Interview met Yme Bosma!
11 mei 2011 
1 min. leestijd

Interview met Yme Bosma!

Tijd voor het tweede IMU Interview, omdat het interview met Boris Veldhuijzen van Zanten erg gewaardeerd werd ben ik weer op pad gegaan. Deze keer ging ik thuis op bezoek bij de “chef leuke dingen doen” van Hyves en tevens een van de meest vooraanstaande social media experts van Nederland: Yme Bosma. Bekijk hier het interview:

Hyves

Hyves is natuurlijk sinds haar succes in Nederland regelmatig in het nieuws maar zeker de afgelopen maanden kon je eigenlijk niet om nieuws omtrent Hyves en de overname van Hyves door de Telegraaf Media Groep heen. De meningen over deze verkoop zijn nogal verdeeld. Is Hyves te laat verkocht? Is het te goedkoop verkocht? Is het nog wel iets waard nu Facebook zo opkomt? Heeft Hyves nog toekomst?

Ik vond het erg interessant om van Yme Bosma te horen hoe hij hier naar kijkt en hoe hij de toekomst ziet. Daarom ligt de focus in dit interview ook niet op het negatieve (de bloedruikende journalist) maar meer op het positieve (de geïnteresseerde journalist). Ik hoop dat ik hiermee een andere insteek heb dan veel journalisten en dus ook een ander soort interview heb gekregen waar zaken als inspiratie, focus, ondernemersdrift en natuurlijk “leuke dingen doen” centraal staan.

Delen om te vermenigvuldigen!

Laat ook even een reactie achter onder dit bericht en deel dit interview met Yme Bosma op je Twitter, Facebook en natuurlijk Hyvesprofiel zodat ook andere mensen die ik zelf niet direct bereik hiervan kunnen genieten en hiervan kunnen leren!

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Naast de IMU is hij eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Traffic Leaders en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller en ook zijn tweede boek 'De Online Marketing Tornado' (met Martijn van Tongeren) ging in 2 weken tijd 15.000 keer over de toonbank.
Soufyan
Door

Soufyan

op 11 May 2011

Geweldig interview, denk dat ik weet over welke peuterspeelzaal deze meneer het heeft, als mijn beweringen kloppen.Zou ook graag ooit chef leuke dingen doen willen worden.Goed interview.

Bas
Door

Bas

op 11 May 2011

Weer een goed interview! Ik kijk nu al uit naar de volgende!

Michel.
Door

Michel.

op 12 May 2011

Goed interview. Leerzaam en het heeft me weer aan het denken gezet.Ook de kwaliteit van beeld en geluid geeft een zeer professionele indruk. Complimenten!Ga zo door!

Saida de Vries
Door

Saida de Vries

op 12 May 2011

Hey Tonny! Veel te technisch het verhaal, begrijp er niks van en dat ligt aan mij hoor! Maar wat een geweldig interview! De synergie tussen jullie tweeën was geweldig. Leuk om inside info achter de Hyves schermen te weten te komen. Goed gedaan en tks!

Abderrahim
Door

Abderrahim

op 12 May 2011

Goed interview Tonny! Een leuk en interessant interview om naar te luisteren!Later wil ik ook graag veel leuke dingen doen.

ali
Door

ali

op 12 May 2011

Tof interview om er naar te luisteren !!!

Henk
Door

Henk

op 13 May 2011

Goed initiatief deze interviews, te horen waar beleidsmakers in de branche mee bezig zijn verbreedt mijn inzicht. Goede vragen en prima weergavekwaliteit. Complimenten Tonny!

Leo van Veenendaal
Door

Leo van Veenendaal

op 13 May 2011

Inhoudelijk technisch en leerzaam filmpje. Aardige bescheiden man ook, die Yme, die toch wel enige resultaten met hyves heeft geboekt. Altijd mooi naar zulke verhalen te luisteren, bedankt Tonny!

bea vandendael
Door

bea vandendael

op 13 May 2011

bedankt tonny, vind het interessant om naar te luisteren . wil ook veel leuke dingen doen!

Joffrey
Door

Joffrey

op 14 May 2011

Dat lijkt mij ook wel wat.. chef leuke dingen. Leuk interview.. weer het één en ander van opgestoken.

Frank van den Hoven
Door

Frank van den Hoven

op 16 May 2011

Dank Tonny voor weer een interview met een inspirerend persoon van wie we veel kunnen leren. Goed om te horen dat ook Yme stelt dat het goed is om te blijven focussen op de beste kwaliteit van je product of dienst, en niet te zwichten voor mogelijke korte termijn financièle deals die je langetermijndoel niet dienen en/of afbreuk doen aan je concept. En dat als je de beste wordt/bent in jouw segment, je ´vanzelf´ veel bezoekers/fans trekt waar je vervolgens (ook zakelijk) iets mee kunt. Maar dat dat dus geen doel op zich moet zijn maar een gevolg (van het feit dat je de beste bent in jouw markt). Dat stel jij natuurlijk ook altijd al maar het is goed dat ook nog eens door een andere ´goeroe´ bevestigd te krijgen. :-)

JPKB
Door

JPKB

op 17 May 2011

Erg leuk dit Tonny.Goede mensen ook!

Tony
Door

Tony

op 20 May 2011

Leuke dingen komen altijd van pas. Goed interview en leerzaam. Dit baantje is een kroon op zijn werk. Als je het begin van het Internettijdperk hebt meegemaakt zeker..Over leuke dingen gesproken...

Reactie plaatsen

Meer internet marketing tips?

Wij hebben meer dan 1.400 online marketing artikelen in ons archief!