LIVE: 14 Online Marketing Technieken
Deelnemen

Page content

De Epic Content Challenge

article content

De Epic Content Challenge

Bij de IMU geloven we echt in 'synergie' (het totaal is meer dan de som der delen) en zijn we ervan overtuigd dat mensen samen veel meer kunnen bereiken dan ieder voor zich. Dat is de kracht van het samenwerken of masterminden met andere inspirerende mensen.

Soms kan één simpele tip al een enorm verschil maken. Je kunt echter ook met je gehele community of mastermind tezamen besluiten om naar een volgend niveau te gaan en elkaar daarbij uit te dagen. Zo deden wij dat afgelopen maand ook in onze eigen Community met de 'Epic Content Challenge'

IMU Community

Ondertussen zijn er meer dan 1.000 Phoenix leden voor wie wij een besloten community hebben opgezet. Wij zijn hierin zelf natuurlijk ook actief om te sparren en ieders internet business naar een volgend niveau te helpen.

IMU Phoenix Community Forum

Elke maand een gezamenlijke uitdaging!

Daarnaast geven we maandelijks een training over een specifiek onderwerp met een bijbehorende "uitdaging". Op die manier zijn we met z'n allen met hetzelfde bezig en zet iedereen (onder het mom van een gezamenlijke stok achter de deur middels sociale controle) gigantische stappen met zijn business.

We gaven begin juni een training voor onze klanten over zogeheten 'Epische Content' en hoe je dit het beste kon gaan toepassen voor jouw business.

Kort gezegd is epische content bedoeld om je bezoekers zo goed mogelijk te informeren, inspireren en motiveren. Daarnaast zorg je er met epische content voor dat Google ook van je gaat houden, dus zorg je eigenlijk voor een win-win situatie. Jij bedient je bezoekers zo goed mogelijk, waardoor Google jou ook zal gaan belonen.

De "Challenge"

Vervolgens hebben we hier deze challenge aan geplakt: Schrijf 2 weken lang zo veel mogelijk stukken epische content. De winnaar wint bij een coachingsgesprek bij ons op kantoor en iedereen die meedoet is sowieso al een winnaar, omdat je echt stappen gaat maken met de content op je website.

Waardevolle content willen mensen delen!

Vervolgens zagen we ontzettend mooie dingen gebeuren. Het ene stuk epische content na het andere werd de wereld in geslingerd. Een aantal stukken zijn ook flink viraal gegaan en werden fervent gedeeld op Facebook. Zo kregen wij de volgende vraag:

Klopt dat wel?

En ja, dat klopte. Ondertussen staat die teller overigens alweer boven de 900 😉 Je kunt hier het epische blogbericht van Maaike bekijken >>>

Inspiratie borrelt vanzelf op!

Ook mensen die eerder wel eens last hadden met het vinden van inspiratie om regelmatiger te bloggen waren na de training vol enthousiasme bezig met de challenge. Zo is Jeffrey een goochelaar en was hij al langer op zoek naar inspiratie voor op zijn blog.

Naar aanleiding van onze training besloot hij een video te plaatsen op zijn Facebook pagina en zijn fans uit te nodigen om vragen aan hem te stellen. Naar aanleiding van die vragen vond hij inspiratie voor verschillende blogonderwerpen, en is hij nu keihard bezig om verder aan de weg te timmeren met zijn content.

jeffrey-veel-inspiratie

Michel Penterman van Gitaarles.nl blogte ook niet heel regelmatig, maar schreef dit killer artikel waar direct al 235 reacties op kwamen. Hierdoor kreeg hij ook de smaakte pakken:

michel-smaak-te-pakken

Elke en Stijn van Veganistischkoken.be waren net gestart met Phoenix maar zijn meteen aan de slag gegaan toen ze de challenge zagen en haalden ook al meer dan 900 shares en likes via Facebook binnen met dit blogartikel

elke-live

Steeds meer mensen zijn gaan meedoen en begonnen ook al resultaten te zien. Hier nog een greep uit de reacties:

jellie-ceskysight

peter-cremers-nachtje

lizet-blij

bettina-smaak

Verder hebben we zelfs Tonny weer aan het bloggen gekregen 😀

tonny-blogge

De kracht van een public commitment

Van te voren hebben we de Phoenix leden ook gevraagd om te laten weten of ze mee gaan doen aan de challenge. Zo'n beslissing maken en dit ook publiekelijk aangeven is voor jezelf een goede 'stok achter de deur' om ook daadwerkelijk aan de slag te gaan.

peter-stok

Van uitstel komt afstel...

Als je voor jezelf een beslissing maakt om iets te gaan doen, maar dat met niemand deelt, is het veel gemakkelijker om die actie naar achteren te schuiven.

Samen sta je sterk!

Ga je de uitdaging aan en maak je een belofte naar jezelf, maar ook naar anderen? Dan zul je al veel eerder de motivatie voelen om daadwerkelijk actie te ondernemen.

Zorg dus voor een team, mastermind of community om je heen aan wie je dit soort beloftes kunt maken of met wie je dit soort uitdagingen kunt aangaan. Samen sta je sterk en door elkaar te motiveren zul je betere resultaten behalen dan wanneer je in je ééntje hetzelfde probeert.

En jij?

Waar haal jij je inspiratie vandaan? Welke content doet het het beste op jouw site?

Ik hoor het graag van je in de reacties hieronder!

Comment Section

2 reacties op “De Epic Content Challenge


Door sebastiaan op 23 juni 2015

Had enkele sites blogs en/of sites even bezocht. Wellicht handig dat iemand even goochelaar jeffrey helpt. staan enkele 404 linkjes naar commerciele pagina's.


Door Jeffrey op 23 juni 2015

Hoi sebastiaan,

Bedankt voor je oplettendheid. Kan je aangeven welke pagina's dat zijn? Dan kan ik er naar kijken!
Alvast bedankt!

Plaats een reactie




Phoenix WebsitePhoenix Website