"Stop met je online marketing
als je dit nog niet hebt opgelost..."

Afzender: Martijn van Tongeren


Het was september 2017. Ik was net mede-eigenaar van de IMU geworden. Ik had daarvoor 130.000 euro van Tonny geleend om 20% van de aandelen te kopen.


Ik voelde me in mijn nopjes. Er kwam namelijk een productlancering aan en dat betekende dat er een grote omzetknaller zou komen. Ik kon niet wachten op het resultaat, zodat ik een eerste aflossing van mijn lening kon gaan doen!

 

Maar dat viel keihard tegen…


We volgden dezelfde strategie die we al sinds 2010 volgden. Die strategie stond altijd garant voor succes maar het resultaat was deze keer veel slechter. Normaal gesproken kregen we zo’n 60 nieuwe klanten in een lancering, maar het waren er nu maar 18...


De winst was nihil…

Had ik net een domme fout gemaakt met mijn aandelendeal?

Waar is het misgegaan?

Ik snapte er helemaal niks van...

Martijn Freakout Gif

Tijdens een productlancering sturen wij meerdere e-mails naar onze mailinglijst over het aanbod dat we doen. De mensen op onze lijst die op dat moment interesse hebben, gaan over tot actie en kopen ons product. Zo simpel is het.


Maar tijdens deze lancering gebeurde dat niet.

 

Ik wist zeker dat het niet aan de inhoud van de e-mails lag, want we hadden onze beste content uit voorgaande lanceringen hergebruikt. Ook met ons aanbod was niks mis, we hadden daar al vaak succes mee behaald. Ik ging op onderzoek uit en schrok me kapot toen ik achter het probleem kwam:

 

De belangrijkste e-mail uit de lancering had een openratio van 8,96%. 

Van elke 100 nieuwsbrief abonnees, openden minder dan 9 mensen de mail!

De belangrijkste e-mail, met het aanbod, was vrijwel niet geopend.


Daar sta je dan met je goeie gedrag en je mooie content 😅

Als mensen je e-mail niet openen of lezen... zullen ze ook niet van je kopen...

Onze e-maillijst is al sinds 2010 de ruggengraat van onze business en leverde miljoenen omzet op, maar is e-mail
marketing inmiddels echt dood?"

Toen ik op onderzoek uitging kwam ik erachter dat onze 'open rate' niet het enige probleem was. We hadden nog een aantal onderliggende problemen. Alsof je je duim in het gaatje van de dam steekt, maar het volgende gaatje ook alweer verschijnt.


Op dat moment stapte ik in een wereld waarvan ik niet gedacht had dat die zoveel mogelijkheden met zich meebracht. E-mailmarketing is niet dood, het is juist springlevend, maar dan moet je wel meeveranderen met de tijd. We moesten het structureel anders aanpakken.


  • Ik leerde over de infrastructuur van e-mailmarketing
  • Welke factoren ervoor zorgen dat je e-mails wel of niet aankomen
  • Hoe je niet zoveel mogelijk, maar alleen de juiste mensen op je lijst krijgt
  • Hoe je mensen die je e-mails niet openen alsnog kunt bereiken
  • De impact van verschillende software op het effect van je e-mails
  • Hoe je funnelpsychologie gebruikt voor meer opens, kliks en verkopen
  • De gaafste funnel hacks waar je soms steil van achterover slaat
  • Hoe je een mailinglijst moet masseren (en hoe je dit kunt automatiseren)
  • Hoe je geavanceerde segmentatie en dynamische content gebruikt
  • De kunst van funnel stacking en een nieuw niveau van marketing automation


En dit was nog maar het topje van de ijsberg...

"Ik verwijderde tot Tonny's afgrijzen de helft van onze mailinglijst (26.000+ adressen) waardoor we vervolgens veel meer omzet en winst maakten..."

Ik ben op alle vlakken aan het sleutelen gegaan en stapte af van de strategie die voorheen altijd voor ons gewerkt had. Ik verwijderde zelfs de helft van onze zorgvuldig opgebouwde e-maillijst. Het waren de meest onverwachte en contra-intuïtieve technieken die de grootste impact maakten...


Er is sindsdien veel veranderd.
Toen ik instapte bij IMU in 2017 maakten we 1,7 miljoen omzet per jaar.
Nu, 4 jaar later, verwachten we de grens van 6 miljoen omzet te bereiken.

 

De grootste reden voor deze groei?
Onze vernieuwde marketingfunnels

 

Sinds 2017 ligt mijn focus op het verbeteren van onze e-mailmarketingfunnels terwijl Tonny zich heeft toegelegd op het verbeteren van de directe salesprocessen op onze website. Deze combi heeft geleidt tot een geoliede machine die onze bezoekers direct en indirect converteert naar klanten.

"Dankzij de combi van deze nieuwe funnels levert elke euro die wij uitgeven aan nieuwe bezoekers het viervoudige op!"

E-mail funnel (autoresponder)

Achteraf was ons dieptepunt in 2017 eigenlijk een keerpunt. Eerder een zegen dan een vloek, want hierdoor hebben we onze e-mailmarketing en funnelstrategie volledig herzien en dat heeft onze business in een stroomversnelling gebracht.


Onze funnels draaien veel beter en leveren constant nieuwe klanten op. We kunnen daardoor veel sneller opschalen en hebben meer stabiliteit in onze marketing. Hierdoor zijn ook onze softwarebedrijven gegroeid en bedienen we nu 6.500+ klanten t.o.v. 1.200 in 2017. Ook hebben we inmiddels een team van 34 FTE t.o.v. 12 in 2017.


Wij hebben de laatste jaren geen tunnel- maar eerder een funnelvisie gehad 😜. We willen deze onze inzichten, beste technieken en nieuwe funnelformule graag met je delen en daarom hebben wij deze voor je uitgewerkt in een gloednieuw programma genaamd Funnel Vision. We nodigen je van harte uit om er mee aan de slag te gaan!

Ontdek Funnel Vision

null

1. Razendsnel een grote mailinglijst opbouwen

  • Zo bouw je vanuit het niets een grote mailinglijst met warme leads (ook als je geen ervaring hebt)
  • 21 creatieve vormen van leadmagnets om meer aanmeldingen te krijgen
  • Voorbeelden en software om zelf weggevers en professionele designs te maken
  • Hergebruik onze beste templates voor aanmeldpagina's, opt-in processen en formulieren
  • De 'zeef' en hoe je zorgt dat de opt-in formulieren op je website veel meer inschrijvers opleveren
  • Welke e-mailsoftware (ESP) kun je het beste gebruiken? Welke valkuilen zijn er?
  • 5 effectieve methoden om meer bezoekers naar je opt-in formulieren te krijgen
  • Integratiemarketing: onze #1 strategie voor het krijgen van zeer gerichte, gratis leads
  • Ontdek de meest onderschatte plek op je website om meer resultaat uit je leads te halen.

2. Je e-mails beter laten presteren

  • E-mail copywriting; hoe schrijf je effectieve e-mails (ook als je geen geboren schrijver bent)
  • 5 vormen van e-mail copywriting en wanneer je welke vorm moet gebruiken (en wanneer niet...)
  • Laat je inspireren door en hergebruik onze meest effectieve e-mails van de afgelopen 11 jaar
  • Welke e-mails ons de laatste jaren miljoenen euro's omzet hebben opgeleverd 
  • Welke (onverwachte) opmaak van je e-mails zorgt voor meer resultaat?
  • De grootste fouten die wij in onze e-mails maakten, die ons veel abonnees en omzet gekost hebben
  • Moet je lange of juiste korte e-mails schrijven wanneer je meer verkopen wilt maken?
  • Design, afbeeldingen, super signatures en meer, hoe gebruik je dit zonder jezelf in de voet te schieten
  • Ontdek hoe je de juiste emotie bij je lezer kunt raken, ook als je zelf geen psychologie expert bent
  • Hoe je voorkomt dat een groot percentage van je e-mails in de SPAM beland...
  • Onze geheimen en praktische technieken om meer mensen je e-mails te laten openen
  • CTR verhogen: Hoe zorg je dat meer mensen klikken op de linkjes in jouw mailings?
E-mail marketing segmentatie

3. Automatische 1-op-1 marketing

  • Ontdek de kunst van vergaande segmentatie zonder dat je technische kennis nodig hebt
  • Hoe zorg je dat niet iedereen dezelfde of dubbele mails krijgt, maar alleen mails  die relevant zijn?
  • Mailinglijst segmenteren met tags, hoe doe je dat geautomatiseerd en hoe voorkom je een chaos?
  • Mailinglijst segmenteren op basis van gedrag, hoe doe je dat zonder privacyschendingen?
  • Hoe integreer je 'lead scoring' zodat je gericht jouw meeste warme leads kunt identificeren 
  • Laat je leads (automatisch) ieder hun eigen individuele pad bewandelen in jouw mailcyclus
  • Werken met meerdere lijsten? Wanneer wel en wanneer niet? Wat zijn de valkuilen?
  • Hoe kun je ook ná aanmelding de leads op je lijst nog segmenteren op basis van hun interesses?
  • Importeer onze templates waarmee wij onze mailinglijst heractiveren en automatisch opschonen
E-mail marketing hacks

4. E-mail marketing hacks

  • Verlaag je spamscores, verhoog je open rates en maak meer omzet met deze hacks
  • Dynamische e-mails; Verschillende boodschappen voor verschillende lezers in 1 e-mail?
  • Laat de inhoud van je e-mails en funnels automatisch aanpassen op basis van de ontvangers
  • Data hergebruiken uit je webinarsoftware? Uit je formulieren? Van je verkopen? Zo doe je dat!
  • Ruim je mailinglijst (volautomatisch) op en welk gevaar loop je als je dat niet doet?
  • Verandering de 'timing' van de mails in je automations voor een realistischere ervaring
  • AVG / GDPR - Hoe zorg je dat je aan de privacy wet voldoet, maar niet je opt-in conversie killt?
  • Hoe je met enkele muisklikken je e-mails beter laat presteren (dit doet bijna niemand)
Lizzy Blijleven

Lizzy Blijleven

Eigenaresse Fitgirls.nl

Niet normaal!

Dankzij de technieken van Tonny en Martijn hebben wij alleen in de afgelopen 2 maanden al 22.000 euro extra omzet uit onze e-maillijst gehaald. Onze lijst groeit ook nog eens veel harder nu, terwijl onze marketingfocus eigenlijk op social media ligt. Niet normaal!

Sales funnel

5. Sales funnels

  • Hoe maak je (zonder ervaring) een goede marketing-, sales en/of productfunnel?
  • Hoe zet je de (koude) bezoekers op je website direct om in betalende klanten?
  • Wat is een goed aanbod en welke pricing hanteer je voor nieuwe bezoekers op je website?
  • Hoe lang is een goede directe salesfunnel? En hoe is dat voor jouw markt? (voorbeelden)
  • Hoe je 'gratis' kunt adverteren in Google en Facebook en je funnel 10x sneller kunt vullen met leads
  • Het #1 geheim waarmee je van een verlieslijdend- een winstgevend salesproces maakt
  • Ongecensureerde voorbeelden van onze 'geld-print-machines' (direct winstgevende sales funnels)
  • De exacte salesfunnel van ons boek (€400.000+ omzet) stap voor stap in beeld
  • De fouten die wij in onze salesprocessen en funnels maakten die ons bakken met geld hebben gekost
  • Eén te simpel en stom mailtje om serieus te nemen, wat ons structureel 15%+ meer omzet oplevert 
  • Funnel KPI’s - Deze 5 getallen moet je kennen en verbeteren om je sales funnel te laten presteren
Funnel psychologie

6. Funnel psychologie

  • Ontdek de kunst van gefaseerde verleiding om meer leads om te zetten in klanten
  • 4 psychologische stappen die elke bezoeker moet zetten om bij jou te kopen
  • Leer het consumentenbrein van jouw doelgroep te begrijpen maak je aanbod veel effectiever
  • Hoe je met één techniek de omzet uit je salesfunnel met 10% tot soms wel 40% kunt verhogen
  • Hoe je het zeigarnik effect en buyers remorse kunt gebruiken voor direct meer omzet
  • Welke emotie moet je bij je leads raken voordat zij je product zullen willen kopen?
  • Het onmisbare 'startpunt' onder ieder effectief salesproces 
  • De ongekende impact van conjunction fallacy in zowel je sales- als e-mailmarketingfunnel
  • Ontdek de 6 fasen van de perfecte funnel en hoe je iedere fase optimaal inricht voor jouw leads
  • Neuromarketing methoden die je zullen verbazen, inspireren en doen glimlachen (ieder kan dit!)
E-mail marketing funnel

7. Geavanceerde e-mail funnels

  • Ontdek de 7 wetten van een effectieve e-mailfunnel
  • Hoe maak je zelf een goede verkoopfunnel via e-mail? Wij leren het je stap voor stap
  • Wat is de ideale verhouding tussen waardevolle informatie en commercie in een funnel?
  • Hoe verwerk je je aanbod op de juiste manier en op het juiste moment in een funnel?
  • Voorbeelden van de evolutie van onze e-mailfunnels in 11 jaar (alle do's en don'ts uitgelegd)
  • 6 manieren en voorbeelden om je klanten blij(er) te maken nadat ze je product hebben aangeschaft
  • Funnel stacking, hoe werkt dat in de praktijk en wat zijn de gevaren die je hierin moet vermijden?
  • Hoe gebruik je meerdere, zelfs tientallen, funnels naast elkaar zonder in de problemen te komen?
  • Hoe promoveer je jouw abonnees automatisch van de ene naar de andere funnel (o.b.v. hun gedrag)
  • Evergreen funnel; hoe zet je een actie met afteller in je funnel die continue voor klanten zorgt?
  • Klik mee: demonstratie van alle technieken in de e-mail software (Mailblue / ActiveCampaign)
Marketingfunnel hacks

8. Funnel hacks

  • Praktijkvideo’s (in Mailblue) met onze allerbeste funnel hacks die wij dagelijks gebruiken
  • Automatisch (obv gedrag) extra informatie over je product naar enkel geïnteresseerde leads sturen?
  • Slim segmenteren, hoe zorg je dat mensen die in je e-mail funnel zitten geen direct mailings krijgen?
  • Leer hoe je jouw leads zelf kunt laten kiezen hoe snel ze de volgende mails uit je funnel willen krijgen
  • Hoe zorg je ervoor dat iemand die zich 2x inschrijft op je mailinglijst, niet 2x je funnel doorloopt?
  • Gmail-Zapier hack, misschien wel de meest geniale funnel-hack aller tijden (dit doet vrijwel niemand)
  • One-click-signup, laat mensen vanuit je mailing met 1 muisklik aanmelden voor je webinars
  • Onze #1 lifehack voor meer persoonlijkheid in je funnels (hier krijgen we wekelijks complimenten op)
Judi Godvliet

Judi Godvliet

No nonsens

Na meer dan 120 Engelstalige (marketing)cursussen te hebben gevolgd, vind ik jullie cursussen een verademing. Wat mij opvalt is jullie no nonsens aanpak, eenvoudig taalgebruik geïllustreerd met praktische voorbeelden.
Mailblue

Bonus: 1 jaar gratis Mailblue

  t.w.v. 108 euro   

MailBlue is de Nederlandse gecertificeerde partner van de e-mailmarketing software ActiveCampaign. Eén van de marktleiders als het gaat om funnels, segmentatie en marketing automation. Start je nu met Funnel Vision? Dan krijg je jouw eerste jaar Mailblue (een Lite account, tot en met 500 contacten) gratis.


Word lid van IMU+ en krijg toegang tot deze + al onze programma's

IMU Plus

Onze core business is software en niet de verkoop van online marketing cursussen. Daarom hebben wij besloten om na 11 jaar te stoppen met het verkopen van cursussen en deze enkel nog aan te bieden in ons IMU+ lidmaatschap. Binnen IMU+ vind je al onze cursussen en seminar opnames, maar ook toegang tot onze bruisende community en live sessies door online marketing experts. Klik hier voor meer info >>>

Ontvang direct toegang tot Funnel Vision

null

Word Lid van IMU+ en ontvang direct toegang tot Funnel Vision

Marketing funnel cursus video's

To the point

Geen bullshit bingo en open deuren, maar 41 video's met concrete tips die hout snijden.
Marketing funnel cursus blauwdrukken

Blauwdrukken

Inclusief downloads van onze best converterende opt-in pagina's, mailings en funnel templates.

Marketing funnel cursus cases

Praktijkcases

Krijg een ongecensureerd kijkje in onze funnels, gedemonstreerd in de e-mail software (mailblue).

Ervaringen van anderen

 

Veelgestelde vragen over Funnel Vision

Wat wordt de prijs na deze actie?

Je kunt nu eenmalig toegang krijgen tot Funnel Vision voor 197 euro. Hierna zal het programma niet meer los te koop zijn. Na 11 jaar hebben we namelijk besloten te stoppen met het verkopen van cursussen en deze enkel nog aan te bieden in ons IMU+ lidmaatschap.

Hoe lang heb ik toegang?

De toegang tot Funnel Vision is onbeperkt. Je kunt de video's dus zo vaak als je wil bekijken. Ook als je pas over een half jaar met je funnels aan de slag gaat, is het dus verstandig om de cursus nu alvast te claimen.

Ik heb nog geen (mensen op mijn) mailinglijst, maakt dat uit?

Nee dat maakt niet uit! We leren je stap voor stap hoe je een mailinglijst kunt opbouwen. Of je nu al een lijst hebt of nog helemaal vanaf nul moet beginnen. We leren je niet alleen hoe je snel een grote lijst op kunt bouwen, maar ook hoe je de juiste doelgroep op je lijst krijgt zodat mensen je mails ook daadwerkelijk lezen.

Ik heb nog geen ervaring met funnels, is dit wel geschikt voor mij?

Jazeker, ongeacht je ervaring met e-mailmarketing en funnels gaat deze cursus je helpen. We beginnen elke module met de strategie en gaan daarna hands-on met je aan de slag om dit in praktijk uit te voeren. We laten alle technieken die wij bespreken direct in de praktijk zijn zodat je mee kunt klikken. We starten op een basis niveau (voor als je helemaal nieuw bent) en gaan door tot een zeer geavanceerd niveau van funnel optimalisatie.

Ik heb veel ervaring met marketingfunnels, is dit iets voor mij?

Jazeker, als je veel ervaring hebt met marketingfunnels dan weet je dat één goede funnelhack (die je opt-in rate, open rate, CTR of salesconversie verbetert) jou een veelvoud van de investering in dit programma op zal opleveren. Wij achten de kans groot dat hier meerdere technieken in zitten die je nog niet toepast. Mocht er echt helemaal niets nieuws voor je bij zitten, dan kun je binnen 14 dagen altijd je geld terug vragen :-)

Werken deze stappen alleen met jullie software?

In de cursus maken wij gebruik van MailBlue (ActiveCampaign) om onze funnels in te demonstreren. Maar ook met andere e-mailmarketingtools kun je deze technieken natuurlijk toepassen. We doen het stap voor stap voor. Je kunt ook met je eigen software meedoen om eenzelfde resultaat te krijgen. Het gaat er om dat je snapt hoe het zou moeten werken.

Ik werk in ... - werkt een funnel wel voor mij?

Ja.

Ik heb een webshop, werkt het ook voor mij?
Ik werk B2B, kan ik dan wel iets met funnels?
Ik heb fysieke producten, heb ik er ook iets aan?
Ik verkoop diensten, heb ik er ook iets aan?
Ik doe affiliate marketing, heb ik er ook iets aan?

Ongeacht het type business dat je hebt gaat Funnel Vision zorgen voor meer online resultaat. Want voor elke business heb je warme leads nodig. Er kunnen nuanceverschillen zijn per type business, maar de strategieën en technieken blijven hetzelfde. In het programma geven we voorbeelden voor verschillende soorten bedrijven zodat je weet wat er voor jou het beste werkt.

Geven jullie een garantie op resultaat?

Ken je dat verhaal van die jongen die een fitnessprogramma kocht? "Een sixpack in slechts 6 weken!". Na aankoop zat hij 6 weken op de bank, alleen maar taart en chips te vreten... en na 6 weken had hij geen sixpack!

Verrassend he? ;-) Wij gaan jou niet dagelijks in de gaten houden en geven daarom geen garantie op resultaat. Maar als jij gemotiveerd bent en doet wat wordt besproken in Funnel Vision, dan is het onmogelijk om niet te groeien.

Hoe snel heb ik mijn investering terug verdiend?

Dat ligt aan je business. Wanneer jij een product verkoop van 300 euro dan hoef je exact één extra verkoop te maken door de technieken uit Funnel Vision toe te passen om je investering er uit te halen. Als wij je helpen om je e-maillijst te vergroten, je open rate te verhogen, je leads beter op te warmen, betere e-mails te schrijven, je boodschap specifieker te maken en meer geïnteresseerden naar je aanbod te krijgen. Denk je dat je dan meer verkopen gaat maken? Zo ja, dan kun je zelf de rekensom maken.

Word lid van IMU+ en ontvang direct toegang tot Funnel Vision!