Hoe schrijf je nou écht een goed blog?
Hoe schrijf je nou écht een goed blog? (Denk niet aan vis)
12 september 2018 

Hoe schrijf je nou écht een goed blog? (Denk niet aan vis)

Sorry voor die vis. Misschien kun jij dit óók niet aanzien ^

Die glanzende oogjes. Als mijn man zoiets bestelt kijk ik de hele maaltijd strak de andere kant op. Heel kinderachtig. Ik weet het.

Maar het moest even.

En ik kan het uitleggen

Als je gaat bloggen voor je zaak – of als je je homepage schrijft, of zelfs een tweet – hoef je maar één ding écht te snappen. Maar als ik het gewoon zég, vergeet je het meteen weer. En je gaat het ook niet doen. Want het lijkt zo onbelangrijk. Vandaar die vis.

Wedden?

Ik leg het uit en ik laat het zien. We hebben het over het cruciale aha-moment dat een goede schrijver scheidt van de amateurs. Zodra je het snapt, verandert je stijl voorgoed. Zonder dat je daar verder ooit nog over hoeft na te denken.

In de journalistiek, onder copywriters, overal waar mensen leren schrijven noemen ze het: verplaats je in je lezer.

Ja duh, denk jij. En dan?

Erg fris klinkt het sowieso niet. Je lezer is misschien best aardig. Maar om nou meteen zijn schoenen aan te trekken?

Wat bedoelen ze in godsnaam?

Salesgoeroe Dale Carnegie zegt het het best. Al rond 1900 leerde hij zakenlieden om zich goed te presenteren. In zijn beroemde boek Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt (1936) zegt hij:

dale-carnegie-salesgoeroe

‘Persoonlijk ben ik dol op aardbeien met slagroom. Maar ik heb gemerkt dat vissen, om de een of andere reden, wormen lekkerder vinden. Dus toen ik ging vissen dacht ik niet aan wat ík wou. Ik dacht aan wat zíj wilden. Ik deed geen aardbeien met slagroom aan mijn haakje. Nee, ik hield een worm voor hun neus en ik zei: Ja, dat zou je wel willen, he?
Waarom gebruik je niet hetzelfde gezonde verstand als je mensen gaat vissen?’

Ofwel: wat wil de vis?

Het gaat dus niet om jou. Het gaat om die vis. Je lezer.

Ik zie je knikken. Natúúrlijk gaat het om mijn lezer.

Maar wacht even. Niet te snel. Schrijven voor je lezer wil zeggen dat je echt, absoluut, 100% élke zin en élk woord schrijft voor iemand anders. Niet voor jezelf.

Dat je schrijft over wat híj wil weten. Niet over wat jij graag wil vertellen.

En dat je je best doet om het zo fijn, zo leuk, zo makkelijk mogelijk te maken voor je lezer. Niet voor jezelf.

Klinkt simpel. Maar je moet het ook doen.

Wat is het verschil?

Ik pluk een willekeurige homepage-tekst van het net. We kiezen een organisatie-adviesbureau.

Zo moet het dus niet:

Personal and business development

De xxx is gespecialiseerd in het opleiden, coachen en ontwikkelen van mensen en organisaties. Zowel op persoonlijk als op zakelijke vlak coachen, trainen, begeleiden en ontwikkelen wij individuen, groepen, bedrijven en organisaties. Veranderingen in bedrijven en organisaties draaien niet alleen om het verbeteren, het veranderen en optimaliseren van de uitgevoerde strategie, de gehanteerde structuur, de bestaande cultuur en de aanwezige werksystemen. De kern van de zaak is altijd het veranderen van het gedrag van de mensen.

Waarom niet?

  • Je vis is niet geïnteresseerd in jou, de visser:

De xxx is gespecialiseerd in het opleiden, coachen en ontwikkelen van mensen en organisaties.

bloggen-vis

  • Hij geeft ook niks om jouw opinies over de hengelsport in het algemeen:

Veranderingen in bedrijven en organisaties draaien niet alleen om het verbeteren, het veranderen en optimaliseren van de uitgevoerde strategie, de gehanteerde structuur, de bestaande cultuur en de aanwezige werksystemen.

Nee, je vis wil alléén iets weten over de worm die je voor hem hebt

Het organisatie-adviesbureau hoeft zich voor zijn homepage niks anders af te vragen dan:

1. Wie is mijn vis?
Een leidinggevende in een groot bedrijf, met problemen in zijn teams

2. Welke worm slaat hij niet af?
Iemand die er voor zorgt dat zijn mensen nou goddorie eindelijk eens gaan doen wat hij wil.

En dan herschrijven ze hun homepage zo:

Je mensen doen niet wat je wil. Of ze moeten béter gaan doen wat ze nu doen. Daar helpen wij mee. We trainen, we coachen: je hele team, of alleen de mensen die het nodig hebben.

Bekijk hier met welke top-teams wij al eerder werkten.

Enter: de fantastische coaches achter deze website, en over een tijdje loopt alles weer als een zonnetje.

Snap je het?

Echt? Zet dan de eerste 5 regels van je homepage-tekst maar in de comments. Dan overleggen we of jouw vissen het óók snappen.

>> Inzendingen zijn gesloten <<

dory

Wat moet je onthouden?

Het allerbelangrijkste waar je aan moet denken als je een blog schrijft, is: vergeet de visser, denk aan de vis. En je onthoudt het beter met een kleine mindfuck. Dus: denk niet aan vis.

Over de schrijver
Delicate as a hand grenade. Leert je belachelijk goed zakelijk bloggen. Blogt as we speak aan een boek over stijl.

Door Petra Noordhuis op 12 September 2018

OK dan, ik ga op het hakblok liggen :-) Mijn eerste paar regels: 100 k omzet en werken vanuit je hangmat Dat beloven de marketinggoeroes je. Mits je hun VIP pakket aanschaft. Kost je een paar centen, maar dan trek je wel jarenlang met je camper door Zuid Amerika of je werkt vanuit je hangmat in Thailand. Dat kan natuurlijk best, maar kom op. Jij weet ook wel dat maar voor een paar uitzonderingen geldt. Anders hing jij daar ook wel tussen die palmbomen. In plaats daarvan ploeter jij nog steeds om meer klanten te krijgen. Wat is stap 1 om meer klanten te krijgen? SEO tekst mét conversie

Door Rutger Steenbergen op 12 September 2018

Ik vind hem best goed. Alleen een beetje lang (maar ik zie de site er niet bij).

Door Kitty Kilian op 12 September 2018

Hallo hallo, mevrouw Noordhuis ;-) Wat deed u ook weer? Teksten schrijven. Toch? Komt pas in de allerlaatste regel. Mag bovenaan. Helderheid eerst. Wat wil die vis? geen leuk verhaal over zomaar iets, maar eerst een leuk verhaal over wat hij nodig heeft: teksten.

Door Rutger Steenbergen op 12 September 2018

Dit staat er bij mij, boven een groot invoerveld. "Je hebt niets aan een website die geen bezoekers trekt. Meld je aan voor mijn nieuwsbrief en download de Gratis SEO Handleiding 2018."

Door Kitty Kilian op 12 September 2018

Helder. Prima. Het doel mag eventueel nog iets groter, van mij. Bezoekers trekken zegt nog niet genoeg: je wil een aanduiding van hoevéél bezoekers. Als lezer. Je wil succes proeven. En volgens mij ben jij best goed in SEO dus je mag best wat forser uitpakken. Vervelend vind ik die AVG-drempel die je tweede zin veel saaier maakt. Op mijn eigen site heb ik dat brave gedoe er af gegooid op de homepage. Ik ben die cookie-meldingen en de AVG-meldingen (meld je aan en...) zo zat - eigenlijk was die AVG bedoeld om grote bedrijven bij de les te houden. Niet per sé de kleintjes, die nooit adressen doorverkopen en die geen reclamebudget hebben en die het dus vooral van hun lijst moeten hebben. Oh well. Mijn advies zou zijn om niet al te braaf te zijn zolang er nog geen boetes worden uitgedeeld en die tweede zin in te korten. Ook daar: maak de belofte gerust wat sterker. Maar hoe dan ook: je vissen snappen wat je ze voorhoudt!

Door Wilma van Rooijen op 12 September 2018

Ok, there we go, mijn eerste regels: Jouw business zit vol interessante verhalen. En je kunt er prima over vertellen. Maar hoe schrijf je die raak en krachtig op? In een serie zakelijke blogs? Dat kun je láten doen. Door TekstNuance. Jouw verhaal ijzersterk neergezet. Conform jouw stijl. Met de juiste nuance.

Door Kitty Kilian op 12 September 2018

Prima, helder. Ik zou het nog ietsje strakker trekken: Jouw business zit vol interessante verhalen. En je kunt er prima over vertellen. Maar hoe schrijf je ze raak en krachtig op? Joh - dat hoef je toch niet zelf te doen. Daar heb je mij voor. Ieder zijn vak. Wat denk je van een serie zakelijke blogs? Goed vindbaar in Google? Ik zet je verhaal ijzersterk neer. In jouw stijl. Mét de juiste nuance. --- Is dat wat?

Door Elma de Bruijn op 13 September 2018

Oh help, op de hakblok van Lilian: "Verlaag jij je boekhouderskosten met 77%? Start met zelf boekhouden zonder angstig te zijn voor belastingzaken!" Ik hou alleen van hakken als ik daarmee gestimuleerd word om betere akties te nemen. Ik geloof dat ik nu pas rijp ben, dwz de moed heb, om van jou te leren.Tja, ik ben een gevoelig type ook al ben ik een cijferhero. Ik ga vandaag naar je webshop en druk een €knop in;-)

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

Leuk, dat tollende muntje op jouw homepage, Elma. Goeie boodschappen op je homepage, maar ze mogen stelliger. Niet vragend. je weet wat je doet, toch? Je durft mensen van hun dure boekhoudabonnement af te halen? Kom daar dan ook voor uit. Dus: ------- Verlaag je boekhoudkosten met 77%. Ga je eigen boekhouding doen, zonder angst voor de Belastingdienst. ------ Even tussendoor: 77% is een vreemd getal. Te magisch. Maak er liever 76 van. Of 78. Maar... omdat jij niet weet wat ik nu uitgeef, kun je mij ook niet echt voorspellen hoeveel % ik bespaar. Er moet eigenlijk staan: verlaag je boekhoudkosten met wel x %. En daar zet je dan het hoogste bespaarpercentage neer dat iemand ooit dankzij jou gehaald heeft. ------ Maar nu. Help. Als ik zelf ga boekhouden moet ik dat met Excel doen? Dat schrikt mij af. Als ik zo handig was, deed ik het allang. (Ja, ik ben een sukkel. Ik snap niks van Ecxel. Ik ga nog een keer een workshop doen. Ooit. Hoe moeilijk kan het zijn? Maar voor nu: niet nog een programma leren :-/ ) Ik denk dat dat een barriere is. Je wil mensen dus meteen geruststellen. Of liever: je wil excel helemaal niet noemen. Zet er liever iets als: bekijk deze video (2 min.) om te zien hoe je dat doet. En dan laat je in de video zien dat het heel simpel is en hoe dat werkt in Excel. Noem die term niet meteen bovenaan je homepage :-/ ---- Stop met boekhouden voor de Belastingdienst (uh?!) en krijg meer grip op je financien (yip!!) >> Teveel boodschappen, te cryptisch. 1 raadsel is genoeg voor je lezers. De test mag je maar naar beneden zetten of uitwerken in blogs of landing pages. Niet teveel commentaar zo, hoop ik? O ja, je pop up: zet er even bij wat die challenge inhoudt. De 8 x 8 challenge zonder toelichting zegt te weing..

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

Oeps, o nee, die challenge is van IMU. Haha!

Door Elma de Bruijn op 13 September 2018

8x8 challenge: whaht? Ja, ze zijn blij met je;-)

Door Elma de Bruijn op 13 September 2018

Ik heb het overleef, Kitty! Zinvol met humor! En weet je wat het magische getal is? gemiddeld genomen: 76,8% Het lijkt op 76% of 78% en het is 77%;-) Maar ik snap je boodschap.

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

76,8% is erg specifiek. Maar bijna te specifiek om geloofwaardig te zijn ;-)

Door Elma de Bruijn op 14 September 2018

Eens een cijferhero altijd een cijferhero. Maar ik had er wel 76% van genaakt. Afronding naar beneden

Door Nathan Veenstra op 14 September 2018

Ik heb juist een gloedhekel aan bewegend beeld op een webpagina, zeker in de header van een homepagina. Daar waar juist de aandacht moet zijn voor de boodschap. Het trekt bij mij direct de aandacht,waardoor die weggetrokken wordt van al het andere, wat veel belangrijker is dan dat draaiende muntje.

Door Kitty Kilian op 14 September 2018

Eens. En toch vind ik het een leuk muntje ;-)

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

Tx. Ik wacht nog op een blogje over hoe jij daar nou SEO-munt uit gaat slaan, uit die gastblogs. Exponentieel zelfs, toch? Dat had ik natuurlijk moeten vragen op die borrel.. damn.

Door Danielle Bakker op 13 September 2018

Welkom Kitty! Dit blog is een mooie binnenkomer! Tip: als je boven de reacties op de gebruikersnaam klikt, kom je op de website van diegene. Zo kan iedereen ook even bij elkaar gluren :)

Door Marleen op 13 September 2018

Komtie! ‘Ben je een ambitieuze trainer en herken je dit: - je trainingen lopen vaak prima, met goede evaluaties. En toch voel je dat er nog meer uit te halen is... - je vraagt je wel eens af of je deelnemers na afloop ook gaan toepassen wat je ze hebt geleerd - je haalt weinig voldoening uit een trainingsdag die OK was, maar niet echt raakte. - bij weerstand uit de groep voel je dat je harder gaat werken waarna je uiteindelijk kapot naar huis toekeert Herkenbaar? Dan kan ik je helpen. Ik leer je om....

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

Ha Marleen, wat een coole ava heb jij. Op je site, dan. Ik wil ook zulk haar ;-) Nou over je tekst. Hij is niet helemaal verkeerd, helemaal niet, zelfs. Maar hij is zo effing standaard. En dan ook nog met al die bolletjesopsommingen. Ik zag net je filmpje en je bent een leuk, normaal iemand die leuk, normaal spreekt. In gewone volledige zinnen, niet in opsommingen 😂 Zo wil je ook schrijven. Dus hoewel het helemaal duidelijk is, geen kritiek, mag het van mij wel wat persoonlijker. Grappiger. Onverwachter. Maar niet meteen negatief. Dus geen kop als: Je weet zeker dat ze na je training naar huis gaan en er nooit meer iets mee doen. 😱 Dat is lastig: mensen helpen met een vervelend probleem en dat dan niet in de header mogen zetten. Ik heb wel een leuk idee. Maar dat is te leuk om hier te delen, haha. Moet je ff mailen. Lees dit ook nog even: https://www.smashingmagazine.com/2011/10/16-pixels-body-copy-anything-less-costly-mistake/

Door Marleen op 14 September 2018

Top! Dank je. Ik snap helemaal wat je zegt :) En ik ga je mailen

Door Johan Koning op 13 September 2018

Wat een fijne tekst! Nou, dan zal ik mijn oude meuk ook maar plaatsen. Oud, want achter de schermen druk bezig met vernieuwing. Maar goed, voorlopig moeten mijn klanten het hier nog mee doen: Iedere tekst die niet door een professional is geschreven, kan beter.* Dat is natuurlijk logisch, want een professional – of die zich nu tekstschrijver, copywriter of storyteller noemt – is dagelijks alleen maar bezig met het schrijven van teksten.** Maar u? U worstelt vandaag vrolijk verder met uw brief, blog of brochure. Want u kunt toch prima zelf op papier zetten wat u uw klant altijd vertelt? Of… Of schakelt u vandaag nog een professioneel tekstschrijver in? Iemand die precies weet hoe uw boodschap het best overkomt? (verklaring bij het sterretje, verderop op de pagina) * Iedere tekst die wél door een professional is geschreven, kan ánders. Altijd. Want geen enkele professionele tekstschrijver zal dezelfde woorden op dezelfde manier gebruiken. Ook mijn teksten kunnen anders. Geen twijfel. Maar ik twijfel er ook niet aan dat ik goede teksten lever.

Door Johan nogmaals op 13 September 2018

Oh, en verklaring bij de twee sterretjes, daar weer onder: ** Natuurlijk doen we véél meer dan alleen schrijven, mijn collega’s en ik. Lees maar: #tekstschrijverzijnisfijn (link naar pagina)

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

Haha, ouwe meuk, ouwe meuk.. daar doen we het niet voor, natuurlijk ;-) Zeg Johan, wie maak die nieuwe website voor jou? Want 1 ding is zeker, wat je ook gaat schrijven: op je huidige site is er geen heldere hiërarchie. En dus leest je lezer helemaal niks. Teveel moeite. Jij moet kiezen voor je lezer. 1 boodschap, 1 grap erbij. Klaar. En dat is je grootste kop en je grootste blikvanger. Je begin van nu: die gaat over de stand van zaken in de hengelsport. Val met de deur in huis: denk aan je lezer en geef hem wat hij wil. DIRECT.

Door Johan (again) op 13 September 2018

Maar dat schrijf ik (volgens mij) in de kop van de pagina: EINDELIJK: UW TEKSTEN GOED OP PAPIER OF SCHERM GEEN LOZE WOORDEN, MAAR BEGRIJPELIJKE TEKSTEN. DAT WILT U TOCH OOK? IK SCHRIJF ZE. MET PLEZIER! Die site moet inderdaad qua hiërarchie op de schop. Gelukkig is die structuur in samenspraak met Roy Ishak al in elkaar gezet. Ben het namelijk volledig met je eens.

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

Jaaaa, dat staat er wel. Maar er staat nog ongelofelijk veel méér. Ik kan hier geen plaatjes plaatsen om het uit te leggen, helaas. Maar je wil dat het oog van je lezer valt op exact dat wat jij wil vertellen. En vervolgens op het volgende. Maar als je je nieuwe site met Roy doet zit dat wel snor.

Door Johan (tot slot) op 14 September 2018

Klopt, de huidige homepage is veel te vol, 't menu klopt ook niet. Maar wordt aan gewerkt! Dank in ieder geval.

Door Kitty Kilian op 13 September 2018

PS - ik kan hier mijn eigen comments niet editen en mij valt altijd nog iets in, twee seconden nadat ik iets heb verstuurd - lees ook dat blog dat ik boven aanraad: https://www.smashingmagazine.com/2011/10/16-pixels-body-copy-anything-less-costly-mistake/

Door Marina Morks op 14 September 2018

Hey Kitty, Ook ik ben groot fan van je heerlijke, recht door zee, schrijfstijl. De eerste 5 regels van mijn homepage wordt lastig... ik heb hem nogal kort en krachtig gehouden, dacht ik zo. Ik ben benieuwd!! Komtie... Worstel niet langer met het schrijven van je webteksten. (button) Snel nieuwe teksten online

Door Kitty Kilian op 14 September 2018

Ha Marina, Een hele heldere website. Prima. Het enige is: uit je twee regels wordt niet duidelijk wie die tekst dan gaat schrijven. Daarvoor moet je doorlezen. Dat kun je makkelijk ondervangen door een regel toe te voegen. Bijvoorbeeld zoiets: Worstel niet langer met het schrijven van je webteksten. Laat mij het doen. En dan op je knop: Hoe werkt dat, als jij het voor me doet? Dan nog één puntje: die eerste zin is helemaal duidelijk, maar hij bekt niet zo lekker. Misschien heb je gezocht naar een alliteratie? Worstelen en webteksten? Hm... je kunt SCHRIJVEN er uit halen. Bijvoorbeeld: Worstel je met je webteksten? Zelf vind ik worstelen niet zo'n origineel woord. Als je echt verrassend wil zijn, verzin je iets geestigers.

Door Johan Struwe op 14 September 2018

Ook maar even met het hoofd op het hakblok dan ;-) "Beleef de Biesbosch. Ontvangt u (buitenlandse) relaties? Wilt u een incentive voor uw medewerkers samenstellen? Zoekt u naar een invulling voor teambuilding? Dan bent u bij Visgids Biesbosch aan het juiste adres! Visgids Biesbosch is uw partner voor de ultieme Nederlandse wildlife experience voor de zakelijke markt. Met onze kennis van Nationaal Park de Biesbosch, ons eersteklas materieel en onze jarenlange ervaring kunnen wij voor u elk mogelijk arrangement in natuurbeleving samenstellen."

Door Kitty Kilian op 14 September 2018

Ha Johan, Ook al een alliteratie ;-) > Beleef de Biesbos. Je probeert veel in 2 alinea's te stoppen. Maar als je een tekst te dicht maakt - teveel informatie er in stopt - sluiten lezers zich af. En dan stop je er ook nog (buitenlandse) in. Het kan mooier. En wat doe je nou eigenlijk? Vissen, toch? Dat mag ook bovenaan. ----- Samen vissen. Een wildlife experience in de Biesbos. Met eersteklas materieel en luxe arrangementen. Voor teambuilding, voor xxx of voor ongewoon uitje met uw relaties. --- Zoiets. En dan foto's die meer laten zien wat jullie echt doen: ik zou vissen willen zien, en boten, en picknicks in de avondzon.

Door Nathan Veenstra op 14 September 2018

Zal ik dan ook maar? HAAL MEER OMZET UIT JE WEBSITE Letterzaken helpt jou aan meer bezoekers naar je website en bezoekers om te zetten in klanten

Door Elma de Bruijn op 14 September 2018

Nathan, dank voor het uiten van je frustratie over rollende beelden op een website. Tja, ik doe gewoon na wat Tonny zegt;-) Misschien heb je gelijk en dat zal de a/b testen uitwijzen. Het staat er maar net op. Ondertussen heb ik naar je tekst gekregen. Ik was verward over letterzaken, dacht aan een jurist, ik weet het kromme associatie, maar het blijkt jouw bedrijfsnaam te zijn. Stiekum vind ik dat niet zo interessant. Meer omzet uit mijn website wel. PS op je site dat je een zwak hebt voor de underdog. Prima, menig zzp of kleine onderneming voelt zich alleen niet zo. Ik zou het anders verwoorden anders maak je niet zoveel vrienden;-)

Door Kitty Kilian op 14 September 2018

Ik heb het al opgeschreven bij Rutger en bij Elma: wees specifieker. En beloof meer. Rutger en jij zijn allebei te bescheiden.

Door Kitty Kilian op 14 September 2018

Ik antwoord later, moet even een blog afmaken... ;-)

Door Elke op 14 September 2018

Net even de homepage gewijzigd door een tijdelijke actie. Dit staat er nu: Nieuw kookboek: Vegan lunch Verkrijgbaar in voorverkoop met korting Na het eerste – Vegan Award-winnende – No Milky Way kookboek met desserts is er nu de hartige opvolger: No Milky Way 2 – vegan lunch. De inhoud? Meer dan 60 overheerlijke vegan lunchrecepten. Variërend van broodjes en spreads tot salades, soepen, stoofpotjes en vele andere – warme en koude – lunchgerechten.

Door Kitty Kilian op 15 September 2018

Ha Elke, Handig, veganistische recepten, ik ga je site checken. Ben ook steeds meer totaalvegetariër. Over je aanbod: Ik zou het duidelijker doen. Nieuw kookboek: Vegan Lunch Tot (datum) met x euro korting Of: tot (datum) met x % korting En zet dat ook als plaatje op je homepage: een aanduiding dat er korting is. Je awards voor het vorige kookboek enz zie je pas als je doorscrollt: dat moet ook direct te zien zijn. Dat is wat jouw kwaliteit direct dyidelijk maakt. Maak er plaatjes van en zet ze over of naast het boek. Kortom: je hebt een vormgever nodig voor een redesign. Er staat nu teveel wit op je homepage, zonde.

Door Kitty Kilian op 16 September 2018

PS Ik begin er langzaam in te komen. Het is een Phoenix-site, dus je hebt geen vormgever nodig. Gewoon een beetje wit weghalen. Alleen wat badges, maar misschien zitten die ook in het systeem.

Door Lizet op 18 September 2018

Toffe blog!! En leest supermakkelijk weg! Op mijn homepage staat een begin wat denk ik echt beter kan, maar wat ik erg lastig vind om te bedenken! Met plezier en resultaat sporten? Start vandaag nog bij MoveMakers? (button): Ik wil een gratis proeftraining!

Door Kitty Kilian op 14 October 2018

Ha Lizet, ik had je reactie gemist want we hadden het aanbod gestopt, maar vooruit, ik doe hem nog even. Ik vind je homepage leuk van stijl, prettig, uitnodigend. Sporter in spé is een leuke en postieve term voor mensen die nog niet sporten maar die wel zouden willen. Vooral houden. De vraag er direct onder ook. Ik vraag me als leer wel af, meteen na de hero-sectie: wat voor sport geef je eigenlijk? Vooral boksen? Want bootcamp zegt niks over de inhoud. Ik lees iets over binnen en buiten en boksen. Dat zou ik sneller duidelijk maken. Kan ook met plaatjes, trouwens. Een grote aanmeldknop voor een bootcamp in de hero-sectie heeft nog geen zin, want als lezer wil je eerst weten wat je gaat doen op zo'n proefsessie. - Als je doorklikt moet je meteen kiezen voor binnen of buiten (wat?) of boksen. Ik zou de aanmeldknop iets verder naar beneden zetten, onder de plekken waar je wat meer informatie geeft. Gebruik de knop in de hero voor een link naar een korte video ofzo, met impressies. Of iets anders dat meteen een goede indruk geeft. Interviews met deelnemers (liefst voor en na) en dan weer je aanbod doen? Kortom: ik vind de tekst bovenaan prima, maar leg snel uit wat je doet. PS De leesregelbreedte op de homepage heeft geen maximum (zie het stuk over jou): op mijn imac is die 26cm breed. Vraag even of ze daar een regeltje code kunnen toevoegen, zodat de breedte op grote schermen tot 650 px ofzo beperkt wordt.

Door Lizet op 17 October 2018

Ha Kitty, dank je wel voor het nog reageren op mijn homepage. Naar aanleiding van jouw artikel was ik hard bezig gegaan met een nieuwe tekst en foto en tof dat deze in de smaak valt. De andere tips ga ik mee aan de slag. Erg waardevol en 'lees' ik zelf gewoon over heen! #thanks

Reactie plaatsen