arrow_drop_up arrow_drop_down
16 augustus 2014 

Winsttaal versus Verliestaal

Wanneer je meer conversie wil behalen op het internet kan het goed werken om je taal (manier van spreken tot je lezer) te gaan herschrijven. Mensen hebben van nature een aangeboren verliesaversie en dat betekent dat we vaak meer angst hebben om iets te verliezen dan dat we de ambitie hebben om iets te winnen…

In deze video leg ik je uit waarom je in je teksten gebruik zou moeten maken van ‘verliestaal’ in plaats van ‘winsttaal’:

Over de schrijver
Tonny Loorbach is ondernemer en investeerder. Hij specialiseert zich sinds 2007 in online marketing en richtte in 2010 de IMU op. Inmiddels is hij naast de IMU eigenaar van 5 andere software- en online marketing bedrijven (Phoenix, Huddle, Plug&Pay, Switch en Salespassie), heeft hij zijn eigen stichting (De Loorbach Foundation) en een investeringsmaatschappij (Loorbach²). Tonny trainde al 120.000+ ondernemers en met zijn boek 'Doelgerichte SEO' scoorde hij een #1 besteller. Naast SEO is Tonny specialist op het gebied van WebPsychologie; een combinatie van conversie optimalisatie, online gedragspychologie en neuromarketing.
James

Door

James

op 17 August 2014

Leuk om eens te proberen. Altijd eerst even uittesten.

Cv storing Den Haag
jack

Door

jack

op 26 September 2014

Wauw, dat je alles kan veranderen door alleen je tekst een beetje te veranderen, top!

Jerome Knoot

Door

Jerome Knoot

op 10 December 2014

Goed advies, Tonny. Kun je voorbeelden geven van goede verliestaal? Moet ik denken in de trant van "mis deze stappen niet" of "voorkom deze fouten"? Ik begrijp het principe, maar heb moeite met de concrete invulling van dit principe. Bedankt en keep up the great work! Jerome - Strategischmarketingplan.com

Maud Ebbekink

Door

Maud Ebbekink

op 26 May 2015

Verliestaal is inderdaad mooie toepassing van het psychologische principe 'loss aversion' en ideaal voor gebruik in online marketing. Ik heb zelf een onderzoek gedaan naar het inzetten van verliestaal om mensen over te halen zich aan te melden voor mij mailing. Ik behaalde hierdoor 4 keer zo veel aanmeldingen. Als je nieuwsgierig bent naar dit onderzoek, ik schreef er een blog over: http://www.consumpsy.nl/blog/2013/nieuwsbrief-loss-aversion-new/

Reactie plaatsen