Winnen in Google?
SEO BoekOntvang het boek

Page content

article content

Zo zorg je voor terugkomende webshopklanten: 5 tips

Om iemand naar je website te laten komen en te verleiden tot een aankoop relatief eenvoudig. Mensen die op zoek zijn naar een product gaan op zoek op internet. Zoekwoorden optimalisatie zorgt voor een hoge ranking bij de zoekresultaten. Maar hoe zorg je er nu voor dat deze unieke bezoekers terugkeren naar jouw webshop? Dat is een stuk lastiger. De volgende 5 tips helpen je een relatie op te bouwen en te onderhouden met je klant!

1. Zorg voor actuele content

Mensen houden van verrassingen en van vernieuwing. Niet voor niets dat de stenen winkel de etalage en de collectie met regelmaat aanpassen. Dat geldt ook voor de webshop. Bezoekers willen verrast worden. Ga jezelf maar na, als je een paar keer op een website hebt gekeken en je ziet telkens hetzelfde kom je niet meer terug. Belangrijk dus om regelmatig nieuwe content te plaatsen op de homepage. Focus je bij je content op een aantal belangrijke SEO zoekwoorden, deze focus uit zich uiteindelijk in een betere ranking binnen Google.

2. Reageer op feedback van klanten

Jouw klanten kunnen op de website of je social media reageren of contact opnemen. Doe daar dan ook iets mee, reageer op dat wat ze communiceren. Niets laten horen is geen optie!

3. Delen is in

Klanten kopen liever bij iemand waar ze iets meer van weten. Ook dat is niet anders bij het webwinkelen. Deel dus informatie. Over jezelf en waar je mee bezig bent met je bedrijf. Maar ook het delen van informatie over trends of nieuwe producten is iets waar je klanten mee boeit. Je kunt dit doen door blogs of een nieuwsbrief. Door je website te koppelen aan jouw socials als Facebook, Instagram of Snapchat om interessante content te delen krijg je fans, volgers.

4. Geef iets weg

Iedereen houdt ervan om een cadeautje te ontvangen. Ook jouw trouwe klanten. Zo kun je ze bijvoorbeeld originele giveaways toesturen gecombineerd met dat wat ze hebben besteld. Dus niet alleen ontvangen ze dan het product wat ze hebben besteld, ze worden tevens verrast met een leuk extraatje. De soort giveaway is afhankelijk van je bedrijf, branche en visie. Ook kun je hierbij inspelen op jaargetijde, een feestdag of bijvoorbeeld op de verjaardag van je klant. Natuurlijk wel met een persoonlijk bericht erbij, zodat je je klant echt verrast! Ook korting na een aantal keren kopen of een klantenkaart zorgt voor terugkomende klanten.

5. Ken je klant

Om je website en dat wat je verkoopt goed aan te laten sluiten bij de wensen van je klant is het verstandig om je klant te onderzoeken. Vraag hen regelmatig om feedback. Onderzoek wat je klant wil weten van oriëntatie tot aanschaf. Pas je content daarop aan. En zorg dat je customer journey aansluit bij jouw klanten en probeer het aankoopproces zo klantvriendelijk mogelijk te laten zijn. Vergeet daarbij niet de aftersales.

Er zijn heel veel webshops. Je hebt dus ook veel concurrentie. Hoe onderscheid je jouw webshop van alle andere? Natuurlijk is het belangrijk dat je iets verkoopt wat mensen willen kopen. En dat zij dit gemakkelijk kunnen kopen in jouw webwinkel. Zorg dat je ze vinden. Reageer als jouw klanten de moeite nemen iets over je of aan je te schrijven. Met deze tips krijg je klanten die terugkomen in jouw webshop!

Comment Section

0 reacties op “Zo zorg je voor terugkomende webshopklanten: 5 tips

Plaats een reactie