Cursus

Community Building & Memberships

Wederkerende inkomsten én meer fans en ambassadeurs van jouw merk?

Huddle

Bijna de afgrond in...

Mijn naam is Tonny Loorbach, ik ben ondernemer, auteur en investeerder. Sinds 2010 verkoop ik o.a. online marketing cursussen, diensten en software. 

In 2015 geraakte ik - na 5 jaar een succesvol bedrijf gehad te hebben - met mijn business in een behoorlijke dip. Mijn inkomsten vielen stil, mijn kosten (€40.000,- per maand) liepen door, de financiële stress nam toe, ik had helemaal geen plezier meer in mijn business en geraakte in een onvermijdelijke burn-out...

Ik was genoodzaakt mijn strategie te wijzigen en raakte geïnspireerd door een trend die ik bij bedrijven zoals Microsoft, Adobe, Netflix, Spotify, Playstation, HelloFresh en anderen zag. Ik besloot over te stappen op een Membership-model i.c.m community building. Deze nieuwe methode heeft alles voor mij veranderd...

Wederkerende inkomsten

Hoewel ik in mijn eerste 5 jaar als ondernemer flinke omzetten binnen
gehaald had, had ik geen wederkerende inkomsten. Ik voelde me
daardoor altijd opgejaagd omdat ik constant op zoek moest naar
nieuwe klanten en daardoor nooit echt (financiële) rust had. Resultaten uit het verleden geven immers geen garantie voor de toekomst.

Ik moest constant blijven presteren en was altijd zo goed als mijn laatste marketingactie in plaats van zo goed als de opgetelde waarde van al mijn activiteiten door de jaren heen. 

Toen het even minder ging met mijn bedrijf proefde ik hiervan de bittere
nasmaak. Ik voelde niet meer de 'trots' op wat ik bereikt had maar enkel
nog de 'angst' om het allemaal kwijt te raken..

Dankzij het lidmaatschapsmodel ging ik echter binnen een jaar van 0,-
naar 100.000+ euro
wederkerende inkomsten per maand en dit
inkomen groeit elke maand nu exponentieel (stapelen).

Wederkerende / voorspelbare inkomsten geven financiële rust en
vertrouwen voor de toekomst. Het stelt je in staat om te sturen op
cijfers. Je ziet hoeveel klanten je gemiddeld binnenhaalt, hoeveel er klant
blijven (retentie), wat je gemiddelde klantwaarde is (lifetime value) en zo
ook hoe je jouw bedrijf exponentieel kunt laten groeien.



inkomsten

Kantoor IMU

Extra voordeel: Toffe bedrijven gebouwd

Omdat onze wederkerende inkomsten stegen (en daarmee de continuïteit gegarandeerd was) durfde ik veel meer te investeren in mijn team. Ik kon meer goede mensen aannemen, betere contracten en salarissen uitdelen en ook investeren in een toffe bedrijfscultuur. Inmiddels zijn wel zelfs met 17 man sterk op ons kantoor aan de Herengracht in Amsterdam.

In slechts 9 maanden nadat ik dacht dat we 'failliet' zouden gaan trokken we er met zijn allen op uit naar de Ardennen, Zuid-Frankrijk en als hoogtepunt een 10-daagse reis door Californië. Alles 'op kosten van de zaak'. Hoe gaaf is het, als je dat met je hele team kunt doen. Absoluut een mijlpaal in mijn business en leven!

Sindsdien zijn we ook nog in Frankrijk, Gent, Ibiza en Marbella geweest :)





Dankzij dit model heb ik naast mijn eerste bedrijf inmiddels zelfs nog 5 andere bedrijven die ook allemaal met het membership-model werken!

Bedrijven

Grand Canyon

Een bruisende community!

Terwijl ik het roer in mijn business omgooide vond er ook een wisseling van de wacht plaats. Mijn (inmiddels compagnon) Martijn van Tongeren promoveerde van Chef klantenservice naar Chef klantgeluk. Een 'subtiele' wijziging met grote gevolgen...

Daar waar ik als 'directeur morgen' focuste op het aantrekken van nieuwe klanten was Matijn als 'directeur vandaag' verantwoordelijk voor het vasthouden én gelukkig maken van onze leden. Dit middels het opzetten van een klanten community.

De sleutel tot een succesvol lidmaatschap is namelijk  ‘retentie’. De relatie met de klant, is eeuwig en eindigt niet na de eerste transactie. Wanneer je focust op het proces na de aankoop en succesvol community building toepast dan zie je dat:

  • Klanten blijer met je product/dienst zijn
  • Klanten meer betrokken raken bij je bedrijf
  • Klanten daardoor loyaler zijn (hogere retentie)
  • Klanten fan van je worden en over je gaan spreken
  • Fans ambassadeurs worden en actief je merk promoten 
Huddle

Voordeel: Blijere klanten

Niet alleen wij zelf profiteerden van deze nieuwe strategie. We merkten ook dat onze klanten vele malen blijer werden van onze nieuwe community building strategie. We kregen veel meer positieve berichten binnen. Ook merkten we dat onze business veel meer bijdroeg aan de levens van onze klanten. We gingen van klantenservice naar klantgeluk. Daar waar we voorheen altijd erg veel moeite moesten doen om 'tickets te verkopen' voor onze seminars stroomden onze zalen dankzij die nieuwe model vrijwel vanzelf vol met trouwe 'fans'. Dat zorgde voor een ongekende sfeer in de zaal!





Community Building Cursus

Onze stap-voor-stap methode is nu voor jou beschikbaar!

Martijn en ik hebben een praktisch programma voor je gemaakt waarin we stap-voor-stap laten zien hoe wij deze Membership- en community building strategie succesvol toepassen, wat de resultaten zijn én natuurlijk: Hoe jij exact hetzelfde kunt doen. 

We houden niets achter en geven al onze geheimen prijs!

Wat kun je verwachten in dit programma?

Networking

Lidmaatschapmodel

Hoe integreer je een lidmaatschapmodel met wederkerende inkomsten in jouw bestaande business?
Audience

Targetting

Beantwoord onze 3 kernvragen voor een ijzersterke positionering binnen jouw markt / niche.
Marketingstrategie

Marketingstrategie

Hoe bereik je jouw ideale klant? In plaats van met hagel te schieten leer je hoe je effectief je klanten naar je toe trekt.
online verkopen

Digitale producten

Hoe creëer je zelf digitale programma's en hoe kun je deze met maximaal rendement online verkopen?
lidmaatschap

Leden werven

Een lidmaatschap verkopen is moeilijker dan een los product... Wij leren je exact hoe je de valkuilen vermijdt.
Neuromarketing

Salespsychologie

Ontdek praktische sales- en neuromarketing trigger die voor vele malen meer klanten en omzet zorgen.

Retentie verhogen

Hoe houd jij je leden vast zodat je maandelijks inkomen maandelijks exponentieel groeit in plaats van daalt?
klantwaarde

Customer Lifetime Value

Verhoog je klantwaarde voor meer omzet en winst en stel jezelf in staat om te sturen en groeien o.b.v. statistieken.
strategie

Community Building

Verbind gelijkgestemden binnen jouw markt en breng 'magie' in je business met deze community building strategie.
Levende community

Engagement

Hoe krijg je meer reacties en activiteit in je community? Een succesvolle community is een levende community!
spelelementen

Gamification

Maak gebruik van spelelementen in je community om meer engagement en gebruikersloyaliteit op te wekken.
fans

Ambassadeurs

Maak fans, supergebruikers en zelfs ambassadeurs van je klanten middels deze handige technieken.


Word lid van IMU+ en krijg toegang tot deze + al onze programma's

IMU Plus

Onze core business is software en niet de verkoop van online marketing cursussen. Daarom hebben wij besloten om na 11 jaar te stoppen met het verkopen van cursussen en deze enkel nog aan te bieden in ons IMU+ lidmaatschap. Binnen IMU+ vind je al onze cursussen en seminar opnames, maar ook toegang tot onze bruisende community en live sessies door online marketing experts. Klik hier voor meer info >>>

Ontvang direct toegang tot de

Online Memberships & Community Building Masterclass

null

Word Lid van IMU+ en ontvang direct toegang tot de Online Memberships & Community Building Masterclass

Dankzij deze training en het 'verschuiven' van het 1 op 1 beantwoorden van mijn e-mails, ben ik van 7 dagen naar 1 dag per week werken gegaan!
Djack Littel
Tonny je hebt me weer geïnspireerd (en geholpen)! Ik heb zoveel aan jouw kennis en ervaring. Echt tof dat je zoveel deelt. Je weet niet half hoeveel impact je hebt ;).
Mariska Wijbenga
Indrukwekkend. Door jouw duidelijke tekst en uitleg in deze training heb ik spijt dat ik nooit marketing heb gestudeerd...! Zó boeiend!


Miriam Mars

Word lid van IMU+ en krijg toegang tot de Online Memberships & Community Building Masterclass