak er dankbaar gebruik van!

Toen ik na de sessie van Jesse aan de zaal vroeg:

“Wie wil er nu het liefst z’n computer pakken, keihard aan het werk gaan en de rest van het seminar laten voor wat het is?”

Stak iedereen zijn hand op!

Natuurlijk was dit niet serieus bedoeld maar het gaf wel aan hoe krachtig deze sessie was voor de motivatie en de “wil om te winnen”. Achteraf zou ik nog van vele gasten horen hoeveel impact Jesse met zijn optreden heeft gemaakt. Jesse is de eerste gastspreker en ontvangt als bedankje de Elite Seminar Black Box waarvan er 9 staan opgestapeld voorin de zaal…

Mitchel van Duuren

Na een korte pauze en een hap frisse buitenlucht gaan we door met de tweede gastpreker Mitchel van Duuren. We hebben de setting iets omgebouwd, er staan 2 barkrukken klaar waarop ik en Mitchel plaatsnemen. Om enige variatie te bieden zal Mitchel zijn verhaal niet presenteren maar vertellen d.m.v. een interview met mij aangevuld met vragen uit de zaal.

Mitchel is een “relaxte gozer” die grote successen met zijn webwinkel in Eiwitpoeder heeft behaald en daar erg goed over kan vertellen. Aanwezigen horen hoe het ooit startte met “poeder scheppen” op zijn slaapkamer en hoe hij beetje bij beetje uitgroeide naar een webshop met meer dan 1,5 miljoen euro omzet per jaar. Wat de aanwezigen het meeste bij blijft is het contrast tussen Jesse en Mitchel die qua persoonlijkheid vrijwel niets gemeen hebben maar toch beide een succesverhaal kunnen brengen.

Joost de Valk

Niet alleen het tempo zit er lekker in, de sfeer ook!

Tijd voor de volgende sessie: Topspreker Joost de Valk maakt zich klaar om de zaal kennis te laten maken met SEO en Personal Branding. Joost laat met name zien hoe je razend eenvoudig je website goed kunt laten scoren in Google zonder je uberhaupt echt bezig te houden met zoekmachine optimalisatie. Joost geeft verschillende inzichten over grote bedrijven waar hij voor heeft gewerkt maar combineert dit met hele persoonlijke adviezen voor websites van aanwezigen in de zaal waar hij zich vooraf over heeft ingelezen.

Joost is een autoriteit en dat voel je in de zaal. De tips omtrent Personal Branding geven aanwezigen mooie inzichten in hun eigen positionering en werkwijze. Een ontzettend interessante sessie is het gevolg en aanwezigen zijn blij verrast met weer een heel ander kaliber spreker!

Paneldiscussie

Na 4 sessies zitten de hoofden wel vol en begint de concentratie af te nemen, tijd voor een break dus. Iedereen neemt aan tafel plaats voor een uitgebreid 3 gangen diner, uiteraard gepaard met wat drankjes. Na het diner staat de zaal weer klaar in een andere setting want het is tijd voor de paneldiscussie!

De sprekers van dag 1 nemen plaats in het panel en zij worden nog aangevuld door Eelco de Boer die al reeds aanwezig is en zodoende graag nog meer waarde levert. Mensen uit de zaal kunnen vragen stellen aan de sprekers en dat komt vanwege de verzadiging na het diner wat langzaam op gang. Door de ontspannen, persoonlijke sfeer begint het toch lekker te lopen en met name het hoge “lach-gehalte” zorgt voor een leuke afronding van dag 1.

Borrel + verjaardag

Ik zeg al wel afronding maar natuurlijk stond er nog iets belangrijks op het programma: De eerste verjaardag van de Internet Marketing Universiteit. Eelco de Boer staat na de paneldiscussie op om mij officieel te feliciteren met het eerste jaar en dat doet goed. Ook zijn er vele gasten die kado’s mee hebben gebracht en dat voelt natuurlijk fantastisch! (veel mensen geven alcohol, dat zal dan wel bij mijn positionering passen… ;))

We gaan met z’n allen de bar in voor de nodige biertjes en wijntjes en proosten op een fantastische eerste seminardag. Ik hoor veel positieve geluiden en zie dat de onderlinge sfeer in de groep al zeer goed is en in de bar een extra boost krijgt!

Dag 2

Veel gasten logeren in het hotel en dat geeft gezelligheid bij het ontbijt. We zijn klaar voor dag 2!

Na een korte introductie waarin sommige gasten hun ervaringen van dag 1 met de zaal delen schiet de volgende gastspreker Eelco de Boer uit de startblokken. Eelco geeft een inspirerende sessie die je niet alleen als ondernemer aan het denken zet maar ook als “mens” over wat je allemaal wilt bereiken en hoe je dit moet gaan aanpakken. Eelco spreekt met name over de ondernemersgeest en een stuk persoonlijke ontwikkeling voor ondernemers en legt heel duidelijk zijn vinger op de kern van ondernemerssucces. Ook Eelco ontvangt de Black Box en we verplaatsen ons weer naar de lunchzaal.

Neuromarketing

Na de lunch is het weer tijd voor een van mijn eigen sessies. Ik heb een verhaal over Neuromarketing en Salespsychologie klaar staan. Gedurende 1,5 uur neem ik de zaal mee in de wetenschap van Neuromarketing.

Wat is het precies? Hoe ga je ermee om? Hoe pas je het praktisch toe?

Tal van opvallende en grappige annekdotes en onderzoeken komen voorbij. Deze worden afgewisseld met praktische tips en voorbeelden van het toepassen van neuromarketing en salespsychologie binnen de Internet Marketing Universiteit. We sluiten af met 6 beïnvloedingswapens die je kunt gebruiken om meer verkopen te maken via het internet. Helaas krijg ik van mezelf geen Black Box uitgereikt maar ik neem genoegen met het applaus uit de zaal ;)

Alex van Ginneken

Geen tijd te verliezen want gastspreker nummer 5 staat klaar om los te gaan. Alex van Ginneken gaat een waargebeurde business case “van offline naar online succes” brengen. Het een en ander loopt even iets anders dan gepland maar geen nood aan de man. We schakelen na een korte break snel naar een andere vorm waarbij Eelco de Boer naast Alex plaatsneemt op het podium (Een hereniging want Eelco startte zijn “sprekerscarrière” ook ooit met Alex).

Op een barkruk blijken deze heren zeer comfortabel te zijn en dat zorgt voor een fantastische sessie. Alex geeft zeer waardevolle inzichten in het uitbouwen van webshops naar een topniveau en laat aanwezigen zien hoe ver je kunt gaan in het professioneliseren van je webshop. Alex ontvangt ook zijn Black Box welke inmiddels is uitgegroeid tot het “mysterie van het seminar”.

Joris Overzet

Aan noorderlingen geen tekort want ook de volgende sessie wordt gebracht door een Groninger (ik, Alex en Eelco komen er ook vandaan). We staan klaar voor de “Hot Seats” waarbij Joris, de ultieme consultant onder ons, 2 ondernemingen van mensen uit de zaal onder de loep zal nemen en van adviezen zal voorzien. O.a. een schoonheidssalon komt voorbij die aanwezigen versteld doet staan van de resultaten die reeds behaald worden (en op welke manier!).

Bij een tweede case komt er een business over het verbeteren van je kijkvermogen (beter zien) voorbij en om de theorie meteen maar in praktijk te brengen doet de eigenares een oefening met de gehele zaal voor ontspanning en het herstellen van je kijkvermogen. Ook deze sessie is weer uniek in zijn soort, tot dusver zijn er nog geen sprekers voorbij gekomen die eenzelfde stijl hadden en dat maakt dit evenement zeer bijzonder. Joris neemt zijn Black Box en een groot applaus in ontvangst alvorens we doorgaan naar het diner.

Paneldiscussie

Na het diner is het weer tijd voor het panel, ditmaal gevuld door de 4 Groningers; Tonny, Eelco, Alex en Joris. Deze sessie gaat energieker van start dan die van de vrijdagavond en er is in de zaal te voelen dat iedereen zeer op zijn gemak is en er al een sterke band groeit tussen de deelnemers. Niet alleen businessvragen maar ook persoonlijke vragen aan de sprekers komen voorbij en dat maakt de avond wederom informeel en gezellig. Ook de zaterdag sluiten we af met een verdiende borrel!

Dag 3

De laatste dag alweer, wat vliegt zo’n evenement voorbij als alles lekker loopt!

De zojuist gearriveerde Floris Venneman heeft nog geen idee wat er zich heeft afgespeeld op de 2 dagen voor zijn komst maar zal snel merken in welk “feestje” hij is beland. Floris start op een hoog tempo en hoog energieniveau maar gebruikt zoveel humor dat mensen in de zaal hem vragen of hij toevallig naast ondernemer ook cabaretier is. Floris reageert door te zeggen dat een carrièreswitch er altijd in kan zitten oftwel: “Bezoekt u mij volgend jaar ook in Carré!”.

Na een half uur lachen en gieren gaat Floris op een iets meer serieuze tour om ook daadwerkelijk zijn “7 succesfactoren” te kunnen overbrengen welke zeer goed worden ontvangen. Floris is net als alle andere sprekers ook weer uniek in zijn soort en laat zien dat je als ondernemer ook “jezelf” als enige product kunt hebben.

Internet Succes Strategieën

Na de lunch neem ik het stokje over van Floris voor mijn derde sessie. We hebben inmiddels 7 gastsprekers en met mij daarbij kom ja al op 8 verschillende ondernemers met elk een eigen verhaal en elk een hele berg aan tips en actiepunten. Zodoende is het even tijd voor een stukje structuur en reflectie. Ik gebruik mijn derde sessie om een goed gestructureerd stappenplan uit te schrijven waar alle verschillende visies en strategieën van de voorgaande sprekers bij elkaar komen. We maken er een groepsproces van zodat iedereen meedenkt in de logica van de te zetten stappen na het Elite Seminar. Na mijn sessie heeft iedereen zijn hoofd weer helder en bezit iedereen een actieplan waar ze direct na het seminar meer kunnen starten.

Arend Jan Oosterveld

Tijd voor de 8e gastspreker. Arend Jan is specialist in Mobile Applications maar is tevens een belangrijke schakel in het kleine WebCare Team van KPN. Arend Jan legt uit hoe WebCare is ontstaan, hoe he tis gegroeid en hoe KPN vandaag de dag met deze tak van sport omgaat. De mensen in de zaal zien in dat zij hun klantenservice naar een heel nieuw niveau moeten trekken door proactief te gaan handelen in plaats van reactief. Zie je klantenservice niet als een noodzakelijk kwaad maar als een marketingkanaal met verkoopkansen!

Arend Jan gebruikt de tweede helft van zijn optreden voor het onderdeel “mobile applications”. Hij laat zien dat je heel anders naar Apps moet kijken dan naar websites en welke kansen hier nu voor internetondernemers liggen. Arend Jan ontvangt zijn Black Box en wij maken ons op voor de Grande Finale van het Elite Seminar!

Ibora Zant

Ibora is inmiddels gearriveerd en neemt meteen actie. Binnen enkele minuten zijn wij als organisatie ana het werk gezet om een deel van alle tafels uit de zaal te halen omdat Ibora wat ruimte nodig heeft voor haar optreden. Ibora begint met een aangrijpend verhaal die zorgt voor een diepe stilte in de zaal. Aanwezigen luisteren zeer aandachtig en je kunt een speld horen vallen (ik heb dat nog even getest). Na een mooie introductie is het gebeurd met de woorden en is het tijd voor daden!

De hele groep verzamelt zich in een cirkel en Ibora demonstreert hoe zij een houten speer breekt door het op de gevoeligste plek in haar hals te zetten en er tegenin te lopen. Een methode die ons in de zaal in 1 klap van onze kleine angsten en zelfsabotagemechanismen gaat afhelpen. Ik merk dat ik het spannend vind wat er gaat gebeuren maar ik zie vol trots dat iedereen uit de zaal aan deze oefening deelneemt!

Een voor iedereen stappen alles gasten de kring in om hun speer en daarmee hun angsten te breken. Voor sommigen betekent deze overwinning zoveel dat er hier een daar stiekem een traantje weggepinkt wordt. Deze sessie is de kers op de taart van het Elite Seminar. De stemming is fantastisch, iedereen is blij, etnhousiast, energiek en vol goede moed om zijn/haar onderneming naar een volgend niveau te gaan tillen.

Ik bedank de sprekers, de crew en de gasten voor hun komst en bijdrage en sluit daarmee dit unieke evenement af. We spreken met elkaar af op korte termijn een terugkomdag in te plannen omdat de unieke band die onderling is ontstaan te waardevol is om niet op te volgen.

Op naar het Elite Seminar 2012, ben jij er bij?

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
Briant Donker Curtius

Door

Briant Donker Curtius

op 20 September 2011

Als deelnemer van de 'Class of 2011' wil ik maar 1 ding zeggen: Als je jezelf en je bedrijf/je dienst serieus neemt en je jezelf ECHT op de kaart wilt zetten dan is het Elite Seminar van Tonny Loorbach de beste investering die je in jezelf kunt doen. De kracht van zoveel succesvolle en gemotiveerde sprekers lanceert je moeiteloos naar je volgende level. Het level waar je gaat DOEN wat je moet doen om succesvol te zijn. Het Elite Seminar geeft handen en voeten aan je droom en aan je SUCCES. Veel plezier!

Sander

Door

Sander

op 20 September 2011

Prachtig verslag Tonny, als ik het zo terug leeg krijg ik direct weer het energie niveau te pakken van die dagen! Heel goed ook dat je aandacht hebt gegeven aan het "maandagochtend" effect wat je altijd hebt na zo'n evenement. Het heeft bij mij in ieder geval voorkomen dat ik weer in de sleur van alles wat moest gebeuren terecht kwam en nu nog steeds in actiemodus bezig ben! Super bedankt en reken maar dat ik er volgend jaar bij ben ;-)

HANS

Door

HANS

op 20 September 2011

Tonny Ik kan alleen maar zeggen dat het erg waardevol is geweest en er heel veel ervaringen mee heb op gedaan. Tevens ben ik van mening dat als je een echte internetondernemer wil worden je een grote voorsprong hebt op de rest om dit seminair te volgen. Ik heb vele vrienden opgedaan, die in het zelfde schuitje zitten. Het was een reuze gezellig weekend, ik verandert en ben uit mijn confortzone gekomen en heb zelfvertrouwen gekregen. Ik heb het hele weekend geen enkel negatief woord gehoord, samen staan we sterk en met een woord GEWELDIG Wij hebben de voorsprong gr Hans

Mendy vd Linden
Eric Verberne

Door

Eric Verberne

op 20 September 2011

Het Elite Seminar 2011 was een evenement waarbij ik veel geleerd heb en diverse mijlpalen heb bereikt en behaald. De sfeer in de groep was zeer goed en er ontstond al snel een saamhorigheidsgevoel en 'samen gaan we het succes behalen'. Ook de informele momenten tussen de deelnemers onderling en met de sprekers was zeer waardevol. Je ontmoet mensen die gepassioneerd bezig zijn met het helpen van anderen. Ieder op zijn eigen niveau en vakgebied. Het Elite Seminar is een aanrader voor iedereen die zijn/haar activiteiten op het internet als ondernemer wil verhogen. De netwerken en vriendschappen die ontstaan zijn heel prettig en geven ongekende mogelijkheden. Met de kennis en ervaring van de sprekers bouw je aan jezelf waardoor je je doelgroep nóg beter kunt helpen. Tonny, ik heb het al persoonlijk tegen je gezegd, ik wil je heel hartelijk danken voor het organiseren van dit originele evenement. Het wordt een uitdaging om dit te overtreffen in 2012. Een ding staat als een paal boven water: ik ben er bij! :D Groetjes, Eric

Nelly de Jong

Door

Nelly de Jong

op 20 September 2011

Wat dit seminar voor mij de meeste waarde heeft gegeven is de mate van concreetheid waarmee ik aan de slag kan. Heeft ook een keerzijde: Ik moet (wil/ga) ineens weer heel veel van mezelf. Knap om zo een brede groep succesvolle mensen bij elkaar te krijgen die allemaal op hun eigen manier via het internet succesvol zijn geworden. En mooi dat we daarbij in de keuken mochten kijken. Een dergelijk seminar zou echt een jaarlijks terugkerend gebeuren moeten worden. Tonny, mijn respect heb je. Om wat jij bereikt hebt al op je 23ste te bereiken getuigt van grote klasse.

Daniëlle Terpstra

Door

Daniëlle Terpstra

op 20 September 2011

Het was, tot nu toe, het beste seminar waar ik ooit geweest ben... Nee, dit was niet de enige in mijn leven ;) ik heb er al een flink aantal opzitten. Het was geweldig hoe alle sprekers vanuit een andere punt lieten zien hoe het kan en dat er ook een gezamenlijke actieplan gemaakt word waarin alle facetten weer terug komen. Dat is misschien wel het meest waardevolle. De laatste sessie van Tonny, waarin alles een plekje krijgt en je dus weet waar je mee kunt beginnen! Als je er niet bij was, zonde! Dan moet je zeker weten volgend jaar gaan! Met veel plezier, Daniëlle

Jaldhara

Door

Jaldhara

op 20 September 2011

Alles is hierboven al wel gezegd.Van hoe heerlijk het was, qua inhoud en de groep. En toch wil ik er een aantal zaken uitlichten, namelijk: - Dit seminar was van A tot Z erg goed opgebouwd.Er zat een lijn in en pas na de laatste sessie was het klaar. Echt klaar. - Het was bijzonder inspirerend om zoveel verschillende ondernemers te horen en te ervaren. Er is dus niet één soort internet marketeer. Nee, sterker nog de nadruk lag op: blijf jezelf met alle tools die we je geven. Top! - Delen is vermenigvuldigen is zeker van toepassing op alles en iedereen: er werd gedeeld om te vermenigvuldigen. En tenslotte heb ik écht het gevoel dat ik de ins en outs van internetmarketing in m'n DNA heb gekregen. Ik hoef er niet meer bij na te denken. Het is er gewoon. Nogmaals dank en tot volgend jaar. Met een hartelijke groet, Jaldhara

HANS

Door

HANS

op 20 September 2011

Nog een berichtje van mij Ik heb het idee dat ik niet meer te stuiten ben . andraline jaagt door mijn hersenen en de ideen komen vanzelf en tevens mijn creatieve geest is in actie gekomen . Wat hebben jullie toch met me gedaan. Voel me sterker in het leven staan en heb heel veel leuke mensen ontmoet. Ik wil daarom de sprekers, Tonny en alle aanwezigen bedanken dat jullie mij hebben geholpen en mij de spirit te geven die ik nodig had . CHAPEAU CHAPEAU

Koen

Door

Koen

op 20 September 2011

Beste Tonny, Ik sluit me aan bij alle woorden die al gevallen zijn! Het was een bijzonder weekend en ik had het voor geen GOUD willen missen! Iedereen heeft zich "kwetsbaar" opgesteld en is door aanvulling van elkaar tot de ultieme FOCUS gekomen. We hebben allemaal een fantastisch avontuur beleefd en veel inzichten op gedaan. Het stuiterbal effect slaat bij mij ook door! Wat een energie zeg... Tot snel allemaal en succes met de business! BEDANKT! Gr, KOen

Frank Gijsbertsen

Door

Frank Gijsbertsen

op 20 September 2011

Tja, wat kan ik hier allemaal nog aan toevoegen. Ik zal geen lang verhaal schrijven want ik zit in maximale Speed Of Implemantation. Het waren drie fantastische dagen! Bedankt. Frank

Michel.

Door

Michel.

op 20 September 2011

Het EliteSeminar 2011 was een succes. Veel geleerd, veel nieuwe vrienden gemaakt en een mooi netwerk opgebouwd. Maar dat was niet het enige. Het belangrijkste ervaring is de wetenschap dat iedereen een geweldige online business kan opbouwen als je de juiste stappen volgt en actie onderneemt. Dankzij het Winstmodel van Tonny en de informatie van de sprekers van het EliteSeminar 2011 gaat mij dat zeker lukken. Mocht je dit jaar niet het EliteSeminar hebben kunnen volgen om wat voor reden dan ook ... de geruchten gaan dat je volgend jaar een herkansing krijgt. Pak die kans!!!

michael muusers

Door

michael muusers

op 20 September 2011

Dag Tonny en allemaal, Het Elite seminar dat had ik zeker niet willen missen. het geen dat wij ontvangen hebben en het geen dat er nog uit gaat komen wand als het eenmaal begint te stomen zal het ook zeker doorbreken dus wat zeg ik een begin van een DOORBRAAK!!!!!!!! en voor degene die het gemist hebben mis het volgend jaar NIET!!! HET IS NOG NIET TE LAAT HET KAN NOG!!!!! Blessings!!!!! Michael

Daphne Riupassa

Door

Daphne Riupassa

op 21 September 2011

Hallo Tonny, Wat een meeslepend verslag van deze bijeenkomst. Fijn dat er zo veel goede energie was! Erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Veel succes verder! Hartelijke groet

Kurt

Door

Kurt

op 21 September 2011

Dag Tonny, allen, - fantastische onderwerpen - fantastische sprekers - fantastische deelnemers - fantastische sfeer - ... Bedankt

Ad van Buel

Door

Ad van Buel

op 22 September 2011

Tonny, Het eerste Elite Seminar, een fantastisch seminar met veel afwisseling, inzichten en vooral veel praktische tips. Eigenlijk kon ik helemaal niet naar dit seminar komen omdat ik andere afspraken had, maar ik die heb ik afgezegd om naar het Elite Seminar te komen. Waardevol, zeer inspirerend en met veel nieuwe vrienden weer naar huis gegaan na drie super dagen. Dank je wel, Oxford Bedrijfssucces Ad van Buel

Marian Koek

Door

Marian Koek

op 24 September 2011

Hallo Tonny, Bedankt voor je inspirerende seminar. Gaf mij veel energie en inspiratie voor mijn eigen internet business. Daarnaast ook een kans om met een groep leuke mensen samen te zijn die allen hetzelfde willen bereiken, namelijk succes met internet marketing. Alle sprekers zijn hiervoor geweldige voorbeelden!

Reactie plaatsen