Inspiratie vinden: hoe kom je aan inspiratie?
Inspiratie vinden: hoe kom jij aan je inspiratie?
15 december 2010 

Inspiratie vinden: hoe kom jij aan je inspiratie?

Minstens net zo belangrijk als kennis over internet marketing is het hebben van inspiratie om iets met die kennis te doen en zodoende je bedrijf op het internet uit te bouwen.

Veel marketing op het internet gaat toch via webteksten, promotionele video’s, positionering, creatieve advertenties enz. Daar kun je een gezonde dosis inspiratie wel bij gebruiken.

Nu kun je natuurlijk thuis op de bank gaan zitten wachten tot de inspiratie komt maar in veel gevallen zal dat niet gebeuren. Het is daarom belangrijk dat je gaat kijken wat bij jou nu precies inspiratie oplevert zodat je daar keer op keer gebruikt van kunt maken.

Mijn lijstje is bijvoorbeeld:

  • Wandelen in het Vondelpark
  • Het lezen van een inspirerend boek
  • Een tripje naar het buitenland
  • Seminars & workshops bezoeken
  • Audio cursussen volgen
  • Hardlopen
  • Koffie drinken met collega ondernemers (want goede ideeën beginnen met…)
  • Statistieken van mijn eigen website checken
  • Schaatsen kijken op tv
  • Blogberichten op andere websites lezen
  • Fitnessen
  • Kijken naar de zee
  • Inspiratie video’s op YouTube kijken

Ik weet van mezelf dat als ik een van de dingen uit dit lijstje ga doen, ik daarna altijd weer nieuwe inspiratie heb. Persoonlijk vind ik dat erg handig.

Inspiratie forceren?

Je kunt inspiratie zo ook beter “forceren“. Ik doe dat bijvoorbeeld ook op deze manier:

Ik heb enige tijd geleden toen ik eens vol met energie en inspiratie zat een hele lijst met onderwerpen voor mijn internet marketing kennisbank uitgeschreven, onderverdeeld per categorie. Zodoende heb ik nu een lijst met zo’n 700 mogelijke onderwerpen voor artikelen.

Wanneer ik nu eens zin heb om een artikel te schrijven maar geen inspiratie heb voor een goed onderwerp dan hoef ik alleen maar mijn lijst erbij te pakken en een onderwerp uit te kiezen waar ik op dat moment “chemie” mee heb. Op deze manier “hergebruik” je inspiratie van weleer om nu resultaten mee te behalen.

Op een dag dat ik veel inspiratie heb dan heeft het geen zin om de hele dag de inhoud van teksten te gaan typen, ik kan dat moment beter gebruiken voor het “denkwerk” voor mijn business. Het uitvoerende werk doe ik dan wanneer ik een minder creatieve dag heb.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is de oprichter en eigenaar van de IMU en enkele andere software- en online marketing bedrijven. Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij in 2018 een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.

Door

Nico Commandeur

op 9 March 2011

Wat ik doe is pen en papier bij me te hebben, om de stroom van gedachten even snel op te schrijven in een paar woorden,... en thuis uitwerken

Door

Peter

op 4 May 2011

Nico Ik ook werkt goed

Reactie plaatsen