De Ideale E-mail Marketing Strategie?
De Ideale E-mail Marketing Strategie?
28 februari 2014 

De Ideale E-mail Marketing Strategie?

Wanneer ik het over e-mail marketing heb krijg ik altijd wel dit soort reacties:

“mensen krijgen tegenwoordig al zoveel e-mails/spam, dat werkt echt niet meer” of “e-mail marketing is dood, social media is de toekomst”

Maar is dat wel zo? in deze video heb ik het over de ideale e-mail marketing strategie:

Extra tip:

In de video heb ik het over wederkerigheid. Uitgebreid uitleg hierover vind je in het artikel over de “overtuigingsprincipes van Robert Cialdini“. Meer tips over hoe je meer opt-ins krijgt vind je in mijn artikel over het verbeteren van je opt-in pagina.

Over de schrijver
Tonny Loorbach is de oprichter en eigenaar van de IMU en enkele andere software- en online marketing bedrijven. Met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij in 2018 een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.

Door

Ruben Goudswaard

op 7 March 2014

Het werkt inderdaad wel. Ik bekijk zeker niet alle mails maar onder andere deze video heb ik bekijken naar aanleiding van een nieuwsbrief. ;)

Door

Monique

op 7 March 2014

De afgelopen jaren heb ik meerdere keren gewisseld in de vorm waarin ik mijn 'nieuwsbrief' aanbood. Als platte tekst zoals jij het doet maar ook als opgemaakte nieuwsbrief inclusief plaatjes. Mijn ervaring is dat de open rate hoger is bij een mooi opgemaakte nieuwsbrief dan bij platte tekst. Ook wordt er vaker op links geklikt. Kortom, het lijkt dus doelgroepafhankelijk.

Door

c kentie

op 7 March 2014

Ik heb al wat geld betaald voor niets,,later bleek dat het allemaal gaat om ketting reactie,en dat de man boven aan de lijst er rijk van word je word dus belazerd je betaald en dan kan je weer betalen geen nood je kan je geld terug krijgen,,1 was zo netjes dat te doen de rest van je geld , ja daar zit de man boven aan de lijst van aan het strand met een borrel dus je kan beter niets betalen dan verdien je aan internet carel kentie

Door

Tonny Loorbach

op 7 March 2014

Dat is Multi Level Marketing Carel, dat is iets aders. Het gaat hier over het versturen van nieuwsbrieven ;)

Door

Arno

op 7 March 2014

Wij hebben de afgelopen jaren behoorlijk wat e-mailadressen verzameld en zijn nu op een punt gekomen dat wij willen starten met het versturen van een nieuwsbrief aan onze leden. Na het zien van je video neem ik je adviezen mee zodat onze nieuwsbrief door zoveel mogelijk mensen wordt gelezen. Bedankt voor je informatie :-)

Door

Romano Groenewoud

op 8 March 2014

Ik denk dat het geven van waarde niet alleen goed werkt specifiek in het domein van e-mail marketing maar in vrijwel alle aspecten van internet marketing. Zelf bied ik altijd gratis rapporten aan klanten die geïnteresseerd zijn in onze diensten. Een gedetailleerd en gepersonaliseerd rapport die de potentiële klant waardevolle informatie verschaft of zijn of haar onderneming, en dit advies eventueel zelf zou kunnen toepassen om meer omzet te draaien. Ik denk dat het geven van waarde nog effectiever is als je gift persoonlijk is, dus niet een standaard e-Book, maar echt iets dat op maat is gemaakt. Ligt er natuurlijk ook wel aan op welke schaal je opereert, als je duizenden potentiële klanten per dag binnenkrijgt is dit natuurlijk moeilijk haalbaar.

Door

Stefan

op 9 March 2014

Ik ben het er niet helemaal mee eens, als ik kijk hoeveel inschrijvingen er binnen komen via onze landingspagina's, dat mensen graag op de hoogte gehouden willen worden, en als ik de gemiddelde klikpercentage bekijk over de nieuwsbrief-leden is de conversie erg hoog, het gaat er juist om hoe je een database van e-mailadressen opbouwt.

Door

SEO online marketing

op 26 March 2014

Goede adviezen! Ik ben het ermee eens dat e-mail marketing nog niet dood is. Echter, zoals Stefan zegt, is de manier waarop je een database van e-mailadressen opbouwt bepalend voor de effectiviteit hiervan. Onafhankelijk van welk marketing kanaal je gebruikt, het zal alleen effectief zijn als je de juiste mensen bereikt.

Reactie plaatsen