2 Facebook updates paginabeheerders die jij moet weten
28 januari 2014 

2 Facebook updates voor paginabeheerders

Vorige week nog kwam Facebook negatief in het nieuws doordat onderzoekers van Princeton wisten te melden dat ongeveer 80% van de huidige Facebookers  in 2022 gestopt zullen zijn met Facebook. Vele nieuwssites namen het bericht over. Later bleek dat Princeton een hele aparte manier van onderzoeken had. Facebook kwam met een vrij hilarische reactie terug om de geruchten uit de wereld te helpen.

Inmiddels wist Marketingfacts ons, via gegevens van onderzoeksbureau Newcom, te melden dat in Nederland Facebook nog steeds groeit. Getuige de cijfers die deze week werden verspreid. Ook voor pagina beheerders blijft Facebook een interessant medium. Maar dan moet je wel op de hoogte zijn van de laatste wijzigingen/trends. Hierbij 2 Facebook updates die jij als paginabeheerder moet weten.

Tekstupdates gaan niet meer voor je werken

Op 21 januari gaf Facebook een officieel bericht uit waarin het verklaarde dat ze constant aan het testen zijn om de juiste berichten te laten zien aan de juiste mensen (Edgerank algoritme). Hierbij gaf Facebook aan tekstupdates heel goed werken van persoon tot persoon. Maar voor pagina’s ligt dat (blijkbaar) anders:

[highlight style=’alice-blue’]‘Over time, we noticed that this effect wasn’t true for text status updates from Pages. As a result, the latest update to News Feed ranking treats text status updates from Pages as a different category to text status updates from friends. Page admins can expect a decrease in the distribution of their text status updates, but they may see some increases in engagement and distribution for other story types.’ [/highlight]

Bekijk de officiële verklaring van Facebook. Beheer jij een pagina? Let dan goed op met wat/hoe je de berichten plaatst de komende tijd. En hou de cijfers in de gaten!

Reageren op reviews

Reviews op Facebook

De komende weken rolt Facebook de mogelijkheid uit om als paginabeheerder te reageren op reviews die zijn achtergelaten op je pagina.  Tot nu toe is dat nog niet mogelijk en kan je als paginabeheerder ‘slechts’ zien hoeveel sterren je van iemand krijgt. Daar komt dus verandering in. Zelf heb ik deze functie al op mijn pagina gekregen.

Wat denk jij over deze functies? En, wat verwachten jullie dat de toegevoegde waarde zal zijn van deze functies voor jou onderneming?

Over de schrijver
Lars is oprichter en eigenaar van online marketingbureau Maatwerk Online (www.maatwerk-online.nl) en wincode-campagne specialisten fbwincode (www.fbwincode.com). Inmiddels werkt Lars al ruim 5 jaar in de online marketing en is hij gespecialiseerd in vooral Google AdWords (SEA) en Facebook Marketing. Lars is sinds 2012 onafgebroken Google AdWords en Google Analytics Certified.
webwinkelvragen

Door

webwinkelvragen

op 28 January 2014

Het is zeker van toegevoegde waarde deze update. Je mag een persoon bedanken voor een positieve review, of jezelf 'verdedigen' bij een negatieve review.

larsmaat

Door

larsmaat

op 28 January 2014

Goedemiddag, bedankt voor je reactie. Let wel op: je kan alleen reageren op de review als die persoon zijn profiel op 'openbaar' hebt staan. Maar inderdaad: het is enorm handig!

Reactie plaatsen