arrow_drop_up arrow_drop_down
13 september 2017 

Wat maakt een brand nou eigenlijk succesvol?

Al ruim tien jaar werk ik aan mijn eigen branding én aan de branding van mijn klanten. Als webdesigner en webbouwer ken ik álle do's and don'ts. Alle valkuilen die er bestaan ben ik intussen wel een keertje tegengekomen. Been there, done that.

Tien jaar na het starten van mijn bedrijf (Boon Webdesign) heb ik al mijn kennis en ervaring met websites, e-mailmarketing, social media en online marketing omgetoverd tot de Kickass Brand methode; een methode die jou zal helpen een brand op te zetten, in te zetten én uit te bouwen. Deze methode heb ik zelf toegepast op mijn eigen bedrijf en ik kan je vertellen dat het écht werkt ;)

Jarenlang deed ik maar wat.

Dat gevoel ken jij waarschijnlijk ook wel. Zelfs als webdesigner was ik niet altijd bewust bezig met branding en met het toepassen van strategieën voor mijn branding. Totdat ik het tijd vond om het roer om te gooien. Ik ontwikkelde een eigen huisstijl, een branding strategie én value content. Resultaat: een succesvolle branding voor mij als ondernemer en voor mijn bedrijf Boon Webdesign.

Maar wat maakt een brand nou succesvol?

Wanneer is een brand nu echt succesvol? Dat kun je meten aan de hand van allerlei verschillende factoren. Welke factoren het belangrijkst zijn, hangt af van de doelen die je zelf hebt gesteld (of nog gaat stellen). In mijn ogen is een branding succesvol;

  • Als mensen het gevoel hebben jou te kennen als ondernemer, ook al heb je nog nooit contact met ze gehad.
  • Zodra je als ondernemer wordt herkend door mensen die je nog nooit eerder hebt gezien of gesproken.
  • Wanneer mensen naar jou worden doorverwezen door mensen die jij niet persoonlijk kent, maar die wel het gevoel hebben jóú te kennen.
  • Wanneer men vind dat jij die gunfactor hebt.
  • Zodra het afnemen van jouw dienst of product (min of meer) een hele experience wordt in plaats van het simpelweg alleen afnemen van een dienst of product.
  • Wanneer jouw huisstijl jóú uitstraalt.
  • Wanneer in een oogopslag één van jouw media-uitingen herkend wordt als een deel van jouw bedrijf/onderneming.

En zo kan ik nog heel veel meer dingen opnoemen. Waar het mij uiteindelijk het meest om gaat, en dat durf ik eerlijk toe te geven, is dat het brood op de plank brengt ;) Als je het lijstje doorneemt, dan zal je zien dat al deze punten direct of indirect te maken hebben met het uiteindelijk verkopen van jouw dienst of product.

En laten we eerlijk zijn; daar draait het uiteindelijk toch allemaal om als ondernemer zijnde? Zélfs wanneer we van ons werk houden en er heel veel passie voor hebben. Je wilt natuurlijk wel succesvol zijn, ook al vind je jouw werk zó leuk dat het voelt alsof het een hobby is.

Over de schrijver
Ik (Sandra Boon van Boon Webdesign) ben jouw partner in crime voor WordPress websites en online marketing. Voor ondernemers bouw ik BoonTheme WordPress websites - de perfecte mix tussen kant-en-klaar en maatwerk. Daarnaast bouw ik ook online leeromgevingen voor mijn klanten.
Reactie plaatsen