arrow_drop_up arrow_drop_down
4 april 2020 

3 Copywriting technieken voor meer sales

HOERA, Martijn is jarig! Geen 21, maar 27 lentes jong. En wie jarig is, trakteert (toch?!). Wij doen dit keer geen extra actie, want ons boek komt a.s. maandag uit. In deze podcast delen we, om het een beetje goed te maken, weer een stukje uit het boek.

Als je wil dat de mensen die op je site komen ook iets gaan kopen, kun je ze een beetje helpen. Er zijn een paar simpele stappen die je kunt zetten – als het ware een copywriting script. De kracht van copywriting wordt echt onderschat in de wereld van online marketing. Vaak kan een kleine aanpassing in je tekst al enorm verschil maken.

Door deze technieken op je salespage toe te passen, laat je klanten voelen wat er gebeurt als ze het product kopen – maar ook wat er gebeurt als ze dat niet doen. We noemen ze:

De 3 V's van Verleiding

1. Vooruitzicht.
Wat wil iemand bereiken? Vertel niet (alleen) hoe geweldig het product is, maar wat je klant ermee kan bereiken. Zie het als de before en after foto van Tonny's fitnesschallenge: van te zwaar of te weinig spieren naar super gespierd en een geweldig lijf. Wie wil dit niet?!

De meeste mensen hebben een probleem; dat is hun steady state emotion. Ook wel: de before foto. Je wil ze op de pagina naar een target state emotion krijgen: de after foto. Er is dus een duidelijk begin en een eind – en jouw product of dienst is de brug!

Onthoud: verkoop niet wat ze nodig hebben, maar wat ze willen. Als ze het dan gekocht hebben, geef je ze wat ze nodig hebben.

2. Volgzaamheid
Laat zien welke andere mensen jij al hebt geholpen. Welke resultaten hebben zij bereikt? Dit is social proof: als jij over jezelf zegt hoe geweldig je bent, vinden we dat opscheppen. Als iemand anders het over je zegt, zal het wel waar zijn.

Mensen zijn super gevoelig voor wat anderen doen. Kijk maar eens om je heen in deze crisis: je ging bijna zelf hamsteren uit angst dat er geen toiletpapier meer zou zijn. Toch?

3. Verliesaversie
Mensen hebben van nature een enorme angst om iets te verliezen. Je wil dus laten zien wat iemand misloopt en wat het gevolg daarvan is. Verlies je geld of status als je niet NU koopt? Dat doet meer pijn dan bijvoorbeeld “hoger scoren in Google” aan genot oplevert.

Meer verkopen here we come!

Met deze 3 V's kun je écht meer verkopen. Hoe ga jij deze drie stappen op je salespagina verwerken? Laat het ons weten in de comments!

 

Over de schrijver
Wij van de IMU zijn er om jou als ondernemer te helpen groeien via het internet. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends te delen via onze e-books, blogs, video’s, cursussen, podcast en evenementen. Daarnaast is het onze missie om gelijkgestemde ondernemers te verbinden binnen onze IMU Community. Ook faciliteren we je - middels onze software - om je website bezoekers, conversie, funnels, automatisering en daarmee je vrijheid als ondernemer te vergroten.
Reactie plaatsen